Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-02-24, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Det meste kan forklares. Antar de to futurum folka var der tilfeldig. Ser litt ut som folk fra steuropa som ikke er klar over at de er etterlyst som vitner eller har generell frykt for politiet. Han som snur tipper jeg skulle ha gtt veien nedover mot visperud og snudde.

Goingsomwhere og flashbaronen har jo oppklart for forumet det med krypto. De ba om bitcoin fr de byttet til monero. Hadde det vrt planlagt over lang tid er det vel en jvla stor bommert ikke ha satt seg bedre inn i krypto og hva som kan spores og ikke. Det gjelder jo bde om det hadde vrt ekte kidnappere eller hagen med medhjelpere som hadde planlagt dette. I begge scenarior gjr man seg helt avhengig av nettopp kryptotransaksjoner. Vi kan selvsagt tro de som str bak er helt idoter og kunne gjort en slik brler, men hva er sannsynlig ? RU kom jo ikke p dette med investere i krypto sjl og alle her veit vel hvordan han ble introdusert til gammeln. Han kjenner jo folk som kan hundre ganger mer enn han sjl om krypto og data generelt.
Lurer flt p hva de bl tenker n. De kan ikke tiltale to da det blir for mange hull fylle i deres hovedteori og trenger sikte samme person de vurderte sikte i et forsk p holde hagen i varetekt. Synes familien br stille opp i nye avhr selv om politiet dummet seg ut her tidligere og de som garantert ikke har noe med det gjre ( H og H ) overtale de andre. Selv de som har overhrt noe fra en involvert er usikre p hva gammeln veit eller har forsttt. Har vrt ting de bl gjorde i de siktelsene i fjor vr at de hadde en anelse om opplegget og hvem som hjalp til med fjerne kroppen.
S vidt jeg har forsttt, var bitcoin kommunikasjonsplattform og Monero betalingsplattform for lsepengekravet.
Jeg tviler p om noen hostet opp dette opplegget p noen timer, men min kompetanse p det omrdet stopper der.
Politiet jobber videre med full styrke og de er optimistiske med tanke p en oppklaring, sies det. Det ryktes at det vil skje noe til sommeren. Din hypotese virker som den mest logiske, etter min mening.Indisierekken er ikke sterk nok, sett i forhold til det vi vet fra media, holde til en tiltale av TH. Om 3 person blir siktet avhenger av om noen vil snakke. Spr du meg, tror jeg ikke det.
Citera
2021-02-24, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
S vidt jeg har forsttt, var bitcoin kommunikasjonsplattform og Monero betalingsplattform for lsepengekravet.
Jeg tviler p om noen hostet opp dette opplegget p noen timer, men min kompetanse p det omrdet stopper der.
Politiet jobber videre med full styrke og de er optimistiske med tanke p en oppklaring, sies det. Det ryktes at det vil skje noe til sommeren. Din hypotese virker som den mest logiske, etter min mening.Indisierekken er ikke sterk nok, sett i forhold til det vi vet fra media, holde til en tiltale av TH. Om 3 person blir siktet avhenger av om noen vil snakke. Spr du meg, tror jeg ikke det.

Ja. Jeg sjekket. Du har rett. Poenget mitt er frst og fremst at man nsket kommunikasjon via bitcoin er et avvik i forhold til resten. Det er muligens delte oppfatninger blant ekspertene p krypto om dette, men ingen jeg kjenner til eller har lest skrive noe om det anser at dette er proft utfrt og kan ha blitt gjort i hui og hast p maks en time.

