Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-02-12, 15:41
Medlem
Det r mycket gnll om sjlvkrning hr och i annan debatt. Ni mste begripa att Tesla bilarna r frberedda fr sjlvkrning. Nr allt funkar (inom 2 r) s r det bara att brja abonnera p tjnsten. Att kpa en bil idag som INTE r varken el eller frberedd fr FSD idag r "Its like riding on a horse and talking in a flip-phone"

Nr det kommer till tex facebook och liknande s tror jag Tesla integrerar deras egna app till detta med och "facebook is lame" kommer att f konkurrens p riktigt. - Den enda konkurrens FB och twitter har idag r att de konkurrerar med sig sjlva och lgger en satans massa energi p att stnga ner folk och konkurrenter istllet fr att frbttra den egna produkten. De (och fler) r allst inne i en narcisstisk kontraproduktiv loop. Folk kommer att hlla kontakten med vnnerna med Teslas app framver ser jag i kristallkulan och de numera obsoleta bankirerna hlls utanfr lekplatsen med Dogecoin och Bitcoin. Banker som institution r i realiteten helt menls idag. De har och fyller ingen funktion framver precis som tex marknadsfrare, reklamare och annat prsterskap.
Citera
2021-02-12, 16:21
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
New York Post

Hur i helvete r Tesla ett pyramidspel? Du kan hvda att de r ett bolag med vervrderad aktiekurs om du vill, men det har ju ingenting gemensamt med ett pyramidspel verhuvudtaget.

Och detta r inte rykten p samma stt som du whinar om att Tesla blir uppblst av rykten? Nu sitter du ju sjlv och frsker trycka ner Tesla med likadana ogrundade rykten.

Bitcoin frbrukar inte mer energi n hela Argentina. Det r bitcoin-mining som frbrukar bautamycket energi. Bitcoins som redan finns i cirkulation har ju redan blivit minade och har drfr en hgst negligerbar miljpverkan.

Dessutom s har ju hipsters visat sig vldigt ivriga att svra lojalitet mot fretag som Apple och Starbucks trots deras miljpverkan. terigen: Ingen kommer bry sig om att Tesla investerat/konverterat en del av sina likvida medel i bitcoin om tv veckor och om du tror att detta kommer vara det som ntligen kraschar Tesla och gr de bankrutt s r du dum i huvudet.

??????????
Que??

Ja, Tesla har varit ppna med att deras slutgiltiga ml r att kontrollera hela produktionskedjan fr sina fordon. Men jag har inte hrt ngot om att de skulle ha som ml att vara med i ngon sorts kabal av fretag som styr vrlden i skuggorna genom att ptvinga alla en global valuta och frtrycka demokrati.

Du lter som nn mongoloid vnsterpartist nr du helt frblindad av hat greppar efter varje litet halmstr som bevis fr att Tesla bde r ett luftslott med inkompetent ledning utan ngon chans att tjna pengar och samtidigt ondskefulla genier som snart har tagit kontroll ver hela planeten.
Bra skrivet! Denna trden r tyvrr full med mongolider som r frblindade av hat mot Tesla.
Nr man sedan bevisar de fel s blir det tyst ett tag, tills nsta desperata frsk att smutskasta Tesla kommer, d r de igng igen.
Det r ganska skrattretande om jag ska vara rlig. Hur lng tid ska det ta tills de inser att de har fel undrar jag.
Citera
2021-02-12, 16:54
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Bra skrivet! Denna trden r tyvrr full med mongolider som r frblindade av hat mot Tesla.
Nr man sedan bevisar de fel s blir det tyst ett tag, tills nsta desperata frsk att smutskasta Tesla kommer, d r de igng igen.
Det r ganska skrattretande om jag ska vara rlig. Hur lng tid ska det ta tills de inser att de har fel undrar jag.
Men ni avsljar er sjlva hela tiden. Ni kallar andra fr knamn och gnar hela inlgg t att smutskasta andra debattrer.

Ni r typiska globalistiska EU-troll. Ni frsker frstra svenskarnas mtesplatser p Internet genom att helt lmna mnet och istllet hoppa p andra skribenter. Globalisterna r rdda fr att t.ex svenskar skall brja skapa ngot eget och drfr frsker man sl snder vra forum med personphopp. Det r vad EU och globaliseringen gjort av Sverige.

