Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-18, 17:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Du kanske har en förutfattad negativ attityd. Detta är en kändistråd. Och då är det i sig en poäng att hon är vår mesta kändis - i världen. Surputte!
Jag har ändå svårt att vara stolt över det.
2021-07-18, 18:07
Medlem
wwrs avatar
Gretas mor och far har sålt henne till nätverket av tidningar som alla har samma åsikt. Så länge Greta bara på olika sätt uttrycker att Sverige och Norden är dåliga och bör skötas av EU från Bryssel så får Greta hur mycket publicitet som helst.

Nu hoppade hon över de svenska skogsägarna och gick även över huvudet på riksdag och regering och uttryckte sitt missnöje med de svenska skogsägarna direkt till EU-kommissionen.

En sådan person är inte jag stolt över.

Däremot hoppas jag att hon slipper idiotiska personliga påhopp och får det skydd av polisen som hon behöver. Hon har rätt att uttrycka sin åsikt. Men man har också rätt att argumentera mot.
Senast redigerad av wwr 2021-07-18 kl. 18:09.
2021-07-18, 18:14
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har ändå svårt att vara stolt över det.
Gillar man inte aspispersoner, tycker man att människan inte har någon skuld i klimatförsämringen, tycker man att Greta är ful, gillar man inte att unga tjejer tar sig ton och kritiserar makthavare.
DÅ ska man beklaga att Greta har blivit Sveriges mesta kändis.
2021-07-18, 18:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Gillar man inte aspispersoner, tycker man att människan inte har någon skuld i klimatförsämringen, tycker man att Greta är ful, gillar man inte att unga tjejer tar sig ton och kritiserar makthavare.
DÅ ska man beklaga att Greta har blivit Sveriges mesta kändis.
Det här är ett mycket amatörmässigt och fult sätt att försöka kleta åsikter på mig som jag inte har. Hade du sagt "bortskämda kändisarungar med skygglappar" så hade jag kunnat ge dig en poäng men nu blev det bara alla fel istället.

Du försöker få det till att jag minsann ska vara stolt över att Greta är världens just nu mest kända svensk, och om jag inte är det så hatar jag aspies och vill hindra "unga tjejer från att ta ton".

Dessutom så beklagar jag mig ju inte ens, jag bara säger att jag inte är stolt över det.
2021-07-18, 23:19
Medlem
Citat:
Kim Kardashian är också rätt känd så jag vet inte riktigt vad din poäng är. Jag har lite svårt att vara stolt över småflickor som får aspie-anfall men det är jag det.
Det är något väldigt konstigt med idoldyrkan för oss som inte ägnar sig åt det. Om Greta™ verkligen hade (av egen kraft) åstadkommit något, så hade jag förstått att en viss beundran uppstått. Men att idolisera en kasperdocka?
2021-07-18, 23:22
Medlem
Faaan vad jag har börjat få sexuella känslor för denna tjej. Så jävla snygg och sexig.
2021-07-18, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Faaan vad jag har börjat få sexuella känslor för denna tjej. Så jävla snygg och sexig.

Peddovarning.

Vad rör sig detta om?
https://www.friatider.se/greta-bluff...ild-var-fejkad
2021-07-19, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
En annan sak: Vad strejkar Greta™ från nuförtiden? Hon har väl ingen anställning, och skolorna har sommarlov? Hon kanske strejkar från förnuftet?
Det är nog symboliskt. Så att man strejkar även om man råkar vara ledig den fredagen.

Varför är det så många välbeväpnade och skjutglada som hakar upp sig på Greta och hennes livsuppgift?
Senast redigerad av lehs 2021-07-19 kl. 04:17.
2021-07-19, 08:10
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familjeliv79
Peddovarning.

Vad rör sig detta om?
https://www.friatider.se/greta-bluff...ild-var-fejkad
Det var en photoshoppad meme från översvämmningarna i Tyskland jag tyckte den var ganska rolig.

https://www.urbanlegends.hu/wp-conte...u-1140x640.jpg
2021-07-19, 11:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det är något väldigt konstigt med idoldyrkan för oss som inte ägnar sig åt det. Om Greta™ verkligen hade (av egen kraft) åstadkommit något, så hade jag förstått att en viss beundran uppstått. Men att idolisera en kasperdocka?
Men du. Hon har faktiskt skolstrej... suttit på sin lediga tid på röven. Det är inte illa!
2021-07-19, 12:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Men du. Hon har faktiskt skolstrej... suttit på sin lediga tid på röven. Det är inte illa!
Hon fjällhajkar ju i Norrland, då sitter man inte så mycket.
2021-07-19, 12:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon fjällhajkar ju i Norrland, då sitter man inte så mycket.
Med hjälp av Teslan som drivs av batterier vars metaller brutits i miljöfarliga gruvor och i vissa fall av barn.
Eller flög hon?
Eller blev det tåget sen akja?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in