• 2355
  • 2755
  • 2805
  • 2854
  • 2855
  • 2856
  • 2905
  • 2955
  • 3355
2021-06-18, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Nej, vad menar du? Vad för taktiker?
En taktik kvinnorna har är att de skriver i sin presentation att de inte vill skriva först.

En annan taktik kvinnorna har är att de inte vill att man ska skriva "hej".

Ytterligare en taktik kvinnorna har är att de skriver att de vill bli tagna med storm.

En till taktik är att hålla i ett vinglas på bilden.

Hur utläser du som kvinna vad som är desperat eller seriöst via textkonversation på tinder?

Jag kan till exempel ta exemplet med att skriva först, med tanke på att kvinnor troligen har massor med matcher så är det ju egentligen bättre att kvinnan skriver först om hon vill framstå som seriös.
Annars framstår mannen som bara en i mängden och hon får gratis bekräftelse.
Citera
2021-06-18, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Du vill ha det du inte kan få.

Nej. Det vill jag inte.

Det spelar ingen roll att det var en 1 kille som inte likeade mig.
Senast redigerad av Jendy 2021-06-18 kl. 17:55.
Citera
2021-06-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
En taktik kvinnorna har är att de skriver i sin presentation att de inte vill skriva först.

En annan taktik kvinnorna har är att de inte vill att man ska skriva "hej".

Ytterligare en taktik kvinnorna har är att de skriver att de vill bli tagna med storm.

En till taktik är att hålla i ett vinglas på bilden.

Hur utläser du som kvinna vad som är desperat eller seriöst via textkonversation på tinder?

Jag kan till exempel ta exemplet med att skriva först, med tanke på att kvinnor troligen har massor med matcher så är det ju egentligen bättre att kvinnan skriver först om hon vill framstå som seriös.
Annars framstår mannen som bara en i mängden och hon får gratis bekräftelse.

Vad är det för taktik att ha ett vinglas på bilden?

Jag har endast haft några konversationer på tinder, och alla har varit oseriös, De flesta vet man, för dom är ärlig, dom låtsas inte att dom är seriös, utan skriver mer rakt på vad dom vill. Sen var det en som låtsades att han var seriös under konversationen, och det är ju lite värre.
Citera
2021-06-18, 17:57
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Jag har noterat att väldigt många kvinnor i min ålder (40) söker efter ett "seriöst förhållande" med män mellan 18-25 år, är det en omskrivning för sexuella eskapader? Kanske vore bäst om kvinnorna i tråden svarade på det.

En annan sak jag har upptäckt är att kvinnor i min ålder söker efter män mellan 18-42 år. Jag har personligen själv inget emot att dejta yngre kvinnor, men även jag har gränser. En 18-åring är inte rolig att ha att göra med, och saknar både bildning och livserfarenhet. Får en känsla av att det rör sig om kvinnor med ett lägre intellekt eller en omskrivning för att (igen) ha sex med yngre killar.

Verkar vara svårt att hitta några jämnåriga kvinnor som har realistiska förväntningar?

Kvinnor är dumma i huvet, vem fan vill dejta 18-25 åringar när man är cirka 40 år ? jo för att hitta en kk isf.... antar dom måste sänka åldern då männen i deras ålder kanske är helt ointresserade vad vet jag...
Citera
2021-06-18, 18:00
Medlem
Citat:

Jag har endast haft några konversationer på tinder, och alla har varit oseriös, De flesta vet man, för dom är ärlig, dom låtsas inte att dom är seriös, utan skriver mer rakt på vad dom vill. Sen var det en som låtsades att han var seriös under konversationen, och det är ju lite värre.

Du verkar vara en synnerligen otursförföljd figur. Har det någonsin slagit dig att du är den gemensamma nämnaren? Det är folk som har träffats på Tinder och gift sig.

I princip alla som jag har känt i någorlunda jämn ålder har befunnit sig på Tinder vid någon tidpunkt, inklusive kusiner.
Citera
2021-06-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Du verkar vara en synnerligen otursförföljd figur. Har det någonsin slagit dig att du är den gemensamma nämnaren? Det är folk som har träffats på Tinder och gift sig.

I princip alla som jag har känt i någorlunda jämn ålder har befunnit sig på Tinder vid någon tidpunkt, inklusive kusiner.

Ja jag vet. Och det är inte bara på tinder jag träffar på oseriösa.
Hm jo jag har funderat en del varför det är så ja.
Citera
2021-06-18, 18:10
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag har noterat att väldigt många kvinnor i min ålder (40) söker efter ett "seriöst förhållande" med män mellan 18-25 år, är det en omskrivning för sexuella eskapader? Kanske vore bäst om kvinnorna i tråden svarade på det.