Det hnger ihop med Tesla och Musk eftersom de representerar en typ av fretag som frsker ta ver kontrollen frn regeringar. Musk r ofta framme nr det gller att kritisera myndigheter. SpaceX tar ver frn NASA. T.o.m. VW verkar ha brjat vika sig och behandlar Musk med sikesvantar.

Vanligt folk har inte en chans att pverka ngot nr fretagen kommer upp i den storleken. Nu bidrar vi svenskar till de 30 EU-miljarder som Tesla blir med och delar p fr att gra "batteriforskning" i Giga Berlin. Det vore mycket bttre om EU lade de pengarna p att ge folk billig el och billiga elbilar s skulle nog Musk och andra forska fram bttre batterier sjlva. Nu ger vi bara bort pengarna utan andra krav p resultat n "forskning". Det blir inget elbilskande av det. Det blir bara pengar till storfretagen. Teslas aktiekurs hlls uppe genom artificiella metoder. Bensinbilskparna i USA betalar tillstnd som gr till Tesla, annars skulle Tesla g med frlust. De sljer frre bilar n Volvo.

Det r inte meningen det skall bli elbilskande. Telsa r en extremt smal produkt, dligt byggd, verdatoriserad, felinriktad mot extrema prestanda. FSD p fel spr, kommer inte att fungera inom verskdlig framtid.

Oljearaber ger en hel del i Tesla. Det handlar om att hlla vettiga, billiga elbilar borta, tyvrr.
Senast redigerad av wwr 2021-02-12 kl. 16:57.
Citera
2021-02-12, 18:01
Medlem
Citat:
Vad har du bevisat d?
Jag stllde en frga om Tesla gjorde egna batterier ?
Vad gr du sjlv?
Lnkar till kanske en framtids film p You Tube nr Tesla rullar igng sin "Egna Produktion" av batterier som inte finns ..
Att Teslas verlgsna sm pojkar mste kalla andra fr mongolider som stller relevanta frgor tycker jag r jvligt lgt, men den attyden jobbar ni tydligen efter ...
Citera
2021-02-12, 18:21
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men ni avsljar er sjlva hela tiden. Ni kallar andra fr knamn och gnar hela inlgg t att smutskasta andra debattrer.

Ni r typiska globalistiska EU-troll. Ni frsker frstra svenskarnas mtesplatser p Internet genom att helt lmna mnet och istllet hoppa p andra skribenter. Globalisterna r rdda fr att t.ex svenskar skall brja skapa ngot eget och drfr frsker man sl snder vra forum med personphopp. Det r vad EU och globaliseringen gjort av Sverige.

Det hnger ihop med Tesla och Musk eftersom de representerar en typ av fretag som frsker ta ver kontrollen frn regeringar. Musk r ofta framme nr det gller att kritisera myndigheter. SpaceX tar ver frn NASA. T.o.m. VW verkar ha brjat vika sig och behandlar Musk med sikesvantar.

Vanligt folk har inte en chans att pverka ngot nr fretagen kommer upp i den storleken. Nu bidrar vi svenskar till de 30 EU-miljarder som Tesla blir med och delar p fr att gra "batteriforskning" i Giga Berlin. Det vore mycket bttre om EU lade de pengarna p att ge folk billig el och billiga elbilar s skulle nog Musk och andra forska fram bttre batterier sjlva. Nu ger vi bara bort pengarna utan andra krav p resultat n "forskning". Det blir inget elbilskande av det. Det blir bara pengar till storfretagen. Teslas aktiekurs hlls uppe genom artificiella metoder. Bensinbilskparna i USA betalar tillstnd som gr till Tesla, annars skulle Tesla g med frlust. De sljer frre bilar n Volvo.

Det r inte meningen det skall bli elbilskande. Telsa r en extremt smal produkt, dligt byggd, verdatoriserad, felinriktad mot extrema prestanda. FSD p fel spr, kommer inte att fungera inom verskdlig framtid.

