Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-17, 05:11
  #721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
SKÄMS på dig som sprider sådan desinformation. Hur har du mage att påstå att Karkolin Karkiko har forskat mer och dessutom INNAN Malone? Karkolinen Kokkonen visste antagligen inte ens vad mRNA var för något när Malone gjorde sina banbrytande upptäckter.
Skjut inte budbäraren. Denna information hittade jag på wikipedia och har sett samma lite överallt.
Citat:
Karikó's work includes the scientific research of RNA-mediated immune activation, resulting in the co-discovery with American immunologist Drew Weissman of the nucleoside modifications that suppress the immunogenicity of RNA.[3][4][5] This is seen as permitting the therapeutic use of mRNA.[6] Together with Weissman, she holds U.S. patents for the application of non-immunogenic, nucleoside-modified RNA. This technology has been licensed by BioNTech and Moderna to develop their COVID-19 vaccines.[7]
Däremot har jag inte hittat någon info alls om herr Malone på wiki. Det enda jag hittade om honom som inte var producerat denna månad var just fajten om att få visa att Pepcid skulle hjälpa mot covid. Dumma Google.
Citera
2021-06-17, 06:58
  #722
Medlem
p1Schwabs avatar
Handen på hjärtat... Det finns på tok för många toppnamn som varnar, på tok för många oroväckande larm och på tok för lite studier för att dessa vaccin inte ska stoppas.

Alla tidigare argument mot dessa vaccin är absolut varningsklockor som skulle göra att den som läst och förstått skulle avvaktat egen vaccinering om man inte tillhörde en tydlig riskgrupp.

Det är knappast några oseriösa källor som står bakom dessa nya larm om att det är just spikeproteinet som orsakar skador men alla regeringar följer trots detta en tydlig policy och den kraftiga censuren består. Forskargruppen som står bakom viruset lät meddela i sin sista offentliga rapport att detta "virus" inte skulle gå att vaccinera mot och kanske är det just spikeproteinet man avsåg.

Jag ser av olika anledningar detta tydligt men vill presentera tanken. I rådande situation finns det ingen studie, larm, källa etc som skulle få tex sveriges regering att stoppa vaccineringen. Inte heller kommer någon aktör inom main stream media med överlevnadsplaner att ändra linje.

Censuren har varit extrem och har nu tagit sig till ytterligare en nivå. Privatpersoner med skador efter vaccinet som försöker antyda detta i sociala medier censureras. Redan nu har över 200 000 sociala konton stängts ner och algoritmerna minimerar spridningen av denna information även hos de som ännu inte blivit avstängda, dvs ett Facebookinlägg får finnas kvar men väldigt få eller inga av kontoägarens vänner ser inlägget i sina flöden.

Det som börjar uppmärksammas i USA nu är troligtvis redan ett brett faktum i Sverige. Vaccinerade börjar få "skador" men endast skador som är listade som biverkningar tillskrivs vaccinen. Detta är en tydlig hint om hur man fortsättningsvis kommer att hantera eventuella effekter från vaccinet.

ADE som är den främsta långsiktiga risken med vaccinen kommer givetvis inte att tillskrivas vaccinen förrän efter fleråriga studier och när resultatet presenteras om 12 år är det få som alls bryr sig.

Biverkningar som får tillskrivas vaccinen:
Huvudvärk
Feber
Trötthet
Frossa
Illamående
Muskelvärk
Sjukdomskänsla
Ont i kroppen
Yrsel
Svullnad


Intressant att jämföra dessa med de biverkningar som FDA själva anger som troliga.
Citera
2021-06-17, 09:20
  #723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Skjut inte budbäraren. Denna information hittade jag på wikipedia och har sett samma lite överallt.

Däremot har jag inte hittat någon info alls om herr Malone på wiki. Det enda jag hittade om honom som inte var producerat denna månad var just fajten om att få visa att Pepcid skulle hjälpa mot covid. Dumma Google.

Roberts fru slåss rätt hårt för att han ska få upprättelse, läs kommentarerna på denna sida: https://www.ipwatchdog.com/2021/04/1...art/id=132130/

Patentet som nämns i kommentarerna ovan: https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/patent/US-6110898-A
Citera
2021-06-17, 09:59
  #724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Handen på hjärtat... Det finns på tok för många toppnamn som varnar, på tok för många oroväckande larm och på tok för lite studier för att dessa vaccin inte ska stoppas.

Alla tidigare argument mot dessa vaccin är absolut varningsklockor som skulle göra att den som läst och förstått skulle avvaktat egen vaccinering om man inte tillhörde en tydlig riskgrupp.

Det är knappast några oseriösa källor som står bakom dessa nya larm om att det är just spikeproteinet som orsakar skador men alla regeringar följer trots detta en tydlig policy och den kraftiga censuren består. Forskargruppen som står bakom viruset lät meddela i sin sista offentliga rapport att detta "virus" inte skulle gå att vaccinera mot och kanske är det just spikeproteinet man avsåg.