Jeg ser heller ikke at det blir tatt ut noen tiltale der saken str i dag. Da m man ha inn folk i avhr og forske sette de fast. Det er ogs snakk om ressursbruk og skal man f nye midler til videre etterforskning til sommeren uten at det kommer frem noe nytt holder det ikke si at " man ser positivt p etterforskningen ". Det gjr politiet alltid og m ogs selvsagt gi utrykk for. Man ksn ikke di at man str helt fast og vet ikke hvordan man skal g videre. Enten m man ta ut tiltale til sommeren og da m man trolig inkludere flere da det blir blytungt tiltale folk for medvirkning til drap uten ha et lik. Det blir for lett for forsvaret prosedyre p sprsmlet om det i det hele tatt har blitt begtt et drap.

God natt. Du skriver godt og virker oppriktig opptatt av sannheten i saken.
Citera
2021-02-24, 09:44
Medlem
Theforeigners avatar
Det har sista tiden varit endel diskutioner ang. om TH r psykopat.

Jag har tidigare postat detta:

TH lider, efter min mening, mer sannolikt av Machiavellism n av psykopati:

https://utforskasinnet.se/den-morka-...w1ZEsrt6ui94ZE

Machiavellism
Fr machiavellister helgar mlet medlen, oavsett konsekvenserna. De r vanligtvis mycket berknande och kalla mnniskor och har inga kta knslomssiga anknytningar till andra. ven om de tenderar att ha drag som r gemensamma med narcissister, ssom sjlviskhet och att anvnda andra, finns det ngot som srskiljer dem: de ser sig sjlva och sina frhllanden realistiskt.

Machiavellisterna frsker inte imponera p ngon. I stllet visar de sig som de r och fredrar att se saker klart eftersom de kan manipulera andra bttre p det sttet. Faktum r att de fokuserar p knslorna hos de mnniskor som de vill manipulera fr att f det de vill ha. Om de frutse dina knslor, kommer de att kunna vlja rtt strategi fr att manipulera dig.

Enligt psykologen Daniel Goleman har mnniskor med machiavellistiska egenskaper mindre empati. Deras knslokyla verkar komma frn en ofrmga att behandla sina egna och andras knslor.

Faktum r att knslor gr dem s obehagliga till mods att de, nr de knner ngest, vanligtvis inte vet hur de ska skilja det frn ledsamhet eller trtthet. De har dock en tendens att vara mycket bra p att frst vad andra tnker. Men som Goleman sger, ven om deras huvud vet vad de ska gra, har deras hjrta fortfarande ingen aning.

G evt direkt til 4 minuter inn i videoen,
dr kommer alla karakteristika/symptom p en person som lider av Machiavellianism.

https://www.youtube.com/watch?v=tmKQAhW1Jcc

How is Machiavellianism different from Psychopathy and Narcissism? | The Dark Triad Traits
Citera
2021-02-24, 11:49
Medlem
Citat:
Ja. Jeg sjekket. Du har rett. Poenget mitt er frst og fremst at man nsket kommunikasjon via bitcoin er et avvik i forhold til resten. Det er muligens delte oppfatninger blant ekspertene p krypto om dette, men ingen jeg kjenner til eller har lest skrive noe om det anser at dette er proft utfrt og kan ha blitt gjort i hui og hast p maks en time.

Kudos for at du innser feil uten bli fornrmet.

Det er ting som skurrer litt med kryptoopplegget. Det virker bde amatrmessig og planmessig p samme tid. Bitcoin-kontoen som ble brukt til kommunikasjon ble opprettet noen mneder fr forsvinningen, for eksempel. Man har ikke funnet ut hvem som opprettet den.

Jeg kan vil gjerne hre litt mer om hypotesen din rundt AEH og pengeln og drap i affekt. Du m gjerne vre litt ullen dersom du ikke vil peke ut navngitte personer.

