Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-31, 16:58
  #145
Medlem
Quackenbushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Nu har ju alla du bryr dig om vaccinerat sig, så du är ju i det klara nu. Håll käften nu och låt andra människor göra som de vill.

Vi som väljer att inte vaccinera oss får se vad biverkningarna blir för alla er som väljer att ta något otestat gen-virus. Lycka till nu!
Nej. Du ska också vaccinera dig. Inte för din egen skull, men för alla andras. Och du kommer att vaccinera dig när samhället gjort din vardag så omöjlig att du väljer att vara solidarisk framför att vara en bråkmakare.
Citera
2021-05-31, 17:01
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Nej. Du ska också vaccinera dig. Inte för din egen skull, men för alla andras. Och du kommer att vaccinera dig när samhället gjort din vardag så omöjlig att du väljer att vara solidarisk framför att vara en bråkmakare.

Haha, den var bra den. När det är så många som dör runtom i världen och får rejäla biverkningar som vi ser nu, så är det inte långt kvar innan experimentet läggs ner.
Du har nog missat att det är så stora demonstrationer nu att det inte är långt kvar innan de lägger ner alla restriktioner.
Du kan ta mina två sprutor med, så får du dubbelt så bra motstånd. Själv har jag redan haft dödsviruset, det tog min kropp två dagar att bli av med det.
Citera
2021-05-31, 17:01
  #147
Medlem
wufcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Det gör mig så arg och frustrerad. Framförallt när du säger rakt ut att ”låt folk dö”.
Jag har inget intresse av att diskutera med folk som låter sig styras av känslor över fakta.

Fortsätt du att förespråka tvångsvaccinering, din bokstavliga fascist.
Citera
2021-05-31, 17:04
  #148
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wufc
Är inte dina föräldrar vaccinerade?

Dessutom kan vaccinerade människor fortfarande sprida viruset, så ditt argument faller tyvärr platt.
I teorin, men inte i praktiken, de allra flesta blir immuna och de som inte blir immuna skyddar andra genom att de inte blir lika sjuka (vilket ger mindre smittspridning och lägre belastning på sjukvården så att de som verkligen behöver den får en chans).
Citera
2021-05-31, 17:10
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Nej. Du ska också vaccinera dig. Inte för din egen skull, men för alla andras. Och du kommer att vaccinera dig när samhället gjort din vardag så omöjlig att du väljer att vara solidarisk framför att vara en bråkmakare.

Man vaccinerar sig inte för andras skull, vaccinet togs fram för att förhindra sjukdom och död, inte smitta. Nu blir en av effekterna minskad smittspridning eftersom man producerar mindre virus som vaccinerad, men vaccinet dödar inte viruset. Avsikten med vaccinen var inte att minska smitta. I bästa fall kunde de hoppas på att det skulle minska smitta.

Det är därför vi fortfarande vaccinerar mot tex mässlingen, eftersom viruset inte försvinner ur befolkningen trots vaccinering. Ingen vaccinerar sig mot mässlingen för andras skull, det är för egen skull. Vaccinet mot smittkoppor var ett sådant som dödade viruset, därför behöver vi inte vaccinera mot smittkoppor längre. Covid-vaccin dödar inte viruset, därför är det befängt att påstå att man vaccinerar sig för andras skull.
Citera
2021-05-31, 17:34
  #150
Medlem
Quackenbushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Haha, den var bra den. När det är så många som dör runtom i världen och får rejäla biverkningar som vi ser nu, så är det inte långt kvar innan experimentet läggs ner.
Du har nog missat att det är så stora demonstrationer nu att det inte är långt kvar innan de lägger ner alla restriktioner.
Du kan ta mina två sprutor med, så får du dubbelt så bra motstånd. Själv har jag redan haft dödsviruset, det tog min kropp två dagar att bli av med det.
Tur för dig att du är en sådan ubermensch att du borstar av dig viruset på ett par dagar. Tänk om alla hade varit av samma virke?

Nu är inte alla det. Därför ska även du vaccineras.

Citat:
Ursprungligen postat av wufc
Jag har inget intresse av att diskutera med folk som låter sig styras av känslor över fakta.

