Citat:
Ursprungligen postat av
ABljuger
OK, du har rätt. Det var så svagt i trycket att jag inte såg det i min telefon. Men västmakterna anser att Krim tillhör Ukraina så då låter man Ukrainas lag spela med Krim på tröjan.
Krims status är omtvistat och det är ju så regimen vill ha det för att kunna bygga upp ett nytt kallt krig.
Citat:
The UN General Assembly eventually adopted a non-binding resolution considering the referendum as invalid and reaffirming Ukraine's territorial integrity by a vote of 100 to 11 with 58 abstentions and 24 absent.[32][33]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Poli...atus_of_Crimea
Det var väl 97% som ville tillhöra Ryssland. Om FN anser omröstningen ogiltig så bör de anordna en ny omröstning med valobservatörer. Men istället försöker man skapa olika konflikter runt landområdet. Nu kan man tjafsa om fotbollströjor.
Man vill helt enkelt inte att folk skall få inflytande. Det är samma i Belarus. EU kritiserar valet av Lukachenko, men struntade i att skicka valobservatörer. Då bör man hålla ett nytt val med valobservatörer. Men EU kallar istället den EU-vänliga sidan i valet för "demokratirörelsen" och skickar våra skattepengar till dem.
Vad gäller Belarus tror jag inte FN:s egna valobservatörer (eller OSCE) skulle godkänna finansieringen av ett kommande val när EU själva skickar miljardbelopp till en sida i valet. Våra skattepengar har inget där att göra annat än möjligen att se till att valet är rättvist.
Man gör copy/paste på konflikten Israel vs Syrien/Palestina och försöker odla konflikter runt om i världen för att kunna bidra till kallt krig. Man vill inte lösa dessa områdens status. T.ex Nagorno-Karabakh/Artsakh.
Man skapar konflikter för att EU skall kunna bryta in. (Se på massinvandring och feminism i Sverige.) Om läget i länderna lugnar ned sig och länderna fungerar bra så vill de sköta sig själva och inte underordna sig Bryssels styre.