2021-05-01, 14:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Det er ikke sikkert han har utfrt selve handlingen, men han har skrevet trusselbrev og mailer (kanskje sammen med en annen ) og ftt noen andre til utfre handlingen.

RU er ekstremt opptatt av bli rik og suksessfull. Mye pengeprat p han. Han fremstr ikke som veldig smart og jeg tror han kan vre dum nok til ha planlagt det. Han skriver en del om Norges rikeste p facebooksiden sin, s tydelig at han er opptatt av dette tema og undersker hvem som er p en slik liste.

Jeg holder muligheten pen for TEH og RU, men jeg tror mest p RU pluss en helt annen med samme interesse som RU. Jeg tror RU ville redde seg selv ut av alt skrytet han kom med da han trodde han skulle f til et samarbeid med TH, som ikke gikk slik han trodde.

Hvis RU str bak, og det i utgangspunktet var en kidnappingsplan som gikk skeis, tror jeg
TH hadde oppfrt seg annerledes overfor politiet. Han hadde nok pekt p RU allerede i de
frste avhrene, tror jeg.

Nr det gjelder TEH, tviler jeg p at han hadde vrt i stand til bli med RU p et kidnappingskomplott
mot sin egen mor. Da holder jeg heller muligheten pen for at TH eller TEH uaktsomt eller i affekt
har drept AEH, at begge var p stedet og dekker for hverandre. 9:14-samtalen kan vre fingert.

Det har vrt nevnt tidligere i trden at TEH ogs har hatt et rusproblem. Kan dette ha frt til at
lnningskontoret p Futurum snakket med AEH om TEHs lnn? Kan han ha vrt til stede under
denne samtalen, klikket og gtt ls p sin mor? Evt. har TH kakket AEH med TEH som vitne.

Drye spekulasjoner, jeg vet. Men det er s mye som skurrer.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-01 kl. 14:18.
Citera
2021-05-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Fikk denne trusselen s betalte Tom Hagen millioner
I den siste meldingen fra dem som pstr ha kidnappet Anne-Elisabeth Hagen, skrives det om hennes helseopplysninger. Tom Hagen betalte millionbelp like etterp.

Publisert:
14. februar 2020
Dette fr VG opplyst.

Den 8. juli i fjor: Familien Hagen mottar en kryptert e-post fra den eller de som oppgir ha kidnappet Anne-Elisabeth Hagen.

Link

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...agen-millioner

TH betalte for livsbevis.

Kilder til VG: Hagen-familien fikk nytt pengekrav har betalt millioner for livsbevis
I juli tok en angivelig motpart p nytt kontakt med Anne Elisabeth Hagens familie. Ektemann Tom Hagen har betalt over ti millioner kroner for f bevis p at kona lever, men har ikke ftt svar.

Publisert:
Oppdatert 3. august 2019
Det fr VG opplyst fra flere uavhengige kilder.

Link

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-for-livsbevis
Jeg vet hva avisene har skrevet. Men siden det ikke har kommet hverken livs eller dds bevis, kan forklaring vre at kidnapperen egentlig ikke har ftt noe.
Citera
2021-05-01, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Det er ikke sikkert han har utfrt selve handlingen, men han har skrevet trusselbrev og mailer (kanskje sammen med en annen ) og ftt noen andre til utfre handlingen.

RU er ekstremt opptatt av bli rik og suksessfull. Mye pengeprat p han. Han fremstr ikke som veldig smart og jeg tror han kan vre dum nok til ha planlagt det. Han skriver en del om Norges rikeste p facebooksiden sin, s tydelig at han er opptatt av dette tema og undersker hvem som er p en slik liste.

Jeg holder muligheten pen for TEH og RU, men jeg tror mest p RU pluss en helt annen med samme interesse som RU. Jeg tror RU ville redde seg selv ut av alt skrytet han kom med da han trodde han skulle f til et samarbeid med TH, som ikke gikk slik han trodde.
En ting er sikkert, det hele begynte med RUs prat om TH til en rekke personer rundt seg. Merkelig at politiet ikke har greid nste opp i dette to og et halvt r ? Kanskje de har brukt alt for mye tid p finne bevis p at TH er skyldig.
Citera
2021-05-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis RU str bak, og det i utgangspunktet var en kidnappingsplan som gikk skeis, tror jeg
TH hadde oppfrt seg annerledes overfor politiet. Han hadde nok pekt p RU allerede i de
frste avhrene, tror jeg.

Nr det gjelder TEH, tviler jeg p at han hadde vrt i stand til bli med RU p et kidnappingskomplott
mot sin egen mor. Da holder jeg heller muligheten pen for at TH eller TEH uaktsomt eller i affekt
har drept AEH, at begge var p stedet og dekker for hverandre. 9:14-samtalen kan vre fingert.

Det har vrt nevnt tidligere i trden at TEH ogs har hatt et rusproblem. Kan dette ha frt til at
lnningskontoret p Futurum snakket med AEH om TEHs lnn? Kan han ha vrt til stede under
denne samtalen, klikket og gtt ls p sin mor? Evt. har TH kakket AEH med TEH som vitne.

Drye spekulasjoner, jeg vet. Men det er s mye som skurrer.
Har du ikke ftt med deg at TH nevner RU dagen etter kidnappingen ?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-tidlig-avhoer

Finnes ingen grunn til tro de to str bak dette. Eller er ogs det at han dagen etter nevner RU, en villedning ? Det blir for dumt.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-01 kl. 14:35.
Citera
2021-05-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det er vel lite eller ingenting som tyder p et drap begtt i affekt.

