2021-01-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3ddul
Har kikat runt på de som dyker upp högst upp på Google om man söker efter IPTV. Tänkte snåla lite och försöka köpa en sådan IPTV-box från typ Aliexpress istället. Finns det någon att rekommendera?

Och eftersom jag inte får ställa frågan om vilken operatör jag bör välja här, vart kan jag ställa den frågan? Vänder mig hit för att jag vill ha en pålitlig leverantör liksom, men då kan det ju vara bra att få ta emot rekommendationer. Vart frågar jag efter dessa?

Mvh

Vilken box från Aliexpress menar du?

Man får oftast vad man betalar för.
2021-01-01, 21:54
Medlem
Någon annan som råkat ut för att inte iptv funkar på mobila nätet? Har alltid funkat för mig förut. Nu funkar det bara när jag har wifiuppkoppling på telefon 🤔

Jag har ett till abonnemang och det funkar på mobilens nät
2021-01-01, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vilken box från Aliexpress menar du?

Man får oftast vad man betalar för.

Kollade bara snabbt men t.ex. H96 Max tror jag den hette, har samma specs som en Xiaomi Mi Box S 4k.

Jag gjorde matematiken snabbt på en av hemsidorna som erbjuder IPTV. Där ville man ha 2500sek för box + 1 års abonnemang. Abonnemanget enbart kostade 1300-1500 per år, vilket betyder att de tar ca 1000sek för bara boxen. Den jag nämnde går jag för under 400sek ink frakt.
2021-01-01, 22:11
Avstängd
Dickassos avatar
Citat:
Har kikat runt på de som dyker upp högst upp på Google om man söker efter IPTV. Tänkte snåla lite och försöka köpa en sådan IPTV-box från typ Aliexpress istället. Finns det någon att rekommendera?

Och eftersom jag inte får ställa frågan om vilken operatör jag bör välja här, vart kan jag ställa den frågan? Vänder mig hit för att jag vill ha en pålitlig leverantör liksom, men då kan det ju vara bra att få ta emot rekommendationer. Vart frågar jag efter dessa?

Mvh

Går inte och hjälpa dig om operatörer här. Är ju extremt tydligt på moderatormeddelandet som kommer upp när man skriver i denna tråd. Du får googla efter andra forum/communitys som behandlar ämnet.

Angående billiga boxar finns det tips på det nån sida bakåt bara. Någon hade köpt en för 298kr eller nåt.
2021-01-01, 22:14
Medlem
Citat:
Gjort standardsaken?
Startat om hela mobilen?

Vilken app kör du med?

Samma sorts inlogg med båda abonnemangen?

Japp jag har startat om mobilen.
Jag har provat alla appar nu GSE, IPTV smart,. IPTV Extreme, Tivimate funkar inte på någon.

Ja jag har samma sorts inlogg på båda.

Har provat med och utan VPN
2021-01-01, 22:21
Medlem
Citat:
Kollade bara snabbt men t.ex. H96 Max tror jag den hette, har samma specs som en Xiaomi Mi Box S 4k.

Jag gjorde matematiken snabbt på en av hemsidorna som erbjuder IPTV. Där ville man ha 2500sek för box + 1 års abonnemang. Abonnemanget enbart kostade 1300-1500 per år, vilket betyder att de tar ca 1000sek för bara boxen. Den jag nämnde går jag för under 400sek ink frakt.

Då finns denna på nedsatt pris om det är den prisklassen du vill lägga dig på:

https://www.webhallen.com/se/product...i-Box-S-4K-HDR
2021-01-01, 22:22
Avstängd
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furuvikarn
Jag har provat alla appar nu GSE, IPTV smart,. IPTV Extreme, Tivimate funkar inte på någon.

Provat med en annan telefon? Tänkte om det på nåt sätt spärrat din mobils Mac eller liknande. En del leverantörer har ju börjat spärra så man inte kan se om man befinner sig utomlands. Så se till så du inte har nån vpn igång som gör att det ser ut som din telefon befinner sig utomlands.
2021-01-01, 22:23
Medlem
Citat:

Vilken mobiloperatör har du?

Bett någon annan med samma operatör att testa din länk på deras mobil?
2021-01-01, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Provat med en annan telefon? Tänkte om det på nåt sätt spärrat din mobils Mac eller liknande. En del leverantörer har ju börjat spärra så man inte kan se om man befinner sig utomlands. Så se till så du inte har nån vpn igång som gör att det ser ut som din telefon befinner sig utomlands.

Nej jag har inte testat på nån annan telefon (ska göra det vid tillfälle)

Jag kör utan VPN påslaget.
2021-01-01, 22:27
Medlem
Citat:
Vilken mobiloperatör har du?

Bett någon annan med samma operatör att testa din länk på deras mobil?

Jag kör Comviq.
Jag får testa på gummans telefon i morgon
2021-01-01, 22:28
Medlem
Det som är konstigt är ju att det andra abonnemanget funkar 🤔
2021-01-01, 22:35
Avstängd
Dickassos avatar
Citat:
Det som är konstigt är ju att det andra abonnemanget funkar 🤔

För att dubbelkolla vad du menade med samma sorts inlogg, det är alltså samma output-typ på båda länkarna? Typ output=ts eller m3u8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in