Tenker du for eksempel at noen passet valpen deres mens de var p teater, forsynte seg litt av THs barskap i lpet av kvelden og s i fylleraseri kastet AEH ned trappen etter at de hadde kommet hjem?
Citera
2021-02-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen

Tenker du for eksempel at noen passet valpen deres mens de var p teater, forsynte seg litt av THs barskap i lpet av kvelden og s i fylleraseri kastet AEH ned trappen etter at de hadde kommet hjem?

hva med telefonsamtalen med MB da? oppkonstruert?
Citera
2021-02-24, 17:33
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Du argumenterer godt og rasjonelt. For de som m understtte sin teori om at gamle hagen er en psykopat i mangel p bevis vil du dog aldri n frem. At folk klarer argumentere med at det er mange treff p dette p Google m bare vre en fleip da det ikke tilhrer hvordan virkeligheten fungerer. Gammeln er langt i fra noen psykopat. Spesiell, gammeldags, sta, temperamentfull ved urettferdighet, grundig, ikke materialistisk ( eller gjerrig som enkelte tolker det ), komplisert, mistenksom av natur ogs videre. S ja om dette plutselig har blitt enkelte kjennetegn p en psykopat s er vi nok nre 100 % av den norske mannlige befolkningen som er psykopater.

Hva gjr man ikke for tviholde p sin egen konstruerte sannhet......????

TH er manipulerende, kontrollerende, truende, voldelig, hevngjerrig, spiller p samvittighet, og har et sykelig kontrollbehov. Alt er veldokumentert.
Vi kan se i NRK-intervjuet at han faktisk later som at han knekker sammen i grt.
Er dette vanlig adferd for en godt voksen mann? Vi ser at det er bare skuespill, fordi det kommer ingen trer, og ingen skjelvinger p leppene, eller andre kjente tegn p at han skal starte grte.
Nr han kommer tilbake, s er ikke ynene rde eller hevet slik de blir hvis man har grtt.
S det er bare skuespill.
Hvis du studerer ynene hans, s kan du se at han er rasende p journalisten fordi han ikke klarer manipulere han.
Politiet sier jo i avhr at han er manipulerende, og prver ta over hele avhret og styre retningen.
Du prver dysse ned dette med psykopati, men alle som har fulgt med, ser jo alt dette som har kommet frem.
Hevnlister over folk som skal straffes. Dette er noe som er typisk for psykopater.
Du putter inn ord, som ingen har brukt til omtale han som psykopat. Gammeldags f.eks., hvem har sagt at vre gammeldags er det samme som vre psykopat?
I NRK-intervjuet ser vi jo at dette er en lgner. Hvorfor lyver han hvis han ikke har noe skjule?
Jeg spurte deg innledningsvis hva du mente med "det ukjente pengelnet", men det har jeg ikke ftt noe svar p. Kanskje du kan forklare hva du mener har skjedd i S4?
Citera
2021-02-24, 17:43
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det har sista tiden varit endel diskutioner ang. om TH r psykopat.

Jag har tidigare postat detta:

TH lider, efter min mening, mer sannolikt av Machiavellism n av psykopati:

https://utforskasinnet.se/den-morka-...w1ZEsrt6ui94ZE

Machiavellism
Fr machiavellister helgar mlet medlen, oavsett konsekvenserna. De r vanligtvis mycket berknande och kalla mnniskor och har inga kta knslomssiga anknytningar till andra. ven om de tenderar att ha drag som r gemensamma med narcissister, ssom sjlviskhet och att anvnda andra, finns det ngot som srskiljer dem: de ser sig sjlva och sina frhllanden realistiskt.

Machiavellisterna frsker inte imponera p ngon. I stllet visar de sig som de r och fredrar att se saker klart eftersom de kan manipulera andra bttre p det sttet. Faktum r att de fokuserar p knslorna hos de mnniskor som de vill manipulera fr att f det de vill ha. Om de frutse dina knslor, kommer de att kunna vlja rtt strategi fr att manipulera dig.

Enligt psykologen Daniel Goleman har mnniskor med machiavellistiska egenskaper mindre empati. Deras knslokyla verkar komma frn en ofrmga att behandla sina egna och andras knslor.

