Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Frys intervjun de tider jag angett och kolla in Ardins minspel och blick, de säger en hel del.
Edit: Har du ens bemödat dig om att se efter?
Jo, jag såg sekvenserna i Skavlan som du hänvisar till och tycker ärligt talat det är fullständigt befängt att dra den typen av slutsatser baserat på det.
Om man ska leta indicier på att de ljuger bör man framförallt leta i deras berättelser. Exempelvis Annas tweet om att hon "hänger med världens coolaste folk" är skum. Ursprungligen handlade det om att han tagit av sig kondomen men nu verkar det vara mycket mer. Jag vet inte varifrån de uppgifterna kommer. Så insatt är jag inte. Polisförhören lär göra en klokare om man nu vill veta mer om denna soppa.
Tror ändå allt som allt att kvinnorna är ärliga även om de säkerligen förskönar sig själva och överdriver vad som faktiskt hänt. Men det är mänskligt.
Om de båda skulle vilja sätta dit honom hade det varit mycket smartare att framställa det som två riktiga våldtäkter. Inte den här konstiga leken där de först bjuder hem honom, sedan hånglar, har sex och sen tar han sig för stora friheter. Man är löjligt blåst om man diktar ihop en sådan historia.
I och med att de medger att de bjudit in honom på så många sätt ger de öppet mål för de som vill håna dem. Om de nu ljög om Assanges del, varför inte även ljuga bort att de frivilligt hade sex med honom? Kvinnorna borde ha fattat att de skulle bli söndernobbade och hånade med så dubbeltydiga historier och anklagelser mot en så älskad man som Assange.