Fortsätt du att förespråka tvångsvaccinering, din bokstavliga fascist.
Du hade alltså inget mer att komma med än att förespråka massoffer, håna de smittade och avfärda kritiska röster som känslostyrda?

Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Man vaccinerar sig inte för andras skull, vaccinet togs fram för att förhindra sjukdom och död, inte smitta. Nu blir en av effekterna minskad smittspridning eftersom man producerar mindre virus som vaccinerad, men vaccinet dödar inte viruset. Avsikten med vaccinen var inte att minska smitta. I bästa fall kunde de hoppas på att det skulle minska smitta.

Det är därför vi fortfarande vaccinerar mot tex mässlingen, eftersom viruset inte försvinner ur befolkningen trots vaccinering. Ingen vaccinerar sig mot mässlingen för andras skull, det är för egen skull. Vaccinet mot smittkoppor var ett sådant som dödade viruset, därför behöver vi inte vaccinera mot smittkoppor längre. Covid-vaccin dödar inte viruset, därför är det befängt att påstå att man vaccinerar sig för andras skull.
Jodå, många vaccinerar sig för att skydda andra. Äldre, riskgrupper, svaga etc. Men jag förstår att det är obegripligt i din värld. Om inte du blir sjuk så har du ditt på det torra. Då spelar andras liv ingen roll.
Citera
2021-05-31, 18:40
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Haha, den var bra den. När det är så många som dör runtom i världen och får rejäla biverkningar som vi ser nu, så är det inte långt kvar innan experimentet läggs ner.
Du har nog missat att det är så stora demonstrationer nu att det inte är långt kvar innan de lägger ner alla restriktioner.
Du kan ta mina två sprutor med, så får du dubbelt så bra motstånd. Själv har jag redan haft dödsviruset, det tog min kropp två dagar att bli av med det.
Experimentet kommer att läggas ner när alla frivilliga, hjärndöda, lobotomerade, fjärrstyrda idioter vaccinerat sig. Sen kommer eliten att komma på nån ny bogeymen att skrämma idioterna med. Utomjordingar, kanske. De har redan börjat babbla om utomjordingar.

https://www.aftonbladet.se/tagg/ufo
Citera
2021-05-31, 19:49
  #152
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Haha, den var bra den. När det är så många som dör runtom i världen och får rejäla biverkningar som vi ser nu, så är det inte långt kvar innan experimentet läggs ner.
Du har nog missat att det är så stora demonstrationer nu att det inte är långt kvar innan de lägger ner alla restriktioner.
Du kan ta mina två sprutor med, så får du dubbelt så bra motstånd. Själv har jag redan haft dödsviruset, det tog min kropp två dagar att bli av med det.

Jag hade också viruset. Märkte det knappt. Men det här handlar inte om individnivå. Du behöver lyfta blicken och tänka några steg till.

Miljarder människor är nu vaccinerade runt om i världen. Allvarliga biverkningar är ovanligt och i linje med säkerhetsstudierna.

Vaccinet är det säkraste och snabbaste sättet att uppnå flockimmunitet.
I takt med att det sker kommer restriktionerna minska. Knappast för att ett fåtal idioter demonstrerar mot ”dödligt vägsalt” och 5G.
Citera
2021-05-31, 20:39
  #153
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Jag hade också viruset. Märkte det knappt. Men det här handlar inte om individnivå. Du behöver lyfta blicken och tänka några steg till.

Miljarder människor är nu vaccinerade runt om i världen. Allvarliga biverkningar är ovanligt och i linje med säkerhetsstudierna.

Vaccinet är det säkraste och snabbaste sättet att uppnå flockimmunitet.
I takt med att det sker kommer restriktionerna minska. Knappast för att ett fåtal idioter demonstrerar mot ”dödligt vägsalt” och 5G.
Vill minas att flertalet experter säger att man fortfarande kan smitta sina medmänniskor när man tagit vaccinet, ”gen-fixaren” Sprutans innehåll gör endast kroppen mer alert och motståndskraftig.
Flockimmunitet kan endast ske o en majoritet har blivit smittade och bär på tillräkligt med t_celler.

Vill på inget sätt påstå att jag vet mycket! Så jag kan ha fel.

