Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-02-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Jeg skal ikke frata deg srt tiltrengte tro p at hagen er psykopat og at alt av jvlige ting som skjer m stamme fra ren ondskap.

Det kan dog fremst som et litt forstyrrende element for de som finner saken spennende og som nsker bidra til lse den.

Det er mange eksempler p folk som ikje har begrep p forskjellen p occam's razor og the law of simplicity uten at jeg ser noe behov for utdype dette nrmere.

Joda, psykologi er viktig for lse drapssaker. Feks en gjerningsmannsprofil er utarbeidet ut fra psykologi.
Gjerningsmannsprofilen til Lasermannen i sverige, der viste gjerningsmannsprofilen at han sannsynligvis hadde utenlandsk bakgrunn.

FBI har fastsltt at trusselbrevet er skrevet av en med nr relasjon til AE, dette er basert p psykologi.

Hvis man utelukker psykologi s sitter man kun igjen med tekniske spor og ingen motiv.
Citera
2021-02-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Joda, psykologi er viktig for lse drapssaker. Feks en gjerningsmannsprofil er utarbeidet ut fra psykologi.
Gjerningsmannsprofilen til Lasermannen i sverige, der viste gjerningsmannsprofilen at han sannsynligvis hadde utenlandsk bakgrunn.

FBI har fastsltt at trusselbrevet er skrevet av en med nr relasjon til AE, dette er basert p psykologi.

Hvis man utelukker psykologi s sitter man kun igjen med tekniske spor og ingen motiv.

N blander du epler og prer og sper p med en god dose krem.

Psykologi i seg selv er interessant i selve sakens helhet, men nr folk med langvarig statssttte sitter og fjerndiagnoserer folk de aldri har mtt blir det bde flaut, ekkelt samt at alt det forteller er noe om vedkommende som gjr slikt.

Det kan jo tenkes FBI har korrekt. At vedkommende har en form for nr tilknytning til anne. Det er interessant.
Citera
2021-02-24, 21:14
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg skal ikke frata deg srt tiltrengte tro p at hagen er psykopat og at alt av jvlige ting som skjer m stamme fra ren ondskap.

Det kan dog fremst som et litt forstyrrende element for de som finner saken spennende og som nsker bidra til lse den.

Det er mange eksempler p folk som ikje har begrep p forskjellen p occam's razor og the law of simplicity uten at jeg ser noe behov for utdype dette nrmere.

Jeg syntes bare du farer med tkeprat og ordsalat, og til stadighet bare gr rundt grten uten komme til poenget. Dine pstander tler ikke bli satt p prve, det har vist seg gang p gang n. Du holder deg heller ikke til de faktamomenter som foreligger i saken. Blir litt som med Legokatt som de fleste bare scroller seg forbi.
Citera
2021-02-24, 21:17
Medlem
Citat:

Psykologi i seg selv er interessant i selve sakens helhet, men nr folk med langvarig statssttte sitter og fjerndiagnoserer folk de aldri har mtt blir det bde flaut, ekkelt samt at alt det forteller er noe om vedkommende som gjr slikt.

Det kan jo tenkes FBI har korrekt. At vedkommende har en form for nr tilknytning til anne. Det er interessant.

Jeg synes at det er interessant om TH er psykopat eller ikke, at du ikke liker det er helt uinteressant.
Citera
2021-02-24, 21:25
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:

Det er tydelig at dette med psykopati er roten til hvorfor drapet skjedde. Det merkes p reaksjonene.
Det kan virke som at enkelte vil prve resonere seg fram til hvem jeg er.
Og hva skjer da? Blir jeg oppringt av THs bror?
Citera
2021-02-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg syntes bare du farer med tkeprat og ordsalat, og til stadighet bare gr rundt grten uten komme til poenget. Dine pstander tler ikke bli satt p prve, det har vist seg gang p gang n. Du holder deg heller ikke til de faktamomenter som foreligger i saken. Blir litt som med Legokatt som de fleste bare scroller seg forbi.

Du er jo en vandrende selvmotsigelse. Det er da dine " fakta " med at hagen er psykopat som ikke tler bli satt p prve.

Det er enkelt og greit udokumentert.

Jeg har ikke fremlagt alt som fakta og det har jeg vrt klar p. Det er dokumentert.

N er ikke oppkonstruert virkelighet og tvangstanker noe spke med s det overlater jeg til andre.
Citera
2021-02-24, 21:35
Medlem
Citat:
Du er jo en vandrende selvmotsigelse. Det er da dine " fakta " med at hagen er psykopat som ikke tler bli satt p prve.