Jag ser av olika anledningar detta tydligt men vill presentera tanken. I rådande situation finns det ingen studie, larm, källa etc som skulle få tex sveriges regering att stoppa vaccineringen. Inte heller kommer någon aktör inom main stream media med överlevnadsplaner att ändra linje.

Censuren har varit extrem och har nu tagit sig till ytterligare en nivå. Privatpersoner med skador efter vaccinet som försöker antyda detta i sociala medier censureras. Redan nu har över 200 000 sociala konton stängts ner och algoritmerna minimerar spridningen av denna information även hos de som ännu inte blivit avstängda, dvs ett Facebookinlägg får finnas kvar men väldigt få eller inga av kontoägarens vänner ser inlägget i sina flöden.

Det som börjar uppmärksammas i USA nu är troligtvis redan ett brett faktum i Sverige. Vaccinerade börjar få "skador" men endast skador som är listade som biverkningar tillskrivs vaccinen. Detta är en tydlig hint om hur man fortsättningsvis kommer att hantera eventuella effekter från vaccinet.

ADE som är den främsta långsiktiga risken med vaccinen kommer givetvis inte att tillskrivas vaccinen förrän efter fleråriga studier och när resultatet presenteras om 12 år är det få som alls bryr sig.

Biverkningar som får tillskrivas vaccinen:
Huvudvärk
Feber
Trötthet
Frossa
Illamående
Muskelvärk
Sjukdomskänsla
Ont i kroppen
Yrsel
Svullnad


Intressant att jämföra dessa med de biverkningar som FDA själva anger som troliga.

Bra sammanfattat, jag skulle kunna tänka mig att bli vaccinerad om 1-2 år då man förhoppningsvis har förbättrat vaccinet.

För övrigt propagerar man i USA för att vaccinera ungarna inför skolstarten i höst. Jag hoppas verkligen inte att vi tar efter detta i Sverige.
Citera
2021-06-17, 10:31
  #725
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Är det så? Jag har ingen aning så du kanske har rätt. Ska kolla upp honom lite mer senare.



Så denna Robert Malone har inte forskat mycket på mRNA och är relativt okunnig på området?

Malone har på 80-talet lämnat sitt lilla bidrag till mRNA-terapi genom en artikel som handlar om inkapsling av mRNA i ett hölje av lipider.

Man kan enkelt lura lekmän genom det idag så vanligt förekommante begreppet "mRNA". Det lekmän så tänker är "mRNA=vaccin".

Det är där skon klämmer. Man kan få kroppens celler att producera vilket protein som helst i vilket syfte som helst me denna teknik. Bara för att man arbetat med en teknik för mRNA så betyder det inte att man arbetat med just vacciner.

Tanken att man skulle kunna använda tekniken för t ex vacciner är tämligen trivial. Att just Malone skulle ha tänkt den först eller gjort några specifika ansträngningar där finns det absolut inga hållpunkter för.

Katalin Karikó är garanterat inte heller den första som tänkt tanken men hon har gjort betydligt mer för att lösa problemet med hur man skall få det att fungera,
Citera
2021-06-17, 10:49
  #726
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Biverkningar som får tillskrivas vaccinen:
Huvudvärk
Feber
Trötthet
Frossa
Illamående
Muskelvärk
Sjukdomskänsla
Ont i kroppen
Yrsel
Svullnad


Intressant att jämföra dessa med de biverkningar som FDA själva anger som troliga.
Rätt normala biverkningar av vilket vaccin som helst. Allra vanligast är lätt sjukdomskänsla.
Citera
2021-06-17, 11:09
  #727
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Rätt normala biverkningar av vilket vaccin som helst. Allra vanligast är lätt sjukdomskänsla.
Ja och det är ju ett tecken på att vaccinet triggat igång kroppens immunförsvar.
Citera
2021-06-17, 11:59
  #728
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OwnersManual
Bra sammanfattat, jag skulle kunna tänka mig att bli vaccinerad om 1-2 år då man förhoppningsvis har förbättrat vaccinet.

Vilket vaccin syftar du på då?

Citat:
För övrigt propagerar man i USA för att vaccinera ungarna inför skolstarten i höst. Jag hoppas verkligen inte att vi tar efter detta i Sverige.

Jag skulle tippa på att det stoppas, åtminstone i en del delstater.
Citera
2021-06-17, 13:04
  #729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Rätt normala biverkningar av vilket vaccin som helst. Allra vanligast är lätt sjukdomskänsla.

Nu missförstod du nog. P1Schwab skrev "Biverkningar som får tillskrivas vaccinen". Dvs. dessa får tillskrivas vaccinen. Andra allvarligare biverkningar får inte tillskrivas vaccinen.
Citera
2021-06-17, 13:13
  #730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Handen på hjärtat... Det finns på tok för många toppnamn som varnar, på tok för många oroväckande larm och på tok för lite studier för att dessa vaccin inte ska stoppas.