En annan sak jag har upptäckt är att kvinnor i min ålder söker efter män mellan 18-42 år. Jag har personligen själv inget emot att dejta yngre kvinnor, men även jag har gränser. En 18-åring är inte rolig att ha att göra med, och saknar både bildning och livserfarenhet. Får en känsla av att det rör sig om kvinnor med ett lägre intellekt eller en omskrivning för att (igen) ha sex med yngre killar.

Verkar vara svårt att hitta några jämnåriga kvinnor som har realistiska förväntningar?

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Kvinnor är dumma i huvet, vem fan vill dejta 18-25 åringar när man är cirka 40 år ? jo för att hitta en kk isf.... antar dom måste sänka åldern då männen i deras ålder kanske är helt ointresserade vad vet jag...

Skämtar ni eller? 18-25 är en kvinnas bästa år.

Vad menar ni blir bättre efter det? Inte fertiliteten och utseendet ivf

Livserfarenhet är inte direkt en positiv sak för en kvinna. Det betyder snarare trauma, tungt bagage och huvudvärk för dig som man.

Så jo, jag rekommenderar snarare att ni ställer in 18-25 eller kanske 27 som allra högst när ni söker kvinnor på tinder.
Citera
2021-06-18, 18:39
Bannlyst
Citat:

Många kvinnor håller i ett vinglas på sina bilder faktiskt.

Så din taktik är att vara lite passiv och se vem som skriver på ett seriöst sätt?

Men framstår du som seriös då?
Du skrev ju inte att det ledde nån vart med de seriösa?

Jag tänker att sociala medier och dejtingappar gör kvinnor socialt handikappade för att det inte blir någon naturlig interaktion, männen kan inte träna upp sina sociala färdigheter som man gör genom att läsa kroppsspråk och använda uteslutningsmetoden.
Män kan inte agera och kvinnor lär sig inte reagera, för medierna är som ett filter.
Man fostras inte in i en naturlig dynamik.
Alla är på olika våglängd känslomässigt men försöker härma varandra.

Därav vinglasen, man ska inte säga "hej", vill bli tagna med storm.

Man ser olika mönster i detta.
Citera
2021-06-18, 18:44
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
TXT
Alltså. Hur stor påverkan kan dejtingappar egentligen ha? Det borde svärma attraktiva killar kring attraktiva tjejer IRL. De som använder Tinder seriöst måste vara de som "blir över" och är behäftade med "fel" eller olika sorters problem.
Citera
2021-06-18, 19:13
Medlem
Citat:

Det är ingen direkt omskrivning. De flesta vill säkert hitta seriöst men 9 av 10 vill gärna ha lite skoj på vägen

Är man och svarar utifrån erfarenhet.
Citera
2021-06-18, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Alltså. Hur stor påverkan kan dejtingappar egentligen ha? Det borde svärma attraktiva killar kring attraktiva tjejer IRL. De som använder Tinder seriöst måste vara de som "blir över" och är behäftade med "fel" eller olika sorters problem.
Såhär är det.
Tänk dig att kvinnorna är några 15 åriga killar.
Och tinder är slitz / playboymagazine.

Citera
2021-06-18, 19:31
Medlem
Citat:
Många kvinnor håller i ett vinglas på sina bilder faktiskt.

Så din taktik är att vara lite passiv och se vem som skriver på ett seriöst sätt?

Men framstår du som seriös då?
Du skrev ju inte att det ledde nån vart med de seriösa?

Jag tänker att sociala medier och dejtingappar gör kvinnor socialt handikappade för att det inte blir någon naturlig interaktion, männen kan inte träna upp sina sociala färdigheter som man gör genom att läsa kroppsspråk och använda uteslutningsmetoden.
Män kan inte agera och kvinnor lär sig inte reagera, för medierna är som ett filter.
Man fostras inte in i en naturlig dynamik.
Alla är på olika våglängd känslomässigt men försöker härma varandra.

Därav vinglasen, man ska inte säga "hej", vill bli tagna med storm.

Man ser olika mönster i detta.

Ok. Det visste jag inte. Kan det vara att dom tror det ger mer likeas eller?
Det där att skriva i presentationen att inte säga "hej" och tagen med storm vet jag inte vad det skulle va för någon slags taktik.

Nej. Jag har ingen taktik. Det är bara något jag märker.

Jag framstår som seriös.
Just på tinder har jag inte träffat någon som är det, jag visste innan att nätdejting förmodligen inte är ställe där man hittar det, men jag gav det ändå en chans för att se hur det var, och jag hade rätt, det var inte rätt ställe.
Senast redigerad av Jendy 2021-06-18 kl. 19:35.
Citera
  • 2355
  • 2755
  • 2805
  • 2854
  • 2855
  • 2856
  • 2905
  • 2955
  • 3355

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera