Citat:
Ursprungligen postat av
Floriss
N er ikke psykopati lenger en diagnose, og mennesker som har opplevd personer de enten ikke liker eller har drlige erfaringer med har altfor lett for bruke dette begrepet, det er veldig misforsttt. Uansett s er drlig impulskontroll, trang til tilfeldige og kortvarige relasjoner og lgnaktighet og bedrageri noks vanlig. Det er personlighetstrekk som favner mange omrder.
Jeg har aldri hevdet at de er dumme heller, og hva angr ledere s finner du flere narsissister der, ikke alltid s mange psykopater. Men igjen, tro hva du vil.
Du kan nok ha rett i at ordet "psykopat" ofte blir brukt som et skjeldsord, uten at vedkommende egentlig vet hva det betyr. At det brukes istedefor f.eks. gal, eller drittsekk.
Igjen dette med kortvarige forhold, som jeg kommenterte i mitt forrige innlegg til deg, uten at du ville svare tilbake; Dette er bare et av 15 mulige oppfylte kriterier. Det kreves 10 oppfylte for erklre en person for vre psykopat. Det vil si, at man trenger ikke vre en rundbrenner for vre psykopat. Veldig mange psykopater holder p sitt offer i flere titalls r. P den mten slipper de bruke masse tid p opprette det "psykopatiske bnd" som jeg snakket om.
Nr det gjelder narsissisme, s er det ogs en del av det vre psykopat.
Narsissisme og antisosial/dysosial har veldig mange fellestrekk. Men det er ikke det viktige her.
Det viktige er at begge finner seg et offer som de kan trykke ned, og at mange konedrap begs av en psykopat. Spiller jo ingen rolle om han er narsissist eller antisosial/dysosial.