2021-03-09, 11:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om de inte är intresserade av titlar kan de väl avsäga sig titlarna Duke och Duchess... Det följer ju inget livvaktsskydd med det längre. Varför behåller de titlarna?

Pengar i form av varumärke. Läste häromdagen att de beskyddar det något så in i h-vete globalt. Var ngn stackars fattig sate i indien (eller indonesien ?) som med sitt enmansföretag tillverkade deo-sticks med fel namn. Hotades med juridiska konsekvenser...
Citera
2021-03-09, 11:12
Medlem
"Meghan claimed she and Harry want to 'live authentically' and get back 'down to basics' "
I ett 1700 m2 hus. Jag vill också 'down to basics', egen swimingpool och tennisbana är ett måste då.

Meghan and Harry’s Montecito Mansion:
https://www.dirt.com/gallery/more-di...t-12-01-07-pm/

De räddar burkycklingar, och låter dem leva "naturligt" hos dem, de har ju utrymme ca 20000 m2 tomt.

Ett sådant ställe kräver en del personal för att skötas, undrar om de betalar anständiga löner? Eller det är illegala från Latinamerika?
Senast redigerad av nbsp 2021-03-09 kl. 11:14.
Citera
2021-03-09, 11:23
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
"Meghan claimed she and Harry want to 'live authentically' and get back 'down to basics' "
I ett 1700 m2 hus. Jag vill också 'down to basics', egen swimingpool och tennisbana är ett måste då.

Meghan and Harry’s Montecito Mansion:
https://www.dirt.com/gallery/more-di...t-12-01-07-pm/

De räddar burkycklingar, och låter dem leva "naturligt" hos dem, de har ju utrymme ca 20000 m2 tomt.

Ett sådant ställe kräver en del personal för att skötas, undrar om de betalar anständiga löner? Eller det är illegala från Latinamerika?
Det är väl samma tankar som de har om resande - vi måste resa mindre, därför åker vi runt i vänners privatplan hit och dit. De är verkligen genuina i sitt engagemang.
Citera
2021-03-09, 11:28
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Pengar i form av varumärke. Läste häromdagen att de beskyddar det något så in i h-vete globalt. Var ngn stackars fattig sate i indien (eller indonesien ?) som med sitt enmansföretag tillverkade deo-sticks med fel namn. Hotades med juridiska konsekvenser...
Självklart, pengar, varumärke och att visa att de är förmer. Ingen har glömt att de försökte behålla varumärket SussexRoyal fast de skulle lämna kungafamiljen. Nu klamrar de sig desperat fast vid hertig- och hertiginnetiteln som ett par skeppsbrutna till en vrakspillra, allt medan de bedyrar att titlar inte betyder ett dugg.
Citera
2021-03-09, 11:30
Medlem
Citat:
Det är väl samma tankar som de har om resande - vi måste resa mindre, därför åker vi runt i vänners privatplan hit och dit. De är verkligen genuina i sitt engagemang.
Jag vill också rädda klimatet och få resa privatplan och bo klimatsmart som Meghan och Harry. Men vi kan inte alla vara klimathjältar, en del har inte råd.
Citera
2021-03-09, 11:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Självklart, pengar, varumärke och att visa att de är förmer. Ingen har glömt att de försökte behålla varumärket SussexRoyal fast de skulle lämna kungafamiljen. Nu klamrar de sig desperat fast vid hertig- och hertiginnetiteln som ett par skeppsbrutna till en vrakspillra, allt medan de bedyrar att titlar inte betyder ett dugg.

Citat:
Jag vill också rädda klimatet och få resa privatplan och bo klimatsmart som Meghan och Harry. Men vi kan inte alla vara klimathjältar, en del har inte råd.

