Citat:
Ursprungligen postat av
Dipt
Ladorna är ju överfulla, dom är så fulla så dom snart spricker påpekar Maggan i var och varje mening.
Men jag undrar ju vart Socialutsugarna får sin "manipulationsträning" någonstans, t om min systerson som är 15 år påpekar att så mycket som hon pratar om hur mycket pengar som finns så är det ett tecken på att det inte finns något.
Hade hon påpekat det en gång så hade jag inte reflekterat, men när hon i panik vid varje tillfälle hon får försöker övertyga allt och alla att ladorna är fulla, när det i själva verket är totalt dränerat.
En människa som frekvent försöker övertyga folket att ladorna är fulla har gjort bort sig redan där, hade det funnits kapital så hade det räckt en gång sen är det inget mer med det.
Men när hon varje gång hon får tillfälle att påpeka att ladorna är fulla (även fast man pratar om annat) så tyder det på direkta motsatsen, ju mer hon pushar på att det finns pengar ju mindre pengar finns det i verkligheten.
Eller vänta, hon är ju sosse, tillhör man ett sånt ärligt parti så skulle man väl aaaaaaaldrig stå och blåljuga så fort man får tillfälle?
Märks tydligt att du inte kan ett dugg om makroekonomi.
Allt du pratar om huruvida det finns pengar eller inte är helt offentlig statistik.
Jag kan härmed meddela att svenska statens och Sveriges ekonomi är god, du behöver inte oroa dig. Ta hand om dig själv och familjen istället så kan andra oroa sig över det stora.