Citat:
Ursprungligen postat av
nvaf
Det er ikke sikkert han har utfrt selve handlingen, men han har skrevet trusselbrev og mailer (kanskje sammen med en annen ) og ftt noen andre til utfre handlingen.
RU er ekstremt opptatt av bli rik og suksessfull. Mye pengeprat p han. Han fremstr ikke som veldig smart og jeg tror han kan vre dum nok til ha planlagt det. Han skriver en del om Norges rikeste p facebooksiden sin, s tydelig at han er opptatt av dette tema og undersker hvem som er p en slik liste.
Jeg holder muligheten pen for TEH og RU, men jeg tror mest p RU pluss en helt annen med samme interesse som RU. Jeg tror RU ville redde seg selv ut av alt skrytet han kom med da han trodde han skulle f til et samarbeid med TH, som ikke gikk slik han trodde.
Hvis RU str bak, og det i utgangspunktet var en kidnappingsplan som gikk skeis, tror jeg
TH hadde oppfrt seg annerledes overfor politiet. Han hadde nok pekt p RU allerede i de
frste avhrene, tror jeg.
Nr det gjelder TEH, tviler jeg p at han hadde vrt i stand til bli med RU p et kidnappingskomplott
mot sin egen mor. Da holder jeg heller muligheten pen for at TH eller TEH uaktsomt eller i affekt
har drept AEH, at begge var p stedet og dekker for hverandre. 9:14-samtalen kan vre fingert.
Det har vrt nevnt tidligere i trden at TEH ogs har hatt et rusproblem. Kan dette ha frt til at
lnningskontoret p Futurum snakket med AEH om TEHs lnn? Kan han ha vrt til stede under
denne samtalen, klikket og gtt ls p sin mor? Evt. har TH kakket AEH med TEH som vitne.
Drye spekulasjoner, jeg vet. Men det er s mye som skurrer.