2021-01-18, 14:37
Medlem
Det är väl så pass ny kampsport att alla klubbar i större städer lär vara legitima
Citera
2021-01-19, 13:49
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxPower89
Det är väl så pass ny kampsport att alla klubbar i större städer lär vara legitima

Tvärt om, när något blir populärt så kan det poppa upp mindre bra alternativ. Och som sagts tidigare, Prana är bland dom bästa klubbarna i Sverige om man ser till utövarna.
Citera
2021-01-19, 23:39
Medlem
Samizdats avatar
Tråden "Var kan man träna BJJ i Stockholm?" infogad.
/Moderator
Citera
2021-01-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Tvärt om, när något blir populärt så kan det poppa upp mindre bra alternativ. Och som sagts tidigare, Prana är bland dom bästa klubbarna i Sverige om man ser till utövarna.

Fast nu gällde det BJJ specifikt som endast har 1 tävlingsförbund (IBJJ) och detta är fullkontakt. Det går liksom inte att ha skojare då som tränare.

När det gäller andra kampsporter som urvattnats så har det berott på precis motsatsen - egna påhittade förbund, egen sport (eller ingen alls), osv
Citera
2021-01-21, 15:48
Medlem
Hilti BJJ är enligt mig bästa klubben i STHLM och är du av normalstorlek eller större har du inga problem med att hitta sparringpartners i rätt storlek oavsett din nivå.

Jag som vägt mellan 58-70kg under tiden jag tränat och är 177cm lång (Man) har haft relativt svårt att hitta sparringpartners i min storlek och har nog fått lite mer stryk än jag förtjänat genom åren Har alltid legat runt 62-65kg, men deffat ner mig hårt till 58kg nångång inför tävling och även prövat på att bulka upp mig till 70kg och sen deffa av lite inför tävling.

De har dock gett positiva resultat när jag besökt andra klubbar samt tränat då jag alltid känner mig starkare. Och på de passen som är mest populära finns det såklart alltid någon i rätt storlek, men att brottas med större grabbar och gubbar har blivit en vana.
Citera
2021-01-21, 19:25
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxPower89
Fast nu gällde det BJJ specifikt som endast har 1 tävlingsförbund (IBJJ) och detta är fullkontakt. Det går liksom inte att ha skojare då som tränare.

När det gäller andra kampsporter som urvattnats så har det berott på precis motsatsen - egna påhittade förbund, egen sport (eller ingen alls), osv

Runt nittio procent av alla som tränar kampsport i Sverige kommer aldrig att tävla enligt SB&K. Att en stil har tävlingsorganisation är alltså ingen garant för att alla klubbar är legit.
Citera
2021-01-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Runt nittio procent av alla som tränar kampsport i Sverige kommer aldrig att tävla enligt SB&K. Att en stil har tävlingsorganisation är alltså ingen garant för att alla klubbar är legit.

Om klubben inte tränar för sporten och inte fullkontakt så är den per definition Jujutsu och inte BJJ. Precis som boxning inte kan bli urvattnat ser jag inte hur BJJ kan gå den vägen.

Min definition av legit är att man lär sig teknikerna som avsett och kan tillämpa dem.
Citera
2021-04-11, 19:19
Medlem
WhatsGuccis avatar
MMA i Stockholm/Söderort?

Tja alla.
Har kollat ett tag på att börja med MMA och undrar om någon här vet något bra ställe?
Har tränat boxning förut och lite annat, lite MMA men inte alls mycket, bara testat.
Vill börja träna på något ställe där man får lära sig / lätt sparring i början, men mycket övning av sporten dvs sparkar slag ground osv.
Så om ni vet något ställe som ni har kört på eller vet (helst i Söderort men i Stockholm funkar också.) så vore jag tacksam!
Och vad har ni för erfarenheter av stället / ställena ni vart på.
Citera
2021-04-12, 08:36
Bannlyst
i stan har du ju berserk på kungsholmen, pancrase vid rådmansgatan och allstar vid odenplan. alla tre ligger hyfsat nära varandra så lägg en halv dag på att besöka dom och se vad du får för intryck
det är ju en bit att åka men jag har ingen koll på vad som ligger utanför stan
Citera
2021-04-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
i stan har du ju berserk på kungsholmen, pancrase vid rådmansgatan och allstar vid odenplan. alla tre ligger hyfsat nära varandra så lägg en halv dag på att besöka dom och se vad du får för intryck
det är ju en bit att åka men jag har ingen koll på vad som ligger utanför stan
Hörde från en polare att pancrase stängt ner. Vet inte om det stämmer, bor inte kvar i Stockholm. Det var klubben jag tränade på när jag bodde kvar i stan. Omar är en riktigt bra tränare så vore synd om det stämmer.
Citera
2021-04-12, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Hörde från en polare att pancrase stängt ner. Vet inte om det stämmer, bor inte kvar i Stockholm. Det var klubben jag tränade på när jag bodde kvar i stan. Omar är en riktigt bra tränare så vore synd om det stämmer.

Det verkar som dom bytt lokal och nu håller till vid Gullmarsplan (vilket bör passa TS då det är söderort) men pga Corona är det max 9 pers per pass.

Har inte tänkt på det, men kan tänka mig klubbar har det tufft nu med coronarestriktioner...
Citera
2021-11-20, 12:08
Medlem
ungekhabibs avatar
Är kampsportstadion något att ha? De verkar ha fräscha lokaler och schysst gym. Men är det många fighters som satsar där eller är det mest östermalmsmammor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in