2021-05-19, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girgen3
https://anonfiles.com/pd2aX8wfu6/20210519_144021_jpg
Tror ni att dessa kommer klara sig om de planteras ut p sndag?
Jag kan tyvrr inte ge mer ljus n vad de fr just nu tills de planteras ut, drav r de ganska spinkiga. Vissa har tillochmed brjat trilla, (kan bero p att jag lmnat fnstren ppna inatt och att de blst ner i backen.)
Jag har brjat hrda dem med vind och ppna fnster p natten s de ska klara sig. Ska dessutom nr de planteras ut plantera 60% av stammen begravd i jorden (tack vare tips frn denna trd)
S vad tror ni, kan de klara sig?
Vad br jag gra i detta lge?

Plantera ner dom djupare som du sa s klarar dom sig skert.
Citera
2021-05-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogshuggaren401
Plantera ner dom djupare som du sa s klarar dom sig skert.
Sknt att hra. Tycker ni att dem ser bra ut fr deras lder utver deras spinkighet? Det har gtt 14 dagar sedan vi la frna i vatten... De plantor med strst blad har en lngd p 7 cm frn bladspets till bladspets. Tack fr svar.
Senast redigerad av Girgen3 2021-05-19 kl. 19:13.
Citera
2021-05-19, 20:44
Medlem
Kan man ltt lta en auto st 4 mnader i backen om man slipper mgel p dom, nr brukar dom n optimal mognad? Tnkte planera in semester nr det r torkningstider d jag kommer torka dom p ett lite annorlunda stt i r s blir lite knepigt att g och vnta p att dom ska se jvligt trtta och jvliga ut.
Citera
2021-05-19, 20:48
Medlem
Citat:
Sknt att hra. Tycker ni att dem ser bra ut fr deras lder utver deras spinkighet? Det har gtt 14 dagar sedan vi la frna i vatten... De plantor med strst blad har en lngd p 7 cm frn bladspets till bladspets. Tack fr svar.

Framver frodla med vxtljus eller direkt s p plats. Frenklar det hela vldigt mycket. Jag direkt sdde p plats frra ret och alla kom upp knubbiga och fina.
Citera
2021-05-19, 20:55
Medlem
Citat:
Framver frodla med vxtljus eller direkt s p plats. Frenklar det hela vldigt mycket. Jag direkt sdde p plats frra ret och alla kom upp knubbiga och fina.
Jag brukar direkts p plats, men har inte haft s bra resultat d mnga har seedlings dtt unga ute i naturen, drav s ville jag testa att frgro hemma ist. Alla lever n vilket r bra men ist blev de spinkiga... Knepigt dehr med odling ibland, haha. Nsta r ska jag definitivt testa att driva upp med lampa
Senast redigerad av Girgen3 2021-05-19 kl. 21:16.
Citera
2021-05-19, 22:47
Medlem
Chemicalimbalances avatar
Citat:
https://anonfiles.com/pd2aX8wfu6/20210519_144021_jpg
Tror ni att dessa kommer klara sig om de planteras ut p sndag?
Jag kan tyvrr inte ge mer ljus n vad de fr just nu tills de planteras ut, drav r de ganska spinkiga. Vissa har tillochmed brjat trilla, (kan bero p att jag lmnat fnstren ppna inatt och att de blst ner i backen.)
Jag har brjat hrda dem med vind och ppna fnster p natten s de ska klara sig. Ska dessutom nr de planteras ut plantera 60% av stammen begravd i jorden (tack vare tips frn denna trd)
S vad tror ni, kan de klara sig?
Vad br jag gra i detta lge?

Jad de kommer klara sig fint. Tidigare nr jag drivit upp i fnster och utan extra belysning har jag planterat ut plantor som sett likadana ut och till och med nnu rangligare och de har klarat sig galant. Numera kr jag dock med 60w led nr jag driver upp smplantor fr utplantering. Du behver inte gra ngot extra utver att vattna dom och ge de s mycket ljus du kan efter dina frutsttningar. Sndag r nra!
Citera
2021-05-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalimbalance
Jad de kommer klara sig fint. Tidigare nr jag drivit upp i fnster och utan extra belysning har jag planterat ut plantor som sett likadana ut och till och med nnu rangligare och de har klarat sig galant. Numera kr jag dock med 60w led nr jag driver upp smplantor fr utplantering. Du behver inte gra ngot extra utver att vattna dom och ge de s mycket ljus du kan efter dina frutsttningar. Sndag r nra!
Trevligt att hra, ska ge dem lite kyla och hrda dem fram tills p sndag och sen ska de f m som riktiga kungar. Blir vldigt lttad av att lsa det du skrev!
Citera
2021-05-20, 11:03
Medlem
Citat:
Jag brukar direkts p plats, men har inte haft s bra resultat d mnga har seedlings dtt unga ute i naturen, drav s ville jag testa att frgro hemma ist. Alla lever n vilket r bra men ist blev de spinkiga... Knepigt dehr med odling ibland, haha. Nsta r ska jag definitivt testa att driva upp med lampa

Ah okej, vad trkigt att hra! Direktsdde alla mina i r ocks, ett tjugotal. Ska kolla till dom idag och se vad som har grott och inte efter 1 veckas tid.

Hller tummarna fr dig och dina plantor.
Citera
2021-05-20, 12:38
Medlem
Citat:
Ah okej, vad trkigt att hra! Direktsdde alla mina i r ocks, ett tjugotal. Ska kolla till dom idag och se vad som har grott och inte efter 1 veckas tid.

Hller tummarna fr dig och dina plantor.
Tack desamma!
Citera
2021-05-20, 20:46
Medlem
Om min strain tar 60 dagar fr att bli klar inomhus, hur lnge br den ta fr att bli klar utomhus?
Citera
2021-05-20, 20:58
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Om min strain tar 60 dagar fr att bli klar inomhus, hur lnge br den ta fr att bli klar utomhus?
Rkna med 100 dagar
Citera
2021-05-21, 00:06
Medlem
WAU0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Kan ngon frklara hur man lgger upp bilder s skert som mjligt
Vill grna dela lite bilder denna ssong

r bttre p weed n teknik 😂😂😂😂

Det viktigaste r att ta bort metadatan i bilden (exif). Dr finns info om vilken kamera du anvnt, nr bilden togs och i vrsta fall GPS-taggar. Det finns appar och sidor fr att ta bort datan, exempelvis: https://play.google.com/store/apps/d...lephotoresizer

Nr du ska ladda upp bilden p exempelvis imgbb.com s anvnd VPN.

Med det sagt s finns det alltid en viss risk med att ta bilder, framfrallt iom att de kommer ligga kvar p din mobil/dator/kameraminneskort ett bra tag, ven efter att du har tryckt p "radera".

Lite off topic, men bra fr alla i trden att tnka p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in