Alla tidigare argument mot dessa vaccin är absolut varningsklockor som skulle göra att den som läst och förstått skulle avvaktat egen vaccinering om man inte tillhörde en tydlig riskgrupp.

Det är knappast några oseriösa källor som står bakom dessa nya larm om att det är just spikeproteinet som orsakar skador men alla regeringar följer trots detta en tydlig policy och den kraftiga censuren består. Forskargruppen som står bakom viruset lät meddela i sin sista offentliga rapport att detta "virus" inte skulle gå att vaccinera mot och kanske är det just spikeproteinet man avsåg.

Jag ser av olika anledningar detta tydligt men vill presentera tanken. I rådande situation finns det ingen studie, larm, källa etc som skulle få tex sveriges regering att stoppa vaccineringen. Inte heller kommer någon aktör inom main stream media med överlevnadsplaner att ändra linje.

Censuren har varit extrem och har nu tagit sig till ytterligare en nivå. Privatpersoner med skador efter vaccinet som försöker antyda detta i sociala medier censureras. Redan nu har över 200 000 sociala konton stängts ner och algoritmerna minimerar spridningen av denna information även hos de som ännu inte blivit avstängda, dvs ett Facebookinlägg får finnas kvar men väldigt få eller inga av kontoägarens vänner ser inlägget i sina flöden.

Det som börjar uppmärksammas i USA nu är troligtvis redan ett brett faktum i Sverige. Vaccinerade börjar få "skador" men endast skador som är listade som biverkningar tillskrivs vaccinen. Detta är en tydlig hint om hur man fortsättningsvis kommer att hantera eventuella effekter från vaccinet.

ADE som är den främsta långsiktiga risken med vaccinen kommer givetvis inte att tillskrivas vaccinen förrän efter fleråriga studier och när resultatet presenteras om 12 år är det få som alls bryr sig.

Biverkningar som får tillskrivas vaccinen:
Huvudvärk
Feber
Trötthet
Frossa
Illamående
Muskelvärk
Sjukdomskänsla
Ont i kroppen
Yrsel
Svullnad


Intressant att jämföra dessa med de biverkningar som FDA själva anger som troliga.

Men Fantasiboken ska nu iaf sluta banna de som skriver om labbläckan....Ha! Ha! Vilken härlig värld vi levet i.....
Citera
2021-06-17, 13:26
  #731
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
ROB MALONE - KARKOLIN KARKANEN 1-0
Mja...

Malone forskade under slutet av 1980-talet på mRNA, han har, till skillnad från Katalina Kariko, aldrig jobbat med framtagning av mRNA-vaccin.

Forskningen på vaccinen började först på 2000-talet och runt 2010 började man få fram fungerande vaccin, men de första som blivit godkända (ja, nödgodkända om ni så vill) är de som tagits fram mot Covid 19.

Rob Malone är för mRNA-vaccinens utveckling lika framträdande som den som uppfann gummidäcken är för SAABs utvecklingen av Gripen... Jag tror inte man skulle sätta en däckfabrikör i en studio och diskutera prestandan på ett modernt stridsflygplan, men det är vad man gjorde i intervjun med Malone. Han svarar dessutom precis lika bra och initierat som en däcksfabrikör.
Citera
2021-06-17, 14:26
  #732
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Skjut inte budbäraren. Denna information hittade jag på wikipedia och har sett samma lite överallt.

Däremot har jag inte hittat någon info alls om herr Malone på wiki. Det enda jag hittade om honom som inte var producerat denna månad var just fajten om att få visa att Pepcid skulle hjälpa mot covid. Dumma Google.

Hehe ja, jag överdrev lite nu mest på skoj, tror nog både Robert Malone och Katalin Karikó besitter djup kunskap om mRNA. Kanske har Malone mer kunskap om själva mRNA och Karikó mer kunskap om kroppens immunsvar vid vaccinering med mRNA-vaccin.

Kan vara så enkelt som att dessa två, trots likvärdig kunskap, har olika agendor eller syn på saken. En kan vara mer riskbenägen, en kan vara mer återhållsam och avvaktande tills alla frågor har fått ett svar.

Jag tycker dock att det är oroväckande att så tunga namn på området har så vitt skilda uppfattningar. Det går liksom inte att bortförklara någon som en pellejöns utan man får vara mycket försiktig med vem man lyssnar till och själv undersöka grunden till det dom påstår.

Jag hoppas att spikproteinet från vaccinet kommer i sådan liten dos att det är ofarligt och inte sprider sig i kroppen på ett skadligt sätt. Men jag vet inte. Speciellt inte med senaste studierna som visar att vaccinet inte stannar i armen som det var tänkt utan sprider sig rätt friskt i hela kroppen. Kanske har det ingen betydelse, om vaccinets spikprotein är ofarligt.
__________________
Senast redigerad av AndersTengell 2021-06-17 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in