Hyckleri i sin prydno. De är små, patetiska och sorgliga människor. Hoppas att alla kommer ihåg det här, och inte betalar pengar för något som kommer dem till godo, i framtiden.
Citera
2021-03-09, 11:43
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Jamen exakt. Vi har inte alla råd med den här klimatsmarta livsstilen eller tiden att segla över Atlanten som Greta, så vi får ställa upp på att ta skit av vår duktiga elit för vårt dåliga engagemang. Fy på oss! (How dare you?!?)
Citera
2021-03-09, 11:53
Medlem
Någon som tror att Meghan och Harry själv mockar och utfodrar typ kycklingarna/hönsen?
Var fanns den personal som behövs för deras back to basic livstil? De fick inte vara med på visningen.
Citera
2021-03-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Så du tror alltså att det bara är att klampa in på närmaste mottagning när man är medlem i den brittiska kungafamiljen?

Förmodligen enklare att boka en tid privat än för en vanlig dödlig. Till syvende och sist är Meghan och Harry vuxna människor och när vuxna människor råkar ut för problem försöker man ju lösa dem tillsammans. De har ju en stab tjänare också. Är alla helt handfallna och måste ringa drottningen så fort något händer? Varför är hennes mentala ohälsa hovets fel? Ingen tvingade dem att sluta arbeta med sina kungliga plikter och lämna kungahuset, men bibehållen HR-hjälp och säkerhet ska de ha.

Om det här gällt prinsessan Madeleine som skyllde sin depression på att hovet inte hjälpte henne få vård så hade man ju häpnat.

Att vara rik och priviligerad gör det inte svårare att få medicinsk hjälp och i UK finns mycket privat vård så det är ingen som förväntat sig att Meghan Merkle satt på psykakuten och väntade.
Senast redigerad av Loqita 2021-03-09 kl. 12:45.
Citera
2021-03-09, 12:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jag är mer välvillig i tanken, jag tror att de ser bröllopet i trädgården, oavsett om det var en repetition eller nåt annat, som sitt riktiga bröllop. För dem är det nog ovidkommande om det är giltigt eller inte. Men det var privat och deras eget.
Meghan sade vad jag förstår att detta var deras egentliga bröllop, i laglig mening, medan det som sedan hände i Windsor var typ bröd och skådespel för folkmassorna, något hon tvingades till av britterna. Poängen med en sådan story är ju klar: hon vill visa med en tydlig bild att "jag gifte mig med Harry som jag älskar, inte med en Prins för att han var prins". Ett hjärtats giftermål som i Romeo och Julia ungefär. Men sin titel som prinsessa, och pengarna, tänker hon naturligtvis inte släppa i alla fall, den kungliga titeln är hennes främsta kapital.

Oavsett jämförelser i övrigt så visar den här storyn för mig att Meghan har samma lättsinniga förhållande till sådant som sanning, lag och offentlighet som Donald Trump. Bägge två kör på att "sanningen är det jag vill att den ska vara, här och nu" (de kommer ju också från samma tv- och personal-brand-värld). Mycket riktigt sade Meghan leende mot slutet av intervjun: "it's all about storytelling, isn't it?".
Citera
2021-03-09, 12:39
Medlem
Läste ngnstans att de skrivit på 5 års kontrakt med Netflix - så de två idioterna slipper vi inte.

Netflix ska tydligen producera serier, interwiever, film och barnprogram med de här 2 lipande människorna - och betalar $100.000.000 för detta. (100 miljoner dollar)
Citera
2021-03-09, 12:48
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Läste ngnstans att de skrivit på 5 års kontrakt med Netflix - så de två idioterna slipper vi inte.

Netflix ska tydligen producera serier, interwiever, film och barnprogram med de här 2 lipande människorna - och betalar $100.000.000 för detta. (100 miljoner dollar)
Vi måste ju tänka på fattiga de är, de var ju tvungna att teckna kontraktet med Netflix för att hålla nöden från dörren.

Om jag vore vän eller släkting till dem skulle jag i framtiden tänka mig för om jag hade kontakt med dem. Jag skulle inte kunna hålla ifrån mig tanken: "Samlar de stoff till en Oprah-uppföljare, en framtida tell-all-interjvu nu?" Prins Charles och alla andra bör vara mycket försiktiga i kontakter med det såta paret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in