Jag tar mina vitaminshots, och hoppas det räcker. Med en dödlighet på någon promille så chansar jag, då jag tycker det är överdrivna reaktioner som sker av detta virus.
Tror det är långt värre med tbc, där borde vi vaccinera befolkningen då det är svängdörrar in i landet
Citera
2021-05-31, 20:52
  #154
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Vill minas att flertalet experter säger att man fortfarande kan smitta sina medmänniskor när man tagit vaccinet, ”gen-fixaren” Sprutans innehåll gör endast kroppen mer alert och motståndskraftig.
Flockimmunitet kan endast ske o en majoritet har blivit smittade och bär på tillräkligt med t_celler.

Vill på inget sätt påstå att jag vet mycket! Så jag kan ha fel.

Jag tar mina vitaminshots, och hoppas det räcker. Med en dödlighet på någon promille så chansar jag, då jag tycker det är överdrivna reaktioner som sker av detta virus.
Tror det är långt värre med tbc, där borde vi vaccinera befolkningen då det är svängdörrar in i landet

Inget vaccin ger 100% skydd. Ja, en vaccinerad kan vara smittsam, men i betydligt lägre omfattning än någon som saknar immunitet.

Vaccin och genomgången infektion leder till flockimmunitet. Resultatet blir detsamma inklusive T-celler.

Dödligheten är inte extrem även om din siffra på någon promille är felaktig. Det finns dock många fler dimensioner på en pandemi. Det är därför sjukdomen är klassad som samhällsfarlig.

Nuvarande BGE vaccin har en mycket begränsad effekt mot tuberkulos. Speciellt för vuxna.
Hoppas vetenskapen kan få fram fler vaccin som har Covidvaccinernas höga effektivitet.
MRNA tekniken är synnerligen intressant.
Citera
2021-05-31, 21:46
  #155
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Varför då?

För att många rapporterat om sk långtidcovid tex.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Covid är många redan immuna mot, har redan haft osv. 60% även utan vaccin verkar det vara.

Min tolkning är att vi vet väldigt lite om det, både i hur hög grad man är immun och hur länge, mot tex nya varianter. Detta gäller både smittade och vaccinerade.

Det som gjorts är ju mest isolerade studier antingen på förekomst av antikroppar, eller på T-celler, och på andra sätt avgränsade undersökningar. Den totala bilden, hur många som faktiskt har immunitet, tror jag som sagt inte vi har så bra koll på.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Rent naturligt för de flesta, de har blodgrup 0 och bra d-vitaminvärden

Först och främst tror jag det heter blodgrupp O, och inte blodgrupp 0 som du har skrivit.

De flesta har inte blodgrupp O och bra D-vitaminvärden. Vanligaste blodgrupp i Sverige är blodgrupp A. Internationellt sett har fler blodgrupp O, men fortfarande inte någon majoritet. Så redan där spricker det. Att sedan alla av de som faktiskt har blodgrupp O också skulle ha goda D-vitaminvärden är inte rimligt att tro. Så nej, du har uppenbart fel igen.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Kommer inte ens känna av viruset.

Riktigt så enkelt är det inte. Varken blodgrupp O eller D-vitamin nivå är någon garanti. Visserligen är det två betydande faktorer. Men de är inte helt avgörande. De är långt ifrån 100%-iga faktorer. Och det finns betydligt fler faktorer som kan spela in.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Sen har vi det faktum att vi kan undvika det genom att isolera oss om vi vill. Varför då ta sprutan frivilligt med ovissa långtidseffekter?

Detta är så dumt att jag inte ens har något svar.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
I Nuläget ja. Men med historien som guide, så sa vi att bara riskgrupper skulle behöva det ifrån början.

Källa på det? Vem kom med detta påstående att icke riskgrupper aldrig skulle bli aktuella? Svårt att veta också för de flesta om de har riskfaktorer eller inte, så det lät som ett märkligt utspel om någon har sagt så.

Givetvis har man sagt att bara vissa grupper ska vaccineras, i olika stadier, men då har man ju menat just för stunden, för att alla inte kan vaccineras samtidigt.

Vad menar du förresten med riskgrupp, eller den som sa att inga andra grupper någonsin skulle bli aktuella? Risk att dö? Risk att tappa smaksinnet? Risk att inte kunna gå till jobbet på 10 veckor? Risk för IVA i 2 månader?