Faktum r att knslor gr dem s obehagliga till mods att de, nr de knner ngest, vanligtvis inte vet hur de ska skilja det frn ledsamhet eller trtthet. De har dock en tendens att vara mycket bra p att frst vad andra tnker. Men som Goleman sger, ven om deras huvud vet vad de ska gra, har deras hjrta fortfarande ingen aning.

G evt direkt til 4 minuter inn i videoen,
dr kommer alla karakteristika/symptom p en person som lider av Machiavellianism.

https://www.youtube.com/watch?v=tmKQAhW1Jcc

How is Machiavellianism different from Psychopathy and Narcissism? | The Dark Triad Traits

Jeg kommer ihg at du skreiv om dette for lenge siden. Dette du nevner virker nrt beslektet med de andre psykopat-forstyrrelsene; borderline, antisosial, dysosial, narsissisme.
TH er omtalt som en som ikke tar mye plass i selskaper, s vi kan kanskje utelukke narsissisme ihvertfall. Kanskje mere det motsatte av Petter Stordalen som virker til vre helt oppi skyene. Mere en som kanskje liker sitte litt for seg selv i et hjrne hvis det er fest, gjerne i skyggen der taklampen ikke lyser, og bare studere de andre.
Citera
2021-02-24, 17:53
Medlem
Med en gjeng nrk-journalister og en dronepilot i sv4 i gr s blir det interessant flge med om det kommer noen nye artikler fra den kanten.
Citera
2021-02-24, 19:30
Medlem
Legokatts avatar
En interessant detalj fra e-postene (VG-artikkel)

- Klokke, gullring under breven -

Samme budskap i begge e-poster. Personen som skrev gjorde oppmerksom p denne detaljen - at klokke og gullring l under brevet
=
Trusselbrev ble lagt opp klokke og gullring

Hvis det stemmer at trusselbrev ble funnet opp klokke og gullring i stolen
+
Ni sporax fotspor i gang
+
Saueskinn som l mellom utgangsdr og stol i gang med fotspor p (fra NRK artikkel)
=
Det er sannsynlig at GM gikk inn i gang med sporax sko og la trusselbrev opp klokke og gullring.
=
legge igjen trusselbrev kan vre noe av det siste GM gjorde i S4.

Hvorfor kan dette vre interessant?

Svar:
Det kan si noe om i hvilken rekkeflge ting ble utfrt i S4.

Hvis det stemmer at legge trusselbrev i gangen var det siste GM gjorde kan man sprre seg:

Hvorfor mtte GM g tilbake inn i S4 og legge fra seg trusselbrev og sette avtrykk i gangen med sporax-sko? Hadde ikke GM tid til ta av seg sko / skjule fotavtrykk / fjerne sporene? Hva kunne grunnen til det vre?
Citera
2021-02-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
En interessant detalj fra e-postene (VG-artikkel)

- Klokke, gullring under breven -

Samme budskap i begge e-poster. Personen som skrev gjorde oppmerksom p denne detaljen - at klokke og gullring l under brevet
=
Trusselbrev ble lagt opp klokke og gullring

Hvis det stemmer at trusselbrev ble funnet opp klokke og gullring i stolen
+
Ni sporax fotspor i gang
+
Saueskinn som l mellom utgangsdr og stol i gang med fotspor p (fra NRK artikkel)
=
Det er sannsynlig at GM gikk inn i gang med sporax sko og la trusselbrev opp klokke og gullring.
=
legge igjen trusselbrev kan vre noe av det siste GM gjorde i S4.

Hvorfor kan dette vre interessant?

Svar:
Det kan si noe om i hvilken rekkeflge ting ble utfrt i S4.

Hvis det stemmer at legge trusselbrev i gangen var det siste GM gjorde kan man sprre seg:

Hvorfor mtte GM g tilbake inn i S4 og legge fra seg trusselbrev og sette avtrykk i gangen med sporax-sko? Hadde ikke GM tid til ta av seg sko / skjule fotavtrykk / fjerne sporene? Hva kunne grunnen til det vre?