Akkurat der sliter jeg med flge deg. Det eneste som peker mot at dette er en kidnapping eller drap fordekket som kidnapping er " krypto-opplegget ". Et opplegg som svrt mange er klar over startet fullstendig amatrmessig og brer preg av hastverkarbeide. Nr det fr eller senere kommer frem visse detaljer fra stedet klarer de fleste legge sammen to og to.
Citera
2021-05-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Fikk denne trusselen s betalte Tom Hagen millioner
I den siste meldingen fra dem som pstr ha kidnappet Anne-Elisabeth Hagen, skrives det om hennes helseopplysninger. Tom Hagen betalte millionbelp like etterp.

Publisert:
14. februar 2020
Dette fr VG opplyst.

Den 8. juli i fjor: Familien Hagen mottar en kryptert e-post fra den eller de som oppgir ha kidnappet Anne-Elisabeth Hagen.

Link

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...agen-millioner

TH betalte for livsbevis.

Kilder til VG: Hagen-familien fikk nytt pengekrav har betalt millioner for livsbevis
I juli tok en angivelig motpart p nytt kontakt med Anne Elisabeth Hagens familie. Ektemann Tom Hagen har betalt over ti millioner kroner for f bevis p at kona lever, men har ikke ftt svar.

Publisert:
Oppdatert 3. august 2019
Det fr VG opplyst fra flere uavhengige kilder.

Link

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-for-livsbevis

TH kunne ikke betale oppdragsgiver p forhnd da det penbart ville bli ett problem. Derfor ble det betalt i etterkant under dekke av vre penger for livstegn............
Citera
2021-05-01, 15:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Akkurat der sliter jeg med flge deg. Det eneste som peker mot at dette er en kidnapping eller drap fordekket som kidnapping er " krypto-opplegget ". Et opplegg som svrt mange er klar over startet fullstendig amatrmessig og brer preg av hastverkarbeide. Nr det fr eller senere kommer frem visse detaljer fra stedet klarer de fleste legge sammen to og to.

Du sikter til teorien om drap i affekt forkledt som kidnapping, da?

Men det fordrer bruk av medhjelper(e), jfr. tidslinjen og THs jobb-alibi.

Citat:
Ursprungligen postat av PrfBaltazar
TH kunne ikke betale oppdragsgiver p forhnd da det penbart ville bli ett problem. Derfor ble det betalt i etterkant under dekke av vre penger for livstegn............

Ikke umulig. Men likevel ganske dristig betale en leiemorder mens politiet bokstavelig talt sitter og ser p.
Oppsporer de den eller de som sitter i andre enden av kryptokorrespondansen er jo lpet kjrt.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-01 kl. 15:16.
Citera
2021-05-01, 15:15
Medlem
Tro nok vi lever i et helt annet samfunn en det folk tror. Myndighetenes hovedoppgave er beskytte samfunnet og da betaler mann ikke ut millioner til noen kidnapper. Kidnapperen har ikke ftt noe, det er forklaringen p alt.
Citera
2021-05-01, 15:18
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Tro nok vi lever i et helt annet samfunn en det folk tror. Myndighetenes hovedoppgave er beskytte samfunnet og da betaler mann ikke ut millioner til noen kidnapper. Kidnapperen har ikke ftt noe, det er forklaringen p alt.

Men hvor ble de av, millionene som TH overfrte?
Citera
2021-05-01, 15:31
Medlem
Citat:
Du sikter til teorien om drap i affekt forkledt som kidnapping, da?

Men det fordrer bruk av medhjelper(e), jfr. tidslinjen og THs jobb-alibi.

Ikke umulig. Men likevel ganske dristig betale en leiemorder mens politiet bokstavelig talt sitter og ser p.
Oppsporer de den eller de som sitter i andre enden av kryptokorrespondansen er jo lpet kjrt.

Ting blir nstet opp av kripos n. Glem gammel'n da. Det kommer frem nr man finner ut hvem som har bedrevet internettsvindel og hvorfor noen mtte forske skape seg et slags tidsalibi. Detaljer fra sloraveien den 31/10 satte jo politiet p sporet av det de antok var tredjemann i sin hovedteori. Problemet er bare at det de antok var bakmannen ikke hadde noe med selve handlingen gjre. To kjente og 1 bekjent var alt som skulle til for dekke over hele skiten. Avhr kan bli mer problematisk for en person enn det allerede har vrt og da ble ikke vedkommende presset.

Det lser seg.
Citera
2021-05-01, 15:32
Medlem
Citat:
Men hvor ble de av, millionene som TH overfrte?

Det er relativt usannsynlig at TH venter halvannet r med betale hvis motivet er livstegn. Det er liten tvil om at betalingen hadde en mottaker. Det som kan diskuteres er hva dette var betaling for. Ingen livstegn p halvannet r s er det lite sannsynlig at man fr det ved betale s lang tid etter. Det gir mer mening at betalingen var for oppdraget og at dette var avtalt fr den 31. oktober 2018. At betalingen ble gjennomfrt s lang tid i etterkant var ogs en garanti for at oppdraget faktisk var gjennomfrt og for ha kontroll p de involverte og deres eventuell kontakt med politiet i etterkant.
Citera
2021-05-01, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrfBaltazar
Det er relativt usannsynlig at TH venter halvannet r med betale hvis motivet er livstegn. Det er liten tvil om at betalingen hadde en mottaker. Det som kan diskuteres er hva dette var betaling for. Ingen livstegn p halvannet r s er det lite sannsynlig at man fr det ved betale s lang tid etter. Det gir mer mening at betalingen var for oppdraget og at dette var avtalt fr den 31. oktober 2018. At betalingen ble gjennomfrt s lang tid i etterkant var ogs en garanti for at oppdraget faktisk var gjennomfrt og for ha kontroll p de involverte og deres eventuell kontakt med politiet i etterkant.
Du oppretter en konto p Flashback for i to innlegg bedyre at betaling fant sted ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in