Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-23, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
God aften 🙂

Med tanke p det du skriver her om forskjellige folk som har skrevet kodebrevet og epostene.

Er det noen som har vrt inne p at man trengte rask hjelp til lage kodebrevet fra noen.

Denne igjen forteller det videre til noen i sin krets hvor noen kan litt mer om krypto og sikkerhet.ne

Denne/disse ser at her pner det seg en mulighet for tjene en god slant.

Man forstr det ikke er noen kidnapping og de/den som har bedt om hjelp kan uansett ikke si noe videre til politiet.

En ganske safe gambel p bli rik p en snedig mte ??
Blir mange bortforklaringer nr gjerningsmennene stilles for retten. Uhell i trapp, kidnapping som gikk galt, kryptohjelp, trodde det var kidnapping eller demonstrasjon av krypto, helt uskyldig osv. Har ingen tro p annet enn oplanlagt overlagt drap. Th er heteste kandidat med en eller to medhjelpere.
Senast redigerad av LH07 2021-02-23 kl. 07:14.
Citera
2021-02-23, 14:53
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billywillie
Her har du 100% rett. Har levd med en slik psykopat i familien i over 50 r. Som svenskene sier. Helt klockren.

Ja, man kjenner igjen tegnene. Gjerrigheten, kontrollbehovet, manipulasjonen, at de spiller p samvittighet for f viljen sin. De er ogs truende og voldelig. Men det er manipulasjonen som holder offeret tilbake. illusjonen om at psykopaten innerst inne er snill og god. Men det er bare skuespill alt sammen. Noen psykopater nyer seg med revis med forflgelse etter en skilsmisse, mens andre dreper samboeren fr hun kommer s langt at hun fr flyttet ut.

Anbefaler lese denne om Te#rje Wiik. Nr det gikk opp for han at hun virkelig ikke ville mer, s kastet han henne ned trappa. Han var ogs sykelig gjerrig, tmte skapene for mat, men fylte aldri opp igjen, til tross for at han hadde mye penger. Han var ogs ingenir slik som TH. Mange likheter.
"Den onde nabo"
https://www.adressa.no/kultur/article325500.ece
Citera
2021-02-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du vet ikke om jeg har mtt TH, eller kjenner han, for det har jeg ikke sagt noe om.
For alt du vet kan jeg vre Letvik eller Hartmann.
En psykopat, herunder dysosial/antisosial personlighetsforstyrrelse er ofte finne i lederstillinger.
Og hvor finner vi TH? Jo, i en lederstilling.
Det du snakker om ang langvarig forhold, er bare et av 15 kriterier.
Mange psykopater som holder p offeret sitt i mange titalls r, akkurat slik som TH.
I begynnelsen av forholdet er de veldig snill, gavmild osv. De etablerer det som kalles det psykopatiske bnd. Etterhvert skifter de sakte men sikkert tone, nr offeret har blitt avhengig av psykopaten.
Jeg tror du misforstr ang psykopati. det er ikke det samme som tilbakestende eller lettere psykisk utviklingshemmet. Det kalles ikke en diagnose, men en forstyrrelse. De er ikke dumme eller hjerneskadet p noe vis.
Ta T#rje Wiik, giftmorderen f.eks., han ble erklrt psykopat p Modum Nervesanatorium i 1984. Han ble ingenir i Statoil. S det med at de ikke kan vise til stabilt arbeid, stemmer ikke.

N er ikke psykopati lenger en diagnose, og mennesker som har opplevd personer de enten ikke liker eller har drlige erfaringer med har altfor lett for bruke dette begrepet, det er veldig misforsttt. Uansett s er drlig impulskontroll, trang til tilfeldige og kortvarige relasjoner og lgnaktighet og bedrageri noks vanlig. Det er personlighetstrekk som favner mange omrder.

Jeg har aldri hevdet at de er dumme heller, og hva angr ledere s finner du flere narsissister der, ikke alltid s mange psykopater. Men igjen, tro hva du vil.
Citera
2021-02-23, 18:04
Medlem
Citat:
Ja, man kjenner igjen tegnene. Gjerrigheten, kontrollbehovet, manipulasjonen, at de spiller p samvittighet for f viljen sin. De er ogs truende og voldelig. Men det er manipulasjonen som holder offeret tilbake. illusjonen om at psykopaten innerst inne er snill og god. Men det er bare skuespill alt sammen. Noen psykopater nyer seg med revis med forflgelse etter en skilsmisse, mens andre dreper samboeren fr hun kommer s langt at hun fr flyttet ut.

