2021-04-17, 13:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Rent konkret, så länge en grupp kan dra nytta av och slå mynt på snart 100år gammalt lidande så kommer dom fortsätta att göra det som ren business.

Tänk om människor kunde sluta tänka »grupp«. Varje jude är en individ likaväl som varje man är en individ. Individen gynnas inte i någon omfattning. Däremot kan individer missgynnas kraftigt genom att deras individuella egenskaper, göranden och låtanden underställs några påhittade gruppegenskaper.

Det räcker med att plattskallarna inom vänstern bedriver sin enögda syn med kollektiv skuld. Det behöver inte värkas fram några ytterligare påhitt om kollektiv fördel. Det är ett vänsterpåfund.
Citera
2021-04-17, 14:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om du tittar på kartor före 1914 och kartor 1938 så ser du att i Polen och Tjeckoslovakien så bodde det mycket tyskar. Dessa tyskar for riktigt illa eftersom man på alla sätt försökte provocera fram ett krig. Tyskland gick in och skyddade tyskar.

Skydda »tyskar« genom att kriga.
Citera
2021-04-17, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Ja..blir det straffbart med yttrandefrihet där alla får säga och tycka precis som dem vill så lever vi inte i en demokrati längre utan i en socialdemokratisk diktatur.
100% yttrandefrihet har aldrig funnits oavsett Sverige eller annat land, därför att det har alltid funnits begränsningar för vad man får säga offentligt etc. Så trots att t ex Sverige anses vara ett av de med demokratiska länderna i världen, med en av de vidaste yttrandefriheterna, så kan man dömas för t ex hets mot folkgrupp, spridande av hat, förtal, ärekränkning etc etc.
Citera
2021-04-17, 14:02
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Vår yttrandefrihet är bara ett spel för galleriet. Yttrar du "fel åsikter" blir du hatad, utfryst på jobbet, mobbad. Våran public service är otroligt vinklad trots att den ska vara helt neutral, och matar folket med vinklade nyheter med en agenda bakom allt.

I Sverige är det okej att frysa ut vissa partier och kalla dom alla möjliga namn under solen,bannlysa dom från bokmässor och olika konvent.

Yttrandefrihet i sitt esse, jo tjena! Dags att vakna gubben.

Kanske, men allt sammantaget så anses ändå just Sverige vara det friaste landet i världen då det gäller att ha olika åsikter. I USA till exempel så kräver många arbetsgivare att du ska rapportera om du ser att någon på arbetsplatsen är fackligt engagerad.

Men till topic. Även på detta område utmärker sig Sverige då vi är ett av få europeiska länder där det inte är olagligt att förneka förintelsen.

Det är dock bra tycker jag. Det går inte att förbjuda bort dumhet, information och kunskap är det som gäller.
Citera
2021-04-17, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Konspirationsforumet är till för okunniga foliehattar som dig….

Du kan alltså inte sakligt bemöta det faktum att RK aldrig i någon rapport har påstått det du påstår om 280 000 dödade i lägren. Du sprider alltså lögner, typiskt oseriösa förintelseförnekare. Och detta beteende ni förnekare håller på med är en av orsakerna att länder stiftar lagar mot er och era förnekelser. Tragiskt men det är ert eget fel, ingen annans.

Röda Korset rapporten finns att hitta på flertalet sidor på nätet. Anledningen till varför jag inte länkar den är för att det enda du kommer göra är att tala om källkritik, då det inte är några av de 'etablerade' källorna som kommer publicera rapporten, då de står under kontroll av judar.

Varför är inte den judiska marxismen förbjuden, ifall marxism inneburit 100-150 miljoner dödsoffer inom de senaste 100 åren? Eftersom judarna utfört massmord med marxism för att ta den kontroll de har nu.
Senast redigerad av bovelen 2021-04-17 kl. 14:06.
Citera
2021-04-17, 14:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vilka definierar du som »Tyskland«. Är det Bismarck, Vilhelm II, folket eller Hitler? Det är väl klart att de inte ville ha krig. Det ville ju ingen, men Tyskland ville inta andra länder och det går inte att tveka om att de var expansionslystna och såg krig som ett medel.

I första världskriget har jag förstått att de allierade höll på att förlora. Tyskland stod starkt och höll på att vinna. Då erbjöd Tyskland att alla gränser skulle återgå till hur det såg ut innan kriget startade och att man fredligt skulle avsluta kriget. Istället övertalades de allierade av judar i London och i USA, vilka istället lovade att dra in USA i kriget mot att att få ett område till sig själva i Palestina - Balfourdeklarationen. Amerikanska folket var emot att gå i krig i Europa men massiv propaganda tex att tyskar åt barn osv svängde opinionen och USA drogs med och därefter förlorade Tyskland och straffades orimligt i Versaillesfreden.

När Tyskland gick in i Polen för att skydda tyska folket där så förklarade Storbritannien och Frankrike Tyskland krig. Tyskland deklarerade över 20 gånger att de inte ville ha krig. Allt förgäves.

Varför ingick inte denna informationen i vår utbildning i historia under skoltiden?
Citera
2021-04-17, 14:07
Citat:
Jag försöker ingalunda rentvå Tyskland. Däremot vore en balanserad information om historien välkommen. Tyskland ville inte ha varken första eller andra världskriget. De försökte undvika det till varje pris. Det verkar som om betydligt fler tyskar än tex judar dödades under dessa år. Varför dödade de allierade miljoner tyskar efter kriget? Varför talas det inte att de allierade tog vita tyskar som slavar?

Whataboutism som inte har något med förintelsen att göra.