Jeg har ikke fremlagt alt som fakta og det har jeg vrt klar p. Det er dokumentert.

N er ikke oppkonstruert virkelighet og tvangstanker noe spke med s det overlater jeg til andre.

N er det legalt mene at TH er psykopat, at du mener noe annet er ogs greit.

S hva er problemet?
Citera
2021-02-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020

Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen

Kudos for at du innser feil uten bli fornrmet.

Tenker du for eksempel at noen passet valpen deres mens de var p teater, forsynte seg litt av THs barskap i lpet av kvelden og s i fylleraseri kastet AEH ned trappen etter at de hadde kommet hjem?

hva med telefonsamtalen med MB da? oppkonstruert?

MB kan ha blitt fortalt at drapet var et uhell, at det skjedde i affekt, og at det var andre enn TH som sto bak.

MB kan ha opplevd det som moralsk riktig lyve om livsbevissamtalen, nettopp for beskytte en tredje-person, kanskje TEH.

Drapet kan ha skjedd kynisk og kaldblodig, men kan ha blitt forklart som et trist uhell til MB, og MB kan ha blitt satt under press om lyve om telefonsamtalen p morgenen.

Jeg synes du er inne p noe her.
Citera
2021-02-24, 21:38
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:

Jeg har begrunnet hvorfor man kan si at han er psykopat, og begrunnelsene er veldokumentert bde fra politiets side, og ut av det man kan se selv bde i NRK-intervjuet og ellers.
Citera
2021-02-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg synes at det er interessant om TH er psykopat eller ikke, at du ikke liker det er helt uinteressant.

N bryr ikke jeg meg om hagen eventuelt skulle vre psykopat eller ikke, men s lenge det er basert p sladder og rykter blir det tynne spekulasjoner. Alt for forsterke sitt eget bilde av noe.

Vi vet ikke med sikkerhet hva som har skjedd. Det er fakta. Politiet vet ikke. Det er fakta.
Skal man komme videre med teorien om at hagen str bak m man spe p litt om hvem som har gjort hva i denne saken som medhjelpere. Til n blir alt for usannsynlig samt at det er vanskelig f hull p alibiet til hagen selv.

Forsk gjerne for jeg er lutter re, men du skrev noe langt mer interessant og faktabasett i sted vedrrende trusselbrevet.

Det kan antyde at den som har skrevet det bde har kjennskap til familien og at det er snev av en form for empati der. Er kvinner mer empatiske enn menn og kan empati blandes med noe helt annet ??
Citera
2021-02-24, 21:45
Medlem
Citat:
N bryr ikke jeg meg om hagen eventuelt skulle vre psykopat eller ikke, men s lenge det er basert p sladder og rykter blir det tynne spekulasjoner. Alt for forsterke sitt eget bilde av noe.

Vi vet ikke med sikkerhet hva som har skjedd. Det er fakta. Politiet vet ikke. Det er fakta.
Skal man komme videre med teorien om at hagen str bak m man spe p litt om hvem som har gjort hva i denne saken som medhjelpere. Til n blir alt for usannsynlig samt at det er vanskelig f hull p alibiet til hagen selv.

Forsk gjerne for jeg er lutter re, men du skrev noe langt mer interessant og faktabasett i sted vedrrende trusselbrevet.

Det kan antyde at den som har skrevet det bde har kjennskap til familien og at det er snev av en form for empati der. Er kvinner mer empatiske enn menn og kan empati blandes med noe helt annet ??

Jeg leter ikke med lupe etter andre GM enn han som er siktet, for det er helt opplagt at det er han som er hovedmannen i dette plottet.
Citera
2021-02-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hm, du prater mye bambus. Blir vanskelig ta deg serist.

Det gr helt fint. N mente jeg faktisk opprinnelig det som et velment rd at det hverken ser bra ut sitte og fjerndiagnosere folk for ditt og datt og at ikke er spesielt konstruktivt for selve saken.

Om hagen eventuelt er det du kaller psykopat s innebrer ikke det automatisk at man er drapsmann og ihvertfall ikke planlegger drap p egen kone. De aller frreste psykopater dreper. De gjr dog helt andre ting som gjr at ingen holder ut med de i 49 r.

St gjerne fast p teorien om planlagt drap, men utdyp det med noe mer enn at " hagen er psykopat ".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in