Svrt bra !

Kan det indikere at man er i ferd med f drlig tid. At man har en indikasjon p at noen er p vei til boligen ?

At ringen og klokken ble lagt igjen var kanskje bare gi beskjed om det er en ekte kidnapping og at de har henne, men var det ekte eller noen som forskte skjule noe helt annet ?
Citera
2021-02-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen

Det er ting som skurrer litt med kryptoopplegget. Det virker bde amatrmessig og planmessig p samme tid. Bitcoin-kontoen som ble brukt til kommunikasjon ble opprettet noen mneder fr forsvinningen, for eksempel. Man har ikke funnet ut hvem som opprettet den.

Jeg kan vil gjerne hre litt mer om hypotesen din rundt AEH og pengeln og drap i affekt. Du m gjerne vre litt ullen dersom du ikke vil peke ut navngitte personer.

Det var du og goingsomwhere som satte folk p sporet av at det opprinnelige kryptorigget var relativt enkle saker. Det blir mer utviklet etterhvert er mitt inntrykk.

Sprsmlet er hvorfor. Hvorfor fisket RU p nettet etter lre mer ? Hvem kjenner han eller ble kjent med p veien i tilknytning krypto ?

I og med at jeg selv ikke er kilden fler jeg egentlig jeg har sagt for mye selv om min kilde i utgangspunktet er veldig hel ved.

Det dreier seg ogs om en observasjon av noen og testing av tid p hvor lang tid det tar ta seg fra a til b.

Jeg vet hva en har sagt og bare det i seg selv betyr bare en ting om denne da ikke bare forskte seg veldig interessant.

Jeg tror de kloke hoder her inne kan lse saken bare man ser klart og ikke henger seg opp i uvesentlige detaljer og forstyrrelser.

Mye smarte folk her og du er en av den flash.
Citera
2021-02-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
TH er manipulerende, kontrollerende, truende, voldelig, hevngjerrig, spiller p samvittighet, og har et sykelig kontrollbehov. Alt er veldokumentert.
Vi kan se i NRK-intervjuet at han faktisk later som at han knekker sammen i grt.
Er dette vanlig adferd for en godt voksen mann? Vi ser at det er bare skuespill, fordi det kommer ingen trer, og ingen skjelvinger p leppene, eller andre kjente tegn p at han skal starte grte.
Nr han kommer tilbake, s er ikke ynene rde eller hevet slik de blir hvis man har grtt.
S det er bare skuespill.
Hvis du studerer ynene hans, s kan du se at han er rasende p journalisten fordi han ikke klarer manipulere han.
Politiet sier jo i avhr at han er manipulerende, og prver ta over hele avhret og styre retningen.
Du prver dysse ned dette med psykopati, men alle som har fulgt med, ser jo alt dette som har kommet frem.
Hevnlister over folk som skal straffes. Dette er noe som er typisk for psykopater.
Du putter inn ord, som ingen har brukt til omtale han som psykopat. Gammeldags f.eks., hvem har sagt at vre gammeldags er det samme som vre psykopat?
I NRK-intervjuet ser vi jo at dette er en lgner. Hvorfor lyver han hvis han ikke har noe skjule?
Jeg spurte deg innledningsvis hva du mente med "det ukjente pengelnet", men det har jeg ikke ftt noe svar p. Kanskje du kan forklare hva du mener har skjedd i S4?

Jeg skal ikke frata deg srt tiltrengte tro p at hagen er psykopat og at alt av jvlige ting som skjer m stamme fra ren ondskap.

Det kan dog fremst som et litt forstyrrende element for de som finner saken spennende og som nsker bidra til lse den.

Det er mange eksempler p folk som ikje har begrep p forskjellen p occam's razor og the law of simplicity uten at jeg ser noe behov for utdype dette nrmere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in