Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-08-03, 14:19
Medlem
Genom PsyOps har LO som kontrollerar Aftonbladet, kommunisterna i EXPO och Klanen Bonniers lurat försvarsmakten att homosexuella är förföljda och förtryckta i Svea rike. En sk DN-skada. Myndigheten ÖB måste vara helt DN-skadad.

Verkligheten är att allmänheten skiter i bögar och lesbiska. RFSL kontrolleras av narcissister som upprätthåller myten om "förföljelse" i egenyttigt ego-ärende. Inget annat. Att försvarsmakten inte genomskådar denna uppenbara "söndra och splittra" neomarxistiska strategi som pågår i PK-medierna är synnerligen oroväckande. Elitistier och narcissister behöver hot och hat desperat.

DN-läsare får lära sig varje dag att Hitlers ande kommer att återuppstå närsomhelst trots att nazismen aldrig har haft eller kommer att få någon politisk betydelse i Sverige. Att ÖB och Försvarsmakten "spelar med" är primitivt och infantilt.

Bögar och Lesbiska i Europa har ett stort problem. - "Nobody gives a shit"
ÖB jagar spöken.

Se denna video i 10 min så bildar du dig en smula.
https://youtu.be/hhCaZLLhls4
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-08-03 kl. 15:19.
Citera
2021-08-03, 14:21
Medlem
Figzys avatar
Det jag finner särskilt patetiskt med denna kampanj, är det faktum att Försvarsmakten upprepar den korkade floskeln "Allas Lika Värde™".

Vem som helst med ett uns av kritiskt tänkande, vet att det begreppet är ologiskt.
Ingen skulle värdera sin familj, släkt, vänner och bekanta på samma sätt som en IS-krigare, sexualbrottsling, pedofil med mera.

Sen att en statlig organisation med våldskapital använder sig av fanor på det här sätter i sitt bildspråk är ännu mer motