Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-05-08, 19:25
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Jag har inte sett dig komma med speciellt mycket matnyttigt?
Det har jag vl visst?

Buy the rumors, sell the news.
Bearish divergence och verkpt p bde 4h, 24h OCH vecko grafen.
Samt att jag har ifrgasatt vad man skall ha Doge till? Vad kan den gra som inte ngon annan crypto kan gra s mycket bttre?

Varfr kper bara influensers och deras fljare Doge, medans de stora valarna med tillgng till den bsta experterna som pengar kan betala, kper Bitcoin och vettigare projekt?

Bryter den under 0.52 s tror jag partyt r ver.
Citera
2021-05-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Mycket hajp kring Doge pgrund av Elon som ska rodda SNL ikvll. r man sugen p att kpa mer s skulle jag vnta tills efter SNL.

"Buy the rumours, sell the news" heter det. Det du menar r allts "buy the news" istllet? Fr nr det vl r allmnt knt s r det redan inprisat. Man kper fre en hype, inte efter. Om SNL r en hype s ska man kpa innan, inte efter.
Citera
2021-05-08, 19:29
Medlem
Citat:
Applicerar du samma tillvgagngsstt d ocks nr du handlar med vrdepapper som aktier s som du gr med kryptovalutor?

D r det nog ett nytt stt som jag har missat.

Det r vl det alla gr som investerar, oavsett vad man investerar i.

Du kper ju en aktie fr att du tror att den r undervrderad. Om den nu r undervrderad betyder det att folk inte fattat vrdet n. Man ser potentialen i en aktie som inte andra gr. Och folk fattar vrdet direkt nr det blir "news". Inte svrare n s.
Citera
2021-05-08, 19:30
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
"Buy the rumours, sell the news" heter det. Det du menar r allts "buy the news" istllet? Fr nr det vl r allmnt knt s r det redan inprisat. Man kper fre en hype, inte efter. Om SNL r en hype s ska man kpa innan, inte efter.

Ja precis, mnga som kper nu pga hajpen fr att sedan f se allt strtdyka sen dom nrmaste dagarna. Behver naturligtvis inte gra detta, men saker som hastigt pumpas upp av hajp tenderar att gra det.
Citera
2021-05-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ja precis, mnga som kper nu pga hajpen fr att sedan f se allt strtdyka sen dom nrmaste dagarna. Behver naturligtvis inte gra detta, men saker som hastigt pumpas upp av hajp tenderar att gra det.

Ja, SNL kan mycket vl bli anti-klimax. Om man tror det r det bttre att vnta tills efter. Omjligt att veta. Det gr bara gra olika grundade gissningar.
Citera
2021-05-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det har jag vl visst?

Buy the rumors, sell the news.
Bearish divergence och verkpt p bde 4h, 24h OCH vecko grafen.
Samt att jag har ifrgasatt vad man skall ha Doge till? Vad kan den gra som inte ngon annan crypto kan gra s mycket bttre?

Varfr kper bara influensers och deras fljare Doge, medans de stora valarna med tillgng till den bsta experterna som pengar kan betala, kper Bitcoin och vettigare projekt?

Bryter den under 0.52 s tror jag partyt r ver.

Tyvrr s slde du nog fr tidigt. Den kommer g ver $1 ltt.

Om DOGE kraschar kommer hela marknaden dras ner p kort sikt frmodligen fr mnga kommer bli rdda. Det kan inte bara vara retail investors som pumpat upp priset. Det r klart det finns valar som kpt DOGE.

Menar du att valar r dumma nog att missa denna pump, men inte retail investors? Alla som vill tjna pengar utnyttjar varje chans.
Citera
2021-05-08, 19:38
Medlem
Citat:
Jaha?
Hr var en ny taktik. De flesta som brukar hlla p med sn hr kp brukar kpa innan en sn hr stor hndelse ska ske? Men du vljer att istllet kpa den efter att Elon har gjort framtrdandet
Med andra ord nr ni kommer att sl rekordet, d vljer du att g in och kpa?

Ja vi har vl alla olika tekniker fr kp och slj, men jag tycker kanske ditt tillvgagngsstt var lite speciellt.

terigen vill jag bara pminna folk om att stta p skerhetsbltena ikvll
Det kommer att bli en raket utan liknande motsvarighet.
Jag har faktiskt nstan lite rdd fr att det kan g fr fort ikvll.

Det r inte "ikvll". Det r kl. 05:30 svensk tid imorgon sndag som SNL snds.
Citera
2021-05-08, 19:46
Bannlyst
Citat:
Det r inte "ikvll". Det r kl. 05:30 svensk tid imorgon sndag som SNL snds.

Jag vet.
Jag befinner mig inte i Sverige.
Skrivit fr det mesta imorgon middag s fr vi se hur det gick.
Citera
2021-05-08, 19:49
Bannlyst
Citat:
Det r vl det alla gr som investerar, oavsett vad man investerar i.

Du kper ju en aktie fr att du tror att den r undervrderad. Om den nu r undervrderad betyder det att folk inte fattat vrdet n. Man ser potentialen i en aktie som inte andra gr. Och folk fattar vrdet direkt nr det blir "news". Inte svrare n s.

Jag har aldrig ngonsin hvdat motsatsen heller.
Du kanske skulle ta och lsa tidigare inlgg s ser du kanske lite grann om vad jag menade att den andra killen hann inte riktigt fatta det dr med att kpa och slja p nyheten.

Exakt Jag kper en aktie fr undervrderad. Jag kper ocks aktien fr jag misstnker att till exempel en rapport kommer att vara bra.
Citera
2021-05-08, 20:39
Medlem
Bomullsvantens avatar
Ngra som investerat nu nyligen fr att rida p den eventuella vgen efter SNL?
Citera
2021-05-08, 20:49
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Tyvrr s slde du nog fr tidigt. Den kommer g ver $1 ltt.

Om DOGE kraschar kommer hela marknaden dras ner p kort sikt frmodligen fr mnga kommer bli rdda. Det kan inte bara vara retail investors som pumpat upp priset. Det r klart det finns valar som kpt DOGE.

Menar du att valar r dumma nog att missa denna pump, men inte retail investors? Alla som vill tjna pengar utnyttjar varje chans.

Doge ta ner hela marknaden

Fyfan du var en rolig typ du, det r snarare s att doge kommer dumpas snart och folk kommer g tillbaka till bitcoin. Det r en pump och dump fr att lura dumma retail insterare p pengar. Efter dumpen kommer ni sitta kvar och undra vad som hnde
Citera
2021-05-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomullsvanten
Ngra som investerat nu nyligen fr att rida p den eventuella vgen efter SNL?

Du menar att att lgga in en short och rida hela vgen ner till 0.40?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in