Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror du er inne p noe, og har for min del ogs sammenlignet disse med klageskrivet hvor jeg ser samme rytmiske og flelsesmessige likheter. Les alle 4 skriv etter hverandre, s oppdager man dette.

Som jeg har skrevet fr tror jeg grunnen til at forfatteren av klageskrivet var den eneste av barna nevnt i trusselbrevet, er at hun var forfatter eller medforfatter.

Edit: Jeg tror ogs det var flere som snekret sammen alle disse skrivene, noe som kan forklare at ting tok tid. De visste de var avlyttet, s de mtte mtes uten vekke mistanke.

Jeg er noe usikker p om det er samme person som har skrevet trusselbrevet og klageskrivet. Srlig hvis man legger ryktene her inne til grunn om at yngste datter flyttet tidlig ut av hjemmet fordi faren var en tyrann. De var visstnok ikke p talefot og hun tok avstand fra ham. Da fr jeg heller ikke det klageskrivet til rime...
Det er helt tydelig at familien str samlet som enhet mot resten av verden. Bortsett fra Australieren som stakk.Kanskje de vet hva som skjedde og dekker noen, f eks snnen.
Men trusselbrevet virker kaldt kalkulert, flikket og pusset p lenge, s jeg har ikke noe tro p at det er skrevet i hastverk p noen f timer. Dette er nitidig planlegging.

Den siste e- posten er snodig, hvor avsender i god kremmer- nd nitidig gjr rede for og pertentlig forklarer at det gis rabatt her. Hvorfor s viktig forklare s nye? Med mindre man er en gjerrig og pertentlig milliardr?
Citera
2021-02-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, den juryordningen ble avviklet nr Eirik jensen ble dmt. Det var siste gang.
Domsavsigelsen kunne settes til side av dommerne, noe som den ogs ble i EJ-saken.
Det kan du si, at det var "deg og meg" som dmte, men likevel s har disse meddommerne et helt annet faktagrunnlag holde seg til. Jeg nekter tro at avsigelsene mot polititoppen Eirik Jensen var basert ene og alene p informasjon som kom fram i media.
Nr det gjelder Grnnerud, s var det i frste instans at han fikk 2.5 r, og i lagretten slo de p stortromma. Han fikk vel rundt 18-19 r mener jeg huske. Samme som de andre.
Mulig at vi har litt forskjellig oppfatning av Orderudsaken. Jeg mener Grnnerud ble manipulert av Kristin, som igjen ble manipulert av Per og Veronica.

Jeg har ikke ment noe om hvordan de 4 dmte manipulerte hverandre. Jeg mente bare noe om hvordan Grnnerud manipulerte media, tingretten og lagmannsretten.
Citera
2021-02-22, 17:25
Medlem
Citat:
Du vet ikke om jeg har mtt TH, eller kjenner han, for det har jeg ikke sagt noe om.
For alt du vet kan jeg vre Letvik eller Hartmann.
En psykopat, herunder dysosial/antisosial personlighetsforstyrrelse er ofte finne i lederstillinger.
Og hvor finner vi TH? Jo, i en lederstilling.
Det du snakker om ang langvarig forhold, er bare et av 15 kriterier.
Mange psykopater som holder p offeret sitt i mange titalls r, akkurat slik som TH.
I begynnelsen av forholdet er de veldig snill, gavmild osv. De etablerer det som kalles det psykopatiske bnd. Etterhvert skifter de sakte men sikkert tone, nr offeret har blitt avhengig av psykopaten.
Jeg tror du misforstr ang psykopati. det er ikke det samme som tilbakestende eller lettere psykisk utviklingshemmet. Det kalles ikke en diagnose, men en forstyrrelse. De er ikke dumme eller hjerneskadet p noe vis.
Ta T#rje Wiik, giftmorderen f.eks., han ble erklrt psykopat p Modum Nervesanatorium i 1984. Han ble ingenir i Statoil. S det med at de ikke kan vise til stabilt arbeid, stemmer ikke.
Her har du 100% rett. Har levd med en slik psykopat i familien i over 50 r. Som svenskene sier. Helt klockren.
Citera
2021-02-22, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Man trenger ikke henge seg opp i hva slags diagnose han har. Kan kalle det ondskap hvis det ressonerer bedre.

Eller dumskp fra den som kommenterer
Citera
2021-02-22, 18:55
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
Jeg har ikke ment noe om hvordan de 4 dmte manipulerte hverandre. Jeg mente bare noe om hvordan Grnnerud manipulerte media, tingretten og lagmannsretten.

Ja, okei. Er s lenge siden den saken, s jeg husker ikke alt.
Citera
2021-02-22, 19:26
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja, media styrer jo ikke etterforskerne eller dommerne. Disse har jo alle opplysningene, og tar sine bedmninger basert p dette, og ikke hva som str i media.

