2021-01-08, 17:52
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicoped
Det har jag ju förklarat.

Jag vill inte betala mer i skatt för skador som uppkommer i samband med steroidbruk.
Det finns ingen särskild aggression från min sida gentemot steroidbrukare. För min del är det OK att den enskilde individen brukar steroider om dom också tar ansvar för riskerna.

Jag hajar att det inte är kul att känna att man inte har fysiken som man kanske hade när man var ung och kroppen orkade mer.
Det är lockande att ösa på olika typer av tillskott för att få tillbaka känslan man kanske hade när man var 25 år.
Vad vet jag?

Det är orimligt att vi andra ska betala kalaset när vården måste tillkallas för att reda ut och fixa problemen som den enskilde har skapat åt sig själv.

Gnäll mer på alla hemmasittare som trycker pizza, chips, godis och alkohol flera gånger i veckan. Där har du ett problem som slukar dina pengar, om du nu vill se det på det viset.
Citera
2021-01-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Gnäll mer på alla hemmasittare som trycker pizza, chips, godis och alkohol flera gånger i veckan. Där har du ett problem som slukar dina pengar, om du nu vill se det på det viset.

Ja det är också skit.
Det är ofattbart dyrt med all den vård som slukar ofattbart mycket pengar.
men det är ju inte det det här handlar om, att stävja osunt leverne som är tillåtet.

För min del har jag inga som helst synpunkter på att människor vill bruka steroider, inte på nåt sätt.
Jag vill bara inte betala om brukaren behöver sjukvård.
Om den enskilde individen kunde ta fullt ansvar för kostnaderna så är det lugnt för mig.

Om det vore som till exempel USA där enskilde individer kunde teckna privata sjukvårdsförsäkringar skulle jag inte ha några som helst synpunkter.
Citera
2021-01-08, 20:01
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ja det är också skit.
Det är ofattbart dyrt med all den vård som slukar ofattbart mycket pengar.
men det är ju inte det det här handlar om, att stävja osunt leverne som är tillåtet.

För min del har jag inga som helst synpunkter på att människor vill bruka steroider, inte på nåt sätt.
Jag vill bara inte betala om brukaren behöver sjukvård.
Om den enskilde individen kunde ta fullt ansvar för kostnaderna så är det lugnt för mig.

Om det vore som till exempel USA där enskilde individer kunde teckna privata sjukvårdsförsäkringar skulle jag inte ha några som helst synpunkter.

Vad jobbar du med?
Citera
2021-01-12, 21:18
Medlem
yidarmy123s avatar
Citat:
Jag vill inte betala för fylleolyckor heller. Dessutom är det också olagligt att köra rattfull just därför att det är farligt!
Jag vill inte betala mer än jag redan gör.
För min del är det rimligt att du gör vad du vill med din kropp. Det är inget som angår mig så länge du tar konsekvenserna av brukandet av steroiderna.

Tycker du på riktigt att det är rimligt att jag och vanliga skattebetalare ska betala när bruket blir skadligt?
Varför vill du att jag ska betala vård av medicinska problem som uppkommer av steroider?

Ta ansvar själv!

Du tror att bara för att du inte betalar skatt för steroidrelaterade bekymmer så kommer du få betala mindre i skatt i helhet?
Du är fan helt hjärndöd. Staten kommer bara omfördela de intäkterna som de annars hade fått och slänga iväg skattepengarna på något annat meningslöst. Exempelvis genusflum.
Dina argument är brutalt verkningslösa i verkligheten
Citera
2021-01-13, 08:49
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Du tror att bara för att du inte betalar skatt för steroidrelaterade bekymmer så kommer du få betala mindre i skatt i helhet?
Du är fan helt hjärndöd. Staten kommer bara omfördela de intäkterna som de annars hade fått och slänga iväg skattepengarna på något annat meningslöst. Exempelvis genusflum.
Dina argument är brutalt verkningslösa i verkligheten

Med tanke på alla hans andra infantila inlägg i ämnet är det väl ytterst tveksamt om han överhuvud taget har ett jobb, troligast lever han själv på skattefinansierade bidrag
Senast redigerad av mymyself 2021-01-13 kl. 08:53.
Citera
2021-01-13, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Med tanke på alla hans andra infantila inlägg i ämnet är det väl ytterst tveksamt om han överhuvud taget har ett jobb, troligast lever han själv på skattefinansierade bidrag

Du som inte kan skriva och bemöter argument med tillmälen är väl snarare den som har problem att förstå.
Den som lever på bidrag som är skattefinansierade upplever knappast skatter som betungande...

Nu kan du få två frågor:

- Om vi legaliserar steroider så att den som vill kan få tillgång till preparat som också har biverkningar tror du att kostnaderna för staten ökar?

- Om du tror att kostnaderna ökar vill du vara med och betala för vården av brukare som måste ha medicinsk vård?
Citera
2021-01-13, 10:18
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Du som inte kan skriva och bemöter argument med tillmälen är väl snarare den som har problem att förstå.
Den som lever på bidrag som är skattefinansierade upplever knappast skatter som betungande...

Nu kan du få två frågor:

- Om vi legaliserar steroider så att den som vill kan få tillgång till preparat som också har biverkningar tror du att kostnaderna för staten ökar?

- Om du tror att kostnaderna ökar vill du vara med och betala för vården av brukare som måste ha medicinsk vård?

Ännu ett i raden av infantila inlägg
Citera
2021-01-13, 11:06
Medlem
Om vi hade bott i ett land utan skattefinansierad sjukvård så skulle jag inte se några problem alls i att legalisera steroider.
Du kan ju pröva att gå till sjukhus i USA och be om en kranskärlsoperation och säga att nån annan ska betala.
Men i Sverige funkar det ju inte så...
Citera
2021-01-13, 12:26
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Om vi hade bott i ett land utan skattefinansierad sjukvård så skulle jag inte se några problem alls i att legalisera steroider.
Du kan ju pröva att gå till sjukhus i USA och be om en kranskärlsoperation och säga att nån annan ska betala.
Men i Sverige funkar det ju inte så...

Det du skriver är motsägelsefullt och osammanhängande det visar i sin tur på att du som person saknar både förståelse för ämnet du tror att du debatterar om, dessutom saknar du också självinsikt, det går alltså inte att bemöta de infantila inläggen du skriver eftersom de saknar förankring i vekligheten, min femåring är mycket smartare än dig.
Citera
2021-01-13, 12:28
Medlem
Citat:
Det du skriver är motsägelsefullt och osammanhängande det visar i sin tur på att du som person saknar både förståelse för ämnet du tror att du debatterar om, dessutom saknar du också självinsikt, det går alltså inte att bemöta de infantila inläggen du skriver eftersom de saknar förankring i vekligheten, min femåring är mycket smartare än dig.

"Smartare än du" heter det.
Senast redigerad av Vicoped 2021-01-13 kl. 12:31.
Citera
2021-01-13, 13:12
Medlem
Citat:
Ännu ett i raden av infantila inlägg
Jag förstår inte vad som är omoget med Vicopeds inlägg #66. Två sakliga frågor. Varför är de omogna?

Citat:
Nu kan du få två frågor:

Citera
2021-01-13, 14:59
Medlem
goofers avatar
Citat:

Nu kan du få två frågor:

De här "biverkningarna" som skulle kosta staten pengar, kan du precisera dessa?

Vilka biverkningar och kostnader har alkoholkonsumtionen tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in