Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-03-24, 20:53
Medlem
lite kraftiga avrundningar osv hr men principen r samma, har Tesla fortfarande ngon form fr ppet kp?

kp en tesla fr 1 btc (500k sek)
vnta 1 mnad och hv sedan kpet
om btc r ner sg 20% (400k sek) -> behll bilen och slj p blocket fr 400k
om btc r upp sg 20% (600k sek) -> hv kpet och f tillbaka en bitcoin som nu r vrd 600k

Tesla tar allts risken fr din investering i bitcoin?
Citera
2021-03-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffe98
lite kraftiga avrundningar osv hr men principen r samma, har Tesla fortfarande ngon form fr ppet kp?

om btc r upp sg 20% (600k sek) -> hv kpet och f tillbaka en bitcoin som nu r vrd 600k

Gissar vl p att man fr tillbaka i den nivn som btc var nr du kpte Tesla. Elon r inte vrldens (nst) rikaste mnniska fr ingenting
Citera
2021-03-25, 06:22
Medlem
wwrs avatar
Fegt att inte ta steget fullt ut och stta priset i Bitcoin. D blev det spnnande att tajma kpet.
Citera
2021-03-25, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffe98

Citat:
If you are entitled to a refund of your payment or to a buyback, we reserve the right to refund to you either the exact Bitcoin Price that you provided to us at the time of purchase or an amount of U.S. Dollars that is equivalent to the U.S. Dollar price of the product that you purchased, at our sole and absolute discretion, taking into consideration operational efficiency. The same applies to all fees and incidental costs to which you are entitled. THE PRICE OF BITCOIN CAN BE VOLATILE AND THE VALUE OF BITCOIN RELATIVE TO U.S. DOLLARS MAY DECREASE OR INCREASE BETWEEN THE TIME THAT YOU MAKE YOUR PURCHASE AND THE TIME THAT WE PROVIDE A REFUND OR BUYBACK. IF WE REFUND YOU IN BITCOIN, THE VALUE OF SUCH AMOUNT OF BITCOIN RELATIVE TO U.S. DOLLARS MIGHT BE SIGNIFICANTLY LESS THAN THE VALUE OF SUCH AMOUNT OF BITCOIN RELATIVE TO U.S. DOLLARS AT THE TIME OF YOUR PURCHASE. IF WE REFUND YOU IN U.S. DOLLARS, THE U.S. DOLLAR AMOUNT THAT WE PROVIDE TO YOU AS A REFUND MIGHT BE SIGNIFICANTLY LESS THAN THE CURRENT U.S. DOLLAR MARKET VALUE OF THE AMOUNT OF BITCOIN IN WHICH YOU MADE YOUR PAYMENT. YOU ASSUME THE RISK OF BITCOIN PRICE DEPRECIATION AND APPRECIATION AND WILL HAVE NO RIGHT TO SELECT THE METHOD OF REFUND. YOU ARE NOT ENTITLED TO RECEIVE ANY APPRECIATION ON THE VALUE OF THE BITCOIN THAT YOU PROVIDED TO US AS PAYMENT IN CONNECTION WITH A REFUND OR BUYBACK.

Tesla good guys lter Dig ta all risk, gr bitcoin upp kommer dom ge dig USD tillbaka vid en refund, gr bitcoin ner kommer dom ge dig bitcoins. Satsade man helhjrtat p bitcoin hade man sklart gett tillbaka i bitcoins vid alla tillfllen, nu anvnder man bara bitcoin som ett transaktionsmedel och stter priset till fullo i dollar.
Citera
2021-03-25, 08:19
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Tesla good guys lter Dig ta all risk, gr bitcoin upp kommer dom ge dig USD tillbaka vid en refund, gr bitcoin ner kommer dom ge dig bitcoins. Satsade man helhjrtat p bitcoin hade man sklart gett tillbaka i bitcoins vid alla tillfllen, nu anvnder man bara bitcoin som ett transaktionsmedel och stter priset till fullo i dollar.
Nr jag lser snabbt s har Tesla allts rtt att lura konsumenterna rakt upp och ned.
Om de stter priset p en Tesla i USD, men man kan betala med bde USD och Btc d borde de verkligen terkpa till priset i USD (oberoende om de betalar tillbaka i Btc eller USD).
Det verkar ett sjukt kontrakt.
Citera
2021-03-25, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nr jag lser snabbt s har Tesla allts rtt att lura konsumenterna rakt upp och ned.
Om de stter priset p en Tesla i USD, men man kan betala med bde USD och Btc d borde de verkligen terkpa till priset i USD (oberoende om de betalar tillbaka i Btc eller USD).
Det verkar ett sjukt kontrakt.
Sklart r det lurendrejeri, tnk dig sjlv att kpa en Tesla fr 550k svenska kronor, sedan hva kpet en mnad senare och f tillbaka 500k med resonemanget att kursen USD/SEK ndrats under senaste mnaden. Sjlvklart frvntar du dig 550k tillbaka oavsett vad som hnt med valutakurserna senaste mnaden.

I mina gon kper man inte Teslan med bitcoins i nulget, Teslan vrderas i dollar och Tesla gr en valutavxling vid kpet.
Citera
2021-03-25, 08:33
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Sklart r det lurendrejeri, tnk dig sjlv att kpa en Tesla fr 550k svenska kronor, sedan hva kpet en mnad senare och f tillbaka 500k med resonemanget att kursen USD/SEK ndrats under senaste mnaden. Sjlvklart frvntar du dig 550k tillbaka oavsett vad som hnt med valutakurserna senaste mnaden.

I mina gon kper man inte Teslan med bitcoins i nulget, Teslan vrderas i dollar och Tesla gr en valutavxling vid kpet.
Javisst. Och d borde man gra samma valutavxling tillbaka vid terkp. Det verkar vara rent skojeri.

Men det r det som Tesla (och hela globaliseringen/EU) skall frska f oss att acceptera - fretagen gr som de vill med konsumenterna numera.

"Du fr tillbaka pengarna om en mnad. Du fr antingen dollar eller kronor. Vi fr se"
Senast redigerad av wwr 2021-03-25 kl. 08:37.
Citera
2021-03-25, 13:38
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Jag blankade tesla med X5 hvstng igr. Lg mycket plus p frmarknaden men ligger fortfarande plus nu, dock inte lika mycket. Jag r bekvm. Nu r det bara att invnta.
+42% nu p premarket.
Citera
2021-03-25, 13:55
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
+42% nu p premarket.
Skrms du inte lite nu 😉
-3% fr jag det till
Citera
2021-03-25, 14:00
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Skrms du inte lite nu 😉
-3% fr jag det till
Ligger ~40%+ p min korta position som jag citerade p inlgget ovan, just nu allts.
Citera
2021-03-26, 17:24
Medlem
-4% redan nu kommer dippen under 600$ idag ?
Tesla garna jublar frsts fr nu r det REA p riktigt igen...
Citera
2021-03-26, 17:46
Medlem
Loels avatar
Ska bli intressant att se hur lnge scammen kan fortg:

https://www.veoh.com/watch/v142103958tzjgSYSk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem