Jag vet inte riktigt vilken avdelning jag ska posta det här i,men jag testar efter svar här.
Jag har Windows 10 med 64 bitars operativ system och har alltid kört Firefox utan problem. Nu efter senaste uppdateringen 90.0.2,så har jag fått otroligt låg internet hastighet,och många sidor kan inte öppnas normalt. Tex kan jag inte logga in på Facebook.
Spelar ingen roll om jag under "Inställningar"- fliken "Sekretess och säkerhet" och sedan sätter inställningen på Standard,dvs den lägre graden skydd. Internet går ändå med snigelfart,och många sidor laddas inte och jag kan som sagt var inte logga in på Facebook mm.
Jag har inga övriga tillägg som annonsblockerare eller liknande som skulle kunna hindra. Jag har VPN,men den har aldrig blockerat sidor eller strypt Internet hastigheten förut.
Om jag använder Edge eller Chrome fungerar allt normalt.
Vad kan det vara för fel? Kan någon hjälpa mig med vilka inställningar man ska ha på Firefox för att det ska fungera normalt,eller om man måste hämta hem något extra tillägg för att det ska fungera?
Kan tillägga att jag har försökt att återställa inställningarna efter de tidigare Firefox versionerna under fliken hjälp och återställ,men det har inte hjälpt.
Vore oerhört tacksam för tips och hjälp.