2021-06-20, 16:50
Medlem
Dexters avatar
Byta standard-sökmotor från Bing till Google

Helt plötsligt idag har jag Bing som sökmotor i Firefox, har alltid haft Google tidigare. Hur ändrar jag tillbaks till Google som standard?
Citera
2021-06-20, 17:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Inställningar -> Sök
Citera
2021-06-20, 17:12
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Inställningar -> Sök

Tack!
Citera
2021-06-21, 20:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
Helt plötsligt idag har jag Bing som sökmotor i Firefox, har alltid haft Google tidigare. Hur ändrar jag tillbaks till Google som standard?

Firefox uppdaterade sig typ förra veckan. Alla föregående inställningar blev "kajko". Verkar som om Mozilla är "köpt" numera, mer än vanligt. Duckduck rekommenderar jag som sökmotor. Förra veckan blev Mozilla/Firefox ändrat automatiskt till google. Just på firefox vill jag bara ha duckduck. Fråga mig inte varför..
Sponsring antagligen. Som med allt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Inställningar -> Sök
Korrekt!
Citera
2021-07-22, 21:30
Medlem
Grimlocks avatar
Problem med Internethastighet och visning av sidor i senaste Firefox för Windows 10

Jag vet inte riktigt vilken avdelning jag ska posta det här i,men jag testar efter svar här.

Jag har Windows 10 med 64 bitars operativ system och har alltid kört Firefox utan problem. Nu efter senaste uppdateringen 90.0.2,så har jag fått otroligt låg internet hastighet,och många sidor kan inte öppnas normalt. Tex kan jag inte logga in på Facebook.

Spelar ingen roll om jag under "Inställningar"- fliken "Sekretess och säkerhet" och sedan sätter inställningen på Standard,dvs den lägre graden skydd. Internet går ändå med snigelfart,och många sidor laddas inte och jag kan som sagt var inte logga in på Facebook mm.

Jag har inga övriga tillägg som annonsblockerare eller liknande som skulle kunna hindra. Jag har VPN,men den har aldrig blockerat sidor eller strypt Internet hastigheten förut.

Om jag använder Edge eller Chrome fungerar allt normalt.

Vad kan det vara för fel? Kan någon hjälpa mig med vilka inställningar man ska ha på Firefox för att det ska fungera normalt,eller om man måste hämta hem något extra tillägg för att det ska fungera?

Kan tillägga att jag har försökt att återställa inställningarna efter de tidigare Firefox versionerna under fliken hjälp och återställ,men det har inte hjälpt.

Vore oerhört tacksam för tips och hjälp.
Senast redigerad av Grimlock 2021-07-22 kl. 21:33.
Citera
2021-07-22, 22:59
Medlem
Grimlocks avatar
Jaha,jag postade i fel sektion. Såg att du flyttade tråden hit.

Som sagt,är det någon som kan komma med förslag på vad det är för fel?
Kan passa på och fråga också om det är någon annan som kör Firefox i Windows 10 som har/haft liknande problem?
Citera
2021-07-23, 09:23
Medlem
Avinstallera nuvarande Firefox. Inte bara genom att ta bort den via kontrollpanelen utan gå även in i regedit och radera allt som heter Firefox. Installera en äldre version av firefox typ versionen före senaste. Brukar var buggar i nya versioner. Vänta en vecka minst innan du installerar en ny version då ser du om det hinner komma ut en ny version där dom fixat buggen. Har råkat ut för problem flera gånger med "nya" versioner. Ha inte bråttom med att alltid ha den senaste versionen.
Citera
2021-07-23, 22:14
Medlem
Grimlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerboll
Avinstallera nuvarande Firefox. Inte bara genom att ta bort den via kontrollpanelen utan gå även in i regedit och radera allt som heter Firefox. Installera en äldre version av firefox typ versionen före senaste. Brukar var buggar i nya versioner. Vänta en vecka minst innan du installerar en ny version då ser du om det hinner komma ut en ny version där dom fixat buggen. Har råkat ut för problem flera gånger med "nya" versioner. Ha inte bråttom med att alltid ha den senaste versionen.

Tack för tipsen!
Har rensat regedit och laddar ned tidigare version av Firefox,men problemen kvarstår.
Har någon flera tips på hur man kan lösa det hela;och varför problemen med Firefox uppstår?
Citera
2021-07-31, 15:59
Medlem
Harry_s avatar
"Visa originalbilden" knappen är borta när man söker på bilder
någon som vet hur man får tillbaka den ?
har View image tillägget men det hjälper inte
Citera
2021-08-28, 21:54
Medlem
Tricerasnoppss avatar
I tidigare versioner såg jag mina senaste bokmärken i fältet som kommer fram ctrl+b - det gör jag inte nu. Går detta att få tillbaka på nått sätt?
Citera
2021-08-28, 23:35
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
"Visa originalbilden" knappen är borta när man söker på bilder
någon som vet hur man får tillbaka den ?
har View image tillägget men det hjälper inte

Detta är google, inte firefox?
https://www.theverge.com/2018/2/15/17017864/google-removes-view-image-button-from-search-results

Citat:
Ursprungligen postat av Tricerasnopps
I tidigare versioner såg jag mina senaste bokmärken i fältet som kommer fram ctrl+b - det gör jag inte nu. Går detta att få tillbaka på nått sätt?
Den ska fungera.
  1. Stänga av plugins och starta om
  2. Kör i felsäkert läge (Hamburger-meny -> Help -> Troubleshoot mode)
Citera
2021-08-31, 08:29
Medlem
Tricerasnoppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher

Den ska fungera.
  1. Stänga av plugins och starta om
  2. Kör i felsäkert läge (Hamburger-meny -> Help -> Troubleshoot mode)

Det hjälpte inte.

Alltså för att förtydliga;
Det fanns typ en flik, eller i alla fall sektion, i bokmärkesmenyn som hette "senast bokmärkta" och där typ de senaste tio listades. Den är försvunnen. Å när jag gör det du skrev ovan händer inget nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in