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Nu även barn som inte riskerar att dö.

Men de kanske blir sterila av Covid, så hela mänskligheten dör ut? Men den sortens eventuella okända FUD-argument gäller bara åt ena hållet va?

Ja, jag vet att du först kommer tänka att försvara dig med att folk inte brukar bli sterila av andra virus. Men då vill jag gärna föregripa och påstå att folk inte brukar bli sterila av vacciner heller.

Då kanske du går vidare och tänker hävda att vi inte tidigare har sett vacciner likt de vi använder nu. Då vill jag föregripa även detta och hävda att vi inte sett ett så här mönsterbrytande virus heller tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Rätt tydligt att detta handlar om något annat än allas bästa. Om man inte har någon konstig definition på det.

Problemet är av kollektiv art. En kollektiv lösning är därför inte så konstig som du får det att låta.

Jag säger nu inte att det är rätt att vaccinera barn. Men om det visar sig inte allt för skadligt, och det bedöms kunna bidra till att bryta smittokedjan, då kan det rädda andra, tex mammor och pappor till barn. Att vilja alla bästa kan ibland innebära att man inte kan se till en specifik grupps bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Mutationerna som skapas av de vaccinerade, och som inget vaccin skyddar mot till skillnad mot naturlig immunitet/genomlevd infektion som ger en mycket bredare och utförligare skyddsnivå.

Virus är inte bakterier, och blir inte riktigt framavlade på samma sätt, och i samma fart, mot resistens.

Antyder du att vaccinen inte skulle involvera sk T-celler, eller vad menar du med att vaccinet inte skulle ge samma breda skyddsnivå?

Teoretiserar du över en ny mutation utan sina karakteristiska spikproteiner?

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Se ovan. Förstår du varför Tegnell ville satsa på flockimmunitet i början?

Varför menar du att han ändrat sig?

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Kanske har dessa "många" redan genomlevt viruset så att de har redan antikroppar osv mot spikproteinet. Man tillåter ju att dessa ska vaccinera sig, vilket är vansinne och slöseri. Dessutom försämrar man deras försvar, då det förstör antikropparna vilket behövs för att skapa nya åt "vaccinet". Nya klenare.

Varför tror du immunförsvaret blir svagare?

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Vem sa att det ändrar gener i kroppen? Du syftar kanske på DNA? Trodde du det var därför det kallas genterapi?

Ja. Det är det man brukar kalla för genterapi, att behandla själva generna, och fixa till mindre bra sekvenser. Vanligtvis i den gemensamma X-kromosomen, eller möjligen i den manliga Y-kromosomen eller i mitokondriet, vilka alla består av DNA.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
värdelöst mot nya virus.

Många nya virus, har ändå ett tillräckligt nära släktskap med ett gammalt, för att även försvaret mot de gamla kan ha en inverkan i kampen mot de nya. När det gäller SARS-CoV-2 så finns indikationer som talar för att de som hade SARS-CoV-2 har en fördel, och även de som exponerats för sk betacorona tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Vuxna har ett "större bibliotek" att använda sig av vid identifiering av gamla virus

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
De krigande arméerna är starkare hos barn. När det ena blir större blir det andra mindre.

Så starkare betyder inte bättre. Detta ser vi också i dödlighet, orsakat av infektioner. Barn dör i mycket högre grad än de i 20-årsåldern. Speciellt utan modern medicin och vaccinationer.
__________________
Senast redigerad av henriko 2021-05-31 kl. 21:49.
Citera
2021-05-31, 21:58
  #156
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Det här gör mig så sjukt ledsen om det visar sig stämma.

Jag har påpekat från första början, sedan det blev känt att spikproteinet var farligt även utan själva viruset, att det måste undersökas hur spikproteinet sprider sig i kroppen vid vaccination.

Varför ska vi studera det? Vad har vi för val? Vaccinerar vi inte lär alla få spikproteiner i kroppen ändå, i massor, när viruset bryts ner i bitar.

Misstaget är väl snarare att inte vi inte stängde ner landet i ett tidigt skede, när vi förstod att ett potentiellt biokemiskt vapen läckt ut, snarare än att nu vaccinera? Eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in