Anbefaler lese denne om Te#rje Wiik. Nr det gikk opp for han at hun virkelig ikke ville mer, s kastet han henne ned trappa. Han var ogs sykelig gjerrig, tmte skapene for mat, men fylte aldri opp igjen, til tross for at han hadde mye penger. Han var ogs ingenir slik som TH. Mange likheter.
"Den onde nabo"
https://www.adressa.no/kultur/article325500.ece

Hehe morsomt.

Sitat:
Terje Wiik er fdt og oppvokst i Nord-Norge, fr Inger Lise vite. Han jobber som sivilingenir ved Statoils forskningssenter p Rotvoll i Trondheim. Han har vrt gift to ganger tidligere, har tre barn med tre forskjellige kvinner og har flere andre forhold bak seg. Inger Lise tror hun lrer ham kjenne, men han skjuler mrke hemmeligheter for henne. Etter et brudd med en av sine tidligere koner var han i tre mneder i 1985-86 innlagt ved Modum bad nervesanatorium. Her fikk han den alvorlige diagnosen personlighetsforstyrrelser. Han tlte ikke bli avvist.

Dette eksemplifiserer jo akkurat den type personlighet som man ikke finner hos TH?
Citera
2021-02-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Hehe morsomt.

Sitat:
Terje Wiik er fdt og oppvokst i Nord-Norge, fr Inger Lise vite. Han jobber som sivilingenir ved Statoils forskningssenter p Rotvoll i Trondheim. Han har vrt gift to ganger tidligere, har tre barn med tre forskjellige kvinner og har flere andre forhold bak seg. Inger Lise tror hun lrer ham kjenne, men han skjuler mrke hemmeligheter for henne. Etter et brudd med en av sine tidligere koner var han i tre mneder i 1985-86 innlagt ved Modum bad nervesanatorium. Her fikk han den alvorlige diagnosen personlighetsforstyrrelser. Han tlte ikke bli avvist.

Dette eksemplifiserer jo akkurat den type personlighet som man ikke finner hos TH?

Det blir for dumt hvis du tror at alle psykopater m vre like, eller ha samme oppfrsel.

Psykopater mangler empati og er manipulerende og har stort kontrollbehov, det er det mest vesentlige.
Senast redigerad av Formann 2021-02-23 kl. 18:24.
Citera
2021-02-23, 18:58
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
N er ikke psykopati lenger en diagnose, og mennesker som har opplevd personer de enten ikke liker eller har drlige erfaringer med har altfor lett for bruke dette begrepet, det er veldig misforsttt. Uansett s er drlig impulskontroll, trang til tilfeldige og kortvarige relasjoner og lgnaktighet og bedrageri noks vanlig. Det er personlighetstrekk som favner mange omrder.

Jeg har aldri hevdet at de er dumme heller, og hva angr ledere s finner du flere narsissister der, ikke alltid s mange psykopater. Men igjen, tro hva du vil.

Du kan nok ha rett i at ordet "psykopat" ofte blir brukt som et skjeldsord, uten at vedkommende egentlig vet hva det betyr. At det brukes istedefor f.eks. gal, eller drittsekk.
Igjen dette med kortvarige forhold, som jeg kommenterte i mitt forrige innlegg til deg, uten at du ville svare tilbake; Dette er bare et av 15 mulige oppfylte kriterier. Det kreves 10 oppfylte for erklre en person for vre psykopat. Det vil si, at man trenger ikke vre en rundbrenner for vre psykopat. Veldig mange psykopater holder p sitt offer i flere titalls r. P den mten slipper de bruke masse tid p opprette det "psykopatiske bnd" som jeg snakket om.
Nr det gjelder narsissisme, s er det ogs en del av det vre psykopat.
Narsissisme og antisosial/dysosial har veldig mange fellestrekk. Men det er ikke det viktige her.
Det viktige er at begge finner seg et offer som de kan trykke ned, og at mange konedrap begs av en psykopat. Spiller jo ingen rolle om han er narsissist eller antisosial/dysosial.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-02-23 kl. 19:33.
Citera
2021-02-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann

Psykopater mangler empati, det er det vesentlige.