Oljearaber ger en hel del i Tesla. Det handlar om att hlla vettiga, billiga elbilar borta, tyvrr.
Vad pratar du om? Globalistiskt EU troll som frstr svenskarnas mtesplats p internet?
Varfr ignorerar du allt som hatt kaninen skrev? Du har inget svar p det va? S du mste byta mne. LOL
Citera
2021-02-12, 18:29
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Vad har du bevisat d?
Jag stllde en frga om Tesla gjorde egna batterier ?
Vad gr du sjlv?
Lnkar till kanske en framtids film p You Tube nr Tesla rullar igng sin "Egna Produktion" av batterier som inte finns ..
Att Teslas verlgsna sm pojkar mste kalla andra fr mongolider som stller relevanta frgor tycker jag r jvligt lgt, men den attyden jobbar ni tydligen efter ...
Definera "inte finns". Det enda som "inte finns" r massproduktion av batterierna. Men deras "pilot plant" som bygger de nya batterierna r fortfarande en av vrldens strsta batterifabriker. Men det rcker inte fr framtiden. Video jag lnkade r produktionen av deras egna batterier frn just deras pilot plant. S vad r det exakt som inte finns??

Ni stller absolut relevanta frgor, problemet r att ni inte accepterar relevanta svar. Ni vill verkligen inte tro p ngot jag sger. Det r jvligt trttsamt. Man kan tro att ni inte upptckt Google eller Youtube. Gr lite research, lyssna p earnings call, kolla Musks hela karrir och vad han uppntt. Allt jag sger r offentlig information.

Batterierna finns inte till salu i ngon produktionsbil *n* men det betyder inte att de inte existerar!
Citera
2021-02-12, 18:33
Medlem
Citat:
Vad pratar du om? Globalistiskt EU troll som frstr svenskarnas mtesplats p internet?
Varfr ignorerar du allt som hatt kaninen skrev? Du har inget svar p det va? S du mste byta mne. LOL
Han hade ju vldigt dlig koll p Tesla fr vara en anhngare, pstr att det r ett rykte att Tesla kpt bitcoins och lnkar till en borttagen artikel?
Citera
2021-02-12, 18:45
Medlem
Citat:
Definera "inte finns". Det enda som "inte finns" r massproduktion av batterierna. Men deras "pilot plant" som bygger de nya batterierna r fortfarande en av vrldens strsta batterifabriker. Men det rcker inte fr framtiden. Video jag lnkade r produktionen av deras egna batterier frn just deras pilot plant. S vad r det exakt som inte finns??

Ni stller absolut relevanta frgor, problemet r att ni inte accepterar relevanta svar. Ni vill verkligen inte tro p ngot jag sger. Det r jvligt trttsamt. Man kan tro att ni inte upptckt Google eller Youtube. Gr lite research, lyssna p earnings call, kolla Musks hela karrir och vad han uppntt. Allt jag sger r offentlig information.

Batterierna finns inte till salu i ngon produktionsbil *n* men det betyder inte att de inte existerar!
Tagga ner lite va ?
Det finns mnga batterier som r p G som har skapats men som inte finns i produktion nnu .
Viss skillnad kanske ?
Men ett geni som dig vet kanske bttre ?
Citera
2021-02-12, 18:47
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Han hade ju vldigt dlig koll p Tesla fr vara en anhngare, pstr att det r ett rykte att Tesla kpt bitcoins och lnkar till en borttagen artikel?
Fattar inte varfr lnken inte fungerade men den hr lnken fungerar fr mig iallafall:

https://nypost.com/2021/02/09/reddit...uy-was-a-hoax/

Vrt att tillgga att iallafall jag inte har sett Tesla officiellt kommentera det pstdda bitcoin-kpet.
Senast redigerad av Hatt-Kaninen 2021-02-12 kl. 18:50.
Citera
2021-02-12, 18:55
Medlem
Purovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Fattar inte varfr lnken inte fungerade men den hr lnken fungerar fr mig iallafall:

https://nypost.com/2021/02/09/reddit...uy-was-a-hoax/

Vrt att tillgga att iallafall jag inte har sett Tesla officiellt kommentera det pstdda bitcoin-kpet.

Du verkar inte riktigt frst vad som skrivs i artikeln du lnkade till 🙂
Citera
2021-02-12, 19:05
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Tagga ner lite va ?
Det finns mnga batterier som r p G som har skapats men som inte finns i produktion nnu .
Viss skillnad kanske ?
Men ett geni som dig vet kanske bttre ?
Tro mig, jag r fullt medveten om hur mnga batterier som psts r p G. Varje dag ploppar det upp nya pstenden om nsta generations superbatterier. Vad har det med Tesla att gra?

Jag vill grna veta exakt vad det r du frsker sga. Du tror att videon jag lnkade var fake? Att Tesla inte alls kommer slja bilar med deras egna batterier?
Citera
2021-02-12, 19:06
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Han hade bra koll, frutom det med bitcoin. Allt annat stmde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in