Citat:
Jag vill skicka hem folk som enbart är en belastning för Sverige. Jag vill alltså inte skicka hem alla invandrare.

Här skriver du att du vill inte ens ha ärliga och skötsamma invandrare i landet?
Jag VET att det finns bra människor från andra länder/kulturer som är ärliga, assimileras, gör rätt för sig osv. Jag har, i alla fall tidigare, aldrig haft något problem med dem men nu börjar jag få det. Det är för mycket ont blod som passerat. Det kommer bli svårt att samexistera. Det är bättre att dessa också drar hem och istället bygger upp sina egna länder. Jag har svårt att tro att jag är ensam om att tycka så och jag tror att fler kommer komma till den insikten.
Citat:
Jag har ingen koppling till NMR. Jag känner inte till dem annat än till namnet.

Jag tänker på inlägg som detta:
Jag har inget med NMR att göra. Jag har sett några klipp på youtube och jag håller med om mycket de säger. Problemet är att deras budskap är oerhört kontroversiellt idag och MSM ser till att ständigt stigmatisera dem så det blir mest folk med lite att förlora som ställer sig i skottgluggen och tar kampen. I ett äkta skarpt läge är jag övertygad om att NMR och liknande grupper kommer explodera av medlemmar.
Citat:
Bara så du har min ståndpunkt klar. Jag förnekar inte förintelsen, utan tvärtom välkomnar jag att man objektivt granskar och utreder alla frågetecken som verkar dykt upp. Att ändra i vår grundlag eller ens stifta nya lagar som förbjuder ifrågasättande av en "specifik händelse" är en skrämmande utveckling. Jag tror i och för sig att det kommer vara kontraproduktivt eftersom folk verkligen kommer undra och sedan börja läsa på själva, precis som jag gjort.

Du tror inte att man redan objektivt har granskat en av världshistoriens största och mest omtalade händelser?
Citera
2021-04-17, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bovelen
Röda Korset rapporten finns att hitta på flertalet sidor på nätet. Anledningen till varför jag inte länkar den är för att det enda du kommer göra är att tala om källkritik, då det inte är några av de 'etablerade' källorna som kommer publicera rapporten, då de står under kontroll av judar.

Varför är inte den judiska marxismen förbjuden, ifall marxism inneburit 100-150 miljoner dödsoffer inom de senaste 100 åren? Eftersom judarna utfört massmord med marxism för att ta den kontroll de har nu.

Du har alltså inte kollat upp verkliga fakta om denna rapport, gör det, t ex vad som faktiskt står i den, som säger emot det du påstår. Kolla med t ex Röda Korset själva….
Citera
2021-04-17, 14:11
Citat:
Att judarna var i blickfånget hos AH råder det inga tvivel om? Frågan är väl varför? Främsta orsaken var väl Februari/oktoberrevolutionen aka Ryska Revolutionen något som jag sett en rabbin kalla en judisk statskupp. 85% av första duman var judar. Efter man mördat tsarfamiljen så mördade man hela etniska ryska eliten och därefter skickade man vanliga ryssar i döden. Detta fruktansvärda våld och hat skrämde resten av Europa och NS uppstod som en reaktion på kommunismen. Dels det och dels att i Versaillesfreden så plundrades Tyskland in på bara kroppen och som jag förstått det var det judiska advokater på båda sidor som i samförstånd låg bakom.

Du rabblar ju bara samma gamla judekonspirationer som har cirkulerat i nationella kretsar sedan Centralmakterna förlorade WW1, i princip.
Citera
2021-04-17, 14:12
Medlem
AriskaBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://sverigesradio.se/artikel/reg...ka-forintelsen

"Regeringen vill göra det straffbart att förneka förintelsen. Det beskedet ger justitieminister Morgan Johansson i dag.
"Förintelsen är världshistoriens största brott mot mänskligheten, och det får inte glömmas. De som försöker få världen att glömma och blanda bort korten, de måste stå till svars för det", säger han.
Regeringen ska nu tillsätta en parlamentarisk kommitté, som får i uppgift att se över frågan."

Ännu en inskränkning av Yttrandefriheten. Hur länge skall de få hålla på?
Ja, vad ska man säga? Det har ju hänt mycket som kan liknas vid förintelsen genom historien, men just det som drabbar Judar bör man passa sig väldigt noga innan man ifrågasätter.
https://en.wikipedia.org/wiki/Armenian_Genocide
https://sv.wikipedia.org/wiki/Holodomor
Är det ok ifall man förnekar att dem hära ägt rum? Varför ska det vara förbjudet att förneka något man inte tror har hänt. Ifall (((dem))) inte vill att folk ska förneka förintelsen kan de ju till att börja med ta fram lite konkreta bevis för det. Inte bara bilder utan kontext, utan riktiga bevis. Men det gör dem inte, för det finns inga riktiga bevis för någon förintelse där Tyskarna använt sig av gaskammare för att försöka utrota Judarna.
https://www.bitchute.com/video/6pHi4VqLkhZ7/
Citera
2021-04-17, 14:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Varför ingick inte denna informationen i vår utbildning i historia under skoltiden?

Därför att det är din uppfattning och du liksom alla andra med en tvärsäker uppfattning om att det var på ett visst sätt har en tendens att övergå till konfirmeringsbias.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-04-17 kl. 14:22.
Citera
2021-04-17, 14:20
Medlem
Svartskäggs avatar
Fin idé. Nästa steg blir att göra det olagligt att förneka att SD är nazister och att alla partier utom socialdemokraterna är onda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in