Jag vet att det fanns ngon form av tryck kring dmande i krigsuppgrelsen efter andra vrldskriget, men det skapades inte av media,
s det enda jag vet var rtt av media att gra en bedmning av sin egen roll r fallet med Adolph Beck och det r 117 r sedan i r...
Citera
2021-02-22, 19:38
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det handler mer om svakhet ved hele industrien kalt psykiatri.

Det ene frer n en gang til det andre: Ansvarslshet, ekstremt drlige evne til tenke langsiktig, svikefullhet og mangel til vise anger nr man srer andre og aggresjon er n engang ting som er drlige kr for f enhver relasjon til fungere p lang sikt. Hvis disse menneskene skal ha mulighet til klare ha en relasjon som har en varighet det er verdt snakke om s str det mye p partneren, at de forstr hva de har med gjre og evner holde ut med det. S nei, dette er ikke henge seg opp i en ting, det omhandler hele 5 av 7 diagnosekriterier.

ls om dessa diagnoser och arbeta med ngot dem verkligen r intresserad av, hur de fungerar i hobbyer och inte minst hur de fungerar i ett frhllande dr de styr frhllandet...
Citera
2021-02-22, 21:13
Medlem
Leste en artikkel om TH p nasjonalbiblioteket og han hadde allerede i 1986 150 millioner cash som han handlet en eiendom for s det som enkelte her har hevdet at han hadde lite penger nr ektepakten ble signert er bare bullshit.
Citera
2021-02-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Vel. Det passer seg vel med hva Holden pleier si. Det er ikke som dere tror.

Dette "det er ikke som dere tror"- sitatet ble uttalt i en kontekst. Det Holden ble sitert p var:

" Jeg str fortsatt fast med min oppfatning tidligere at jeg synes det er et srdeles magert grunnlag. Det er noe helt annet enn det dere tror anklagen bygger p, sier Holden til pressen utenfor rettsbygningen."

Holden sier alts at anklagen er bygget p spinkle beviser, ikke at saken dreier seg om noe helt annet.
Citera
2021-02-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Dette "det er ikke som dere tror"- sitatet ble uttalt i en kontekst. Det Holden ble sitert p var:

" Jeg str fortsatt fast med min oppfatning tidligere at jeg synes det er et srdeles magert grunnlag. Det er noe helt annet enn det dere tror anklagen bygger p, sier Holden til pressen utenfor rettsbygningen."

Holden sier alts at anklagen er bygget p spinkle beviser, ikke at saken dreier seg om noe helt annet.
Her fikk vi fasit p den bermte uttalelsen tt elsker.
Citera
2021-02-23, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen

Det er helt korrekt, flash og beklager om dette var uklart.

Poenget til Holden var at de to slettede anropene fra gammel'n til AEH ikke var riktige samt at det skalte sms beviset ikke var noe kommunikasjon fra hagen til noen som hadde med fjernet kroppen eller lignende, men en melding som kunne tolkes p flere mter vedrrende om man skulle reise onsdag kveld eller ikke.

Det jeg rett og slett mente var at jeg brukte en kommentar fra holden om hele saken.

Sprsmlet man kan undre seg er vel ogs hva holden vet om hva som har skjedd ( uansett hva som har skjedd ).

N er rykter bare rykter og i nrmiljet hsr det vrt delte meninger om hagen har gjort det eller om det var et tragisk affektdrap.

Ikke mange tror p hypotesen om kidnapperne og det er noe du viste vei med her inne med det du og goingsomwhere la frem.

God aften forvrig til alt og alle og beklager igjen uklarheter. Tilbake til jobb 🙂
Citera
2021-02-23, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg er noe usikker p om det er samme person som har skrevet trusselbrevet og klageskrivet. Srlig hvis man legger ryktene her inne til grunn om at yngste datter flyttet tidlig ut av hjemmet fordi faren var en tyrann. De var visstnok ikke p talefot og hun tok avstand fra ham. Da fr jeg heller ikke det klageskrivet til rime...
Det er helt tydelig at familien str samlet som enhet mot resten av verden. Bortsett fra Australieren som stakk.Kanskje de vet hva som skjedde og dekker noen, f eks snnen.
Men trusselbrevet virker kaldt kalkulert, flikket og pusset p lenge, s jeg har ikke noe tro p at det er skrevet i hastverk p noen f timer. Dette er nitidig planlegging.

Den siste e- posten er snodig, hvor avsender i god kremmer- nd nitidig gjr rede for og pertentlig forklarer at det gis rabatt her. Hvorfor s viktig forklare s nye? Med mindre man er en gjerrig og pertentlig milliardr?

God aften 🙂

Med tanke p det du skriver her om forskjellige folk som har skrevet kodebrevet og epostene.

Er det noen som har vrt inne p at man trengte rask hjelp til lage kodebrevet fra noen.

Denne igjen forteller det videre til noen i sin krets hvor noen kan litt mer om krypto og sikkerhet.

Denne/disse ser at her pner det seg en mulighet for tjene en god slant.

Man forstr det ikke er noen kidnapping og de/den som har bedt om hjelp kan uansett ikke si noe videre til politiet.

En ganske safe gambel p bli rik p en snedig mte ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in