• 3
  • 4
2021-01-07, 00:37
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Jag håller inte med iaf.
Jag har 4-5 kort och sen sedlar och det är allt. Jag har dock inget val så det får bli en vanlig plånbok
Dock kommer jag inte lasta den med grejer så jag har en bra vikt och en hårdhet som telefonbörs har. dock kan jag skaffa en stor börs men till vilken nytta? Gå omkring med 100 papper och kort i?
Ifall man glömmer den nånstans, fast det inte sker alls nåt ofta eller alldrig, så kan du inte finna den genom att helt enkelt ringa eller spåra sin börs

Bli rånad/ tappa den m m ? Du kan inte ringa o spärra korten direkt

Nä men det är helt seriöst bra mycket bättre att ha en plånbok då man dels kan ha kontanter i samt kort . I min telefon har jag dock 2 kort ett Mastercard och körkort övrigt ligger i plånboken .

Kommit på en nackdel däremot och de är att korten blir avmagnetiserat ibland eller de inte funkar o blippa oftast när de ligger i fordralet

Flipfodralen är däremot mer rymliga ....
Citera
2021-01-18, 14:07
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Bli rånad/ tappa den m m ? Du kan inte ringa o spärra korten direkt

Nä men det är helt seriöst bra mycket bättre att ha en plånbok då man dels kan ha kontanter i samt kort . I min telefon har jag dock 2 kort ett Mastercard och körkort övrigt ligger i plånboken .

Kommit på en nackdel däremot och de är att korten blir avmagnetiserat ibland eller de inte funkar o blippa oftast när de ligger i fordralet

Flipfodralen är däremot mer rymliga ....

Det finns multislot plånbok "caseme" fodral men svårsökt att finna för min telefonstorlek, nästan omöjligt ev.
Det finns även enbart plånböcker med fack för mobilen så det fick bli en sån istället.
Det innebär att jag måste ta ut hela mobilen försig för att svara, men det är okej

https://www.24.se/hem-fritid/klader-...-mobilfack-gra
Citera
2021-01-18, 14:28
Medlem
bog11s avatar
Festligt! Alla mina mobilfodral och skal har varit helt mobila. Har aldrig haft några problem med att ta dem med mig.
Citera
2021-01-19, 00:32
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Festligt! Alla mina mobilfodral och skal har varit helt mobila. Har aldrig haft några problem med att ta dem med mig.

Jag skulle väl säga att facken i mobilfodralen är kass, för hårda mobilen knuggar och nöter dom så de bli slappa. Det är lite som en nyckel, man vill gärna inte vandra runt med bara en nyckel i fickan. Man vill sätta dit en större nyckelknippa eller fler nycklar så man känner att man har nyckeln i fickan och inte på gatan, kanske tom sätta en kedja till det i bältesöglan men det är överkurs, för då är man rädd att nån ska sno nycklarna
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in