Citat:
Ursprungligen postat av
Citronfrommage
Jag är mer välvillig i tanken, jag tror att de ser bröllopet i trädgården, oavsett om det var en repetition eller nåt annat, som sitt riktiga bröllop. För dem är det nog ovidkommande om det är giltigt eller inte. Men det var privat och deras eget.
Meghan sade vad jag förstår att detta var deras egentliga bröllop, i laglig mening, medan det som sedan hände i Windsor var typ bröd och skådespel för folkmassorna, något hon
tvingades till av britterna. Poängen med en sådan story är ju klar: hon vill visa med en tydlig bild att "jag gifte mig med Harry som jag älskar, inte med en Prins för att han var prins". Ett hjärtats giftermål som i Romeo och Julia ungefär. Men sin
titel som prinsessa, och pengarna, tänker hon naturligtvis inte släppa i alla fall, den kungliga titeln är hennes främsta kapital.
Oavsett jämförelser i övrigt så visar den här storyn för mig att Meghan har samma lättsinniga förhållande till sådant som sanning, lag och offentlighet som Donald Trump. Bägge två kör på att "sanningen är det jag vill att den ska vara, här och nu" (de kommer ju också från samma tv- och personal-brand-värld). Mycket riktigt sade Meghan leende mot slutet av intervjun: "it's all about storytelling, isn't it?".