Det er det mange som mangler, jeg vil ikke si at det er spesielt unormalt engang.
Citera
2021-02-23, 19:49
Medlem
Citat:
Du kan nok ha rett i at ordet "psykopat" ofte blir brukt som et skjeldsord, uten at vedkommende egentlig vet hva det betyr. At det brukes istedefor f.eks. gal, eller drittsekk.
Igjen dette med kortvarige forhold, som jeg kommenterte i mitt forrige innlegg til deg, uten at du ville svare tilbake; Dette er bare et av 15 mulige oppfylte kriterier. Det kreves 10 oppfylte for erklre en person for vre psykopat. Det vil si, at man trenger ikke vre en rundbrenner for vre psykopat. Veldig mange psykopater holder p sitt offer i flere titalls r. P den mten slipper de bruke masse tid p opprette det "psykopatiske bnd" som jeg snakket om.
Nr det gjelder narsissisme, s er det ogs en del av det vre psykopat.
Narsissisme og antisosial/dysosial har veldig mange fellestrekk. Men det er ikke det viktige her.
Det viktige er at begge finner seg et offer som de kan trykke ned, og at mange konedrap begs av en psykopat. Spiller jo ingen rolle om han er narsissist eller antisosial/dysosial.

Jeg ville sluttet merkelappe folk man ikke kjenner med slike benevnelser. Man blir ikke psykopat fordi man er gjerrig eller kjip, det er iallfall sikkert.
Citera
2021-02-23, 20:02
Medlem
Citat:
Jeg ville sluttet merkelappe folk man ikke kjenner med slike benevnelser. Man blir ikke psykopat fordi man er gjerrig eller kjip, det er iallfall sikkert.

Synes det er helt greit mene det fordi det kan vre vesentlig for forst hva som har skjedd.
Citera
2021-02-23, 21:34
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Det er det mange som mangler, jeg vil ikke si at det er spesielt unormalt engang.

Min empati er ikke konstant, mer selektiv. Lar meg ikke presse til empati bare for at det er politisk korrekt. Men det gjr meg ikke til en psykopat. Eller?
Citera
2021-02-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
God aften 🙂

Med tanke p det du skriver her om forskjellige folk som har skrevet kodebrevet og epostene.

Er det noen som har vrt inne p at man trengte rask hjelp til lage kodebrevet fra noen.

Denne igjen forteller det videre til noen i sin krets hvor noen kan litt mer om krypto og sikkerhet.

Denne/disse ser at her pner det seg en mulighet for tjene en god slant.

Man forstr det ikke er noen kidnapping og de/den som har bedt om hjelp kan uansett ikke si noe videre til politiet.

En ganske safe gambel p bli rik p en snedig mte ??
God kveld til deg
S du mener den som stod for ulykken kontaktet RU, som igjen kontaktet f eks TB/TI for forfatte brevet i lpet av en time?
Det kan jo forklare THs reaksjon da han leste hyt fra trusselbrevet i NRK- intervjuet.
Men hvor plasserer du i din hypotese Futurum- mennene? Var de bare tilfeldige turgere den dagen?
Citera
2021-02-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
God kveld til deg
S du mener den som stod for ulykken kontaktet RU, som igjen kontaktet f eks TB/TI for forfatte brevet i lpet av en time?
Det kan jo forklare THs reaksjon da han leste hyt fra trusselbrevet i NRK- intervjuet.
Men hvor plasserer du i din hypotese Futurum- mennene? Var de bare tilfeldige turgere den dagen?

Det meste kan forklares. Antar de to futurum folka var der tilfeldig. Ser litt ut som folk fra steuropa som ikke er klar over at de er etterlyst som vitner eller har generell frykt for politiet. Han som snur tipper jeg skulle ha gtt veien nedover mot visperud og snudde.

Goingsomwhere og flashbaronen har jo oppklart for forumet det med krypto. De ba om bitcoin fr de byttet til monero. Hadde det vrt planlagt over lang tid er det vel en jvla stor bommert ikke ha satt seg bedre inn i krypto og hva som kan spores og ikke. Det gjelder jo bde om det hadde vrt ekte kidnappere eller hagen med medhjelpere som hadde planlagt dette. I begge scenarior gjr man seg helt avhengig av nettopp kryptotransaksjoner. Vi kan selvsagt tro de som str bak er helt idoter og kunne gjort en slik brler, men hva er sannsynlig ? RU kom jo ikke p dette med investere i krypto sjl og alle her veit vel hvordan han ble introdusert til gammeln. Han kjenner jo folk som kan hundre ganger mer enn han sjl om krypto og data generelt.
Lurer flt p hva de bl tenker n. De kan ikke tiltale to da det blir for mange hull fylle i deres hovedteori og trenger sikte samme person de vurderte sikte i et forsk p holde hagen i varetekt. Synes familien br stille opp i nye avhr selv om politiet dummet seg ut her tidligere og de som garantert ikke har noe med det gjre ( H og H ) overtale de andre. Selv de som har overhrt noe fra en involvert er usikre p hva gammeln veit eller har forsttt. Har vrt ting de bl gjorde i de siktelsene i fjor vr at de hadde en anelse om opplegget og hvem som hjalp til med fjerne kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in