Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-31, 00:13
  #133
Medlem
AmazonenRosas avatar
Ni som fortfarande tror att det är HEEELT OK att kavla upp sin ärm och sätta en injektion i armen och dessutom tycker att andra ska göra samma sak.
Om ni förstår engelska (är ju inte helt säkert) så lyssna t.ex på den här gamle läkaren. Han är mycket upprörd och är en av de modiga som vågar gå emot psykopaterna och vägrar injicera sina patienter.
De är ganska många nu, flera tusen, och i USA kallas dom Americas Frontline Doctors.
Så befriande att höra att det finns RIKTIGA människor med moralen kvar!

https://www.bitchute.com/video/i8kHPWbWwNKk/

Många tror att det här är som en vanlig influensaspruta. Det är det INTE. Det här är något HEELT annat.
Citera
2021-05-31, 09:20
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmazonenRosa
Ni som fortfarande tror att det är HEEELT OK att kavla upp sin ärm och sätta en injektion i armen och dessutom tycker att andra ska göra samma sak.
Om ni förstår engelska (är ju inte helt säkert) så lyssna t.ex på den här gamle läkaren. Han är mycket upprörd och är en av de modiga som vågar gå emot psykopaterna och vägrar injicera sina patienter.
De är ganska många nu, flera tusen, och i USA kallas dom Americas Frontline Doctors.
Så befriande att höra att det finns RIKTIGA människor med moralen kvar!

https://www.bitchute.com/video/i8kHPWbWwNKk/

Många tror att det här är som en vanlig influensaspruta. Det är det INTE. Det här är något HEELT annat.
Hur många aktiva i Americas Frontline Doctors är doktorer? Grundaren, Simone Gold är visserligen utbildad läkare men hon är framför allt en politisk aktivist som bland annat deltog i stormningen av Capitolium.
Citera
2021-05-31, 09:42
  #135
Medlem
negrofobens avatar
Israel har nu nått flockimmunitet tack vare vaccineringen och öppnar nu upp helt!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-coronaviruset
Citera
2021-05-31, 10:26
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur många aktiva i Americas Frontline Doctors är doktorer? Grundaren, Simone Gold är visserligen utbildad läkare men hon är framför allt en politisk aktivist som bland annat deltog i stormningen av Capitolium.
Hon är visserligen advokat också , vad visserligen har du för utbildning!?
Citera
2021-05-31, 11:49
  #137
Medlem
Skadans avatar
IVA-patienter är nu halverat. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-coronaviruset
Citera
2021-05-31, 14:33
  #138
Medlem
Quackenbushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trigglypuff
Varför tror du att det räcker med att vara vaccinerad? Du kan fortfarande smitta och bli smittad.

Om du vill visa solidaritet måste du isolera dig också.

Och självklart vaccinera dig. Jag hoppas du har tagit dina två sprutor.

Och bokat nästa vaccinering redan nu. Den ska ju göras varje 6-12 månader resten av ditt liv.
All tillgänglig forskning visar att man smittar oerhört mycket mindre som fullvaccinerad. Det är inte en fråga som är öppen för diskussion. Jag har helt enkelt rätt här, och du har fel.

Jag har tagit mina två sprutor, ja. Jag befinner mig i riskgrupp och har gjort min plikt. Har du?
Citera
2021-05-31, 16:31
  #139
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Problemet är att de kan sprida smittan till människor som inte kan vaccinera sig. Alla kan ju tyvärr inte det, av fullt legitima medicinska skäl, exempelvis allergier. Det är en liten grupp men för det ska den inte ignoreras. Om man då låter de här fascisterna dels själva strunta i att vaccinera sig och dels påverka andra jag-svaga figurer att avstå vaccinet så kan det plötsligt vara många som springer runt på stan ovaccinerade. Och fler blir de, eftersom de är väldigt aktiva med att sprida antivaxxerpropaganda. Vad händer när en sådan person drabbas av Covid men kanske inte själv blir särskilt sjuk? Och sedan springer hen runt och hostar på människor som kanske inte kan vaccineras även fast de hemskt gärna vill? Människor som kanske är i riskgrupp? Eller med kraftigt nedsatta immunförsvar pga medicinering eller sjukdom? Det kan sluta i katastrof. Och det bara för att man lät stollarna vara med sina fnoskiga konspirationsteorier.

Nej, jag anser att skyddet av verkliga riskgrupper och allergiker är viktigare än att låta foliehattar få sin vilja igenom och sprida sin skit fritt. Kan man vaccineras så ska man vaccineras. Helst frivilligt. Det är det föredragna.
Förstår din hållning även om jag inte är för tvång. Låt det bli ett "fritt" val i stället. Ovaccinerade kan ju låta bli resa, inte ens med kollektivtrafik, besöka restauranger, konserter och hänvisas till matbeställningar online så kanske de inser att det finns ett enklare sätt? Fast att komma till det stadiet, ja, det är inte lätt i ett land där vi tyvärr har väldigt rädda politiker...
Citera
2021-05-31, 16:32
  #140
Medlem
wufcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Jag tror inte att jag behöver kommentera det här inlägget. Alla som har någon fiber av hjärta i kroppen... Jag låter det vara så.
Lite som tankeexperimentet "The trolley problem". Du anser att ditt sätt är det mest etiska. Jag håller inte med. Med största sannolikhet hade färre människor dött i mitt scenario, då vi hade sluppit både mutationer och vaccinrelaterade komplikationer. Men, jag tänker inte sitta här och säga åt dig att inte vaccinera dig. Du ansvarar för dig själv och om du är orolig så är det ingen som stoppar dig.

Jag respekterar ditt val, och ber dig att också respektera mitt.
Citera
2021-05-31, 16:43
  #141
Medlem
Quackenbushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Förstår din hållning även om jag inte är för tvång. Låt det bli ett "fritt" val i stället. Ovaccinerade kan ju låta bli resa, inte ens med kollektivtrafik, besöka restauranger, konserter och hänvisas till matbeställningar online så kanske de inser att det finns ett enklare sätt? Fast att komma till det stadiet, ja, det är inte lätt i ett land där vi tyvärr har väldigt rädda politiker...
Ja, att helt enkelt stänga av vaccinvägrarna från samhället är något jag också har funderat över. Gör det väldigt väldigt dyrt och jobbigt att vägra vaccin för den som inte har legitima skäl. Problemet är att en del personer kommer att framhärda, av lika delar dumhet och envishet. Och då står vi där likafullt med en massa sjuka foliehattar som hostar på förbipasserande när de ändå måste lämna bostaden. Dessutom är det inte bra för samhället att ha grupper som lever parallellt i sina egna vanföreställningar. Framförallt inte om det bara handlar om en obstinat ovilja att acceptera vetenskapen.

Morot ska vara det föredragna men den handfull eftersläntrare som öppet saboterar för den enorma majoriteten ska veta att det inte lönar sig att haverera i evighet.

Citat:
Ursprungligen postat av wufc
Lite som tankeexperimentet "The trolley problem". Du anser att ditt sätt är det mest etiska. Jag håller inte med. Med största sannolikhet hade färre människor dött i mitt scenario, då vi hade sluppit både mutationer och vaccinrelaterade komplikationer. Men, jag tänker inte sitta här och säga åt dig att inte vaccinera dig. Du ansvarar för dig själv och om du är orolig så är det ingen som stoppar dig.

Jag respekterar ditt val, och ber dig att också respektera mitt.
Skillnaden är att mitt val inte skadar dig eller de dina. Ditt val kan döda mina föräldrar.

Där har du varför mitt alternativ är det etiskt korrekta och ditt alternativ är det förkastliga och egoistiska.
Citera
2021-05-31, 16:45
  #142
Medlem
wufcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Ditt val kan döda mina föräldrar.

Är inte dina föräldrar vaccinerade?

Dessutom kan vaccinerade människor fortfarande sprida viruset, så ditt argument faller tyvärr platt.
__________________
Senast redigerad av wufc 2021-05-31 kl. 16:49.
Citera
2021-05-31, 16:51
  #143
Medlem
Quackenbushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wufc
Är inte dina föräldrar vaccinerade?
De är äldre och sjukliga. Det är inte säkert att de överlever ändå. De har suttit i karantän i närmare ett års tid i hopp om vaccin. Nu är båda vaccinerade, men vad säger att din supersmitta som inte bromsas av ett vaccin inte kan skapa problem som deras övriga sjukdomar sedan undergräver? Och allt bara för att du lyssnar på Donald Trump och Alex Jones.

Det gör mig så arg och frustrerad. Framförallt när du säger rakt ut att ”låt folk dö”.
Citera
2021-05-31, 16:56
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
De är äldre och sjukliga. Det är inte säkert att de överlever ändå. De har suttit i karantän i närmare ett års tid i hopp om vaccin. Nu är båda vaccinerade, men vad säger att din supersmitta som inte bromsas av ett vaccin inte kan skapa problem som deras övriga sjukdomar sedan undergräver? Och allt bara för att du lyssnar på Donald Trump och Alex Jones.

Det gör mig så arg och frustrerad. Framförallt när du säger rakt ut att ”låt folk dö”.

Nu har ju alla du bryr dig om vaccinerat sig, så du är ju i det klara nu. Håll käften nu och låt andra människor göra som de vill.

Vi som väljer att inte vaccinera oss får se vad biverkningarna blir för alla er som väljer att ta något otestat gen-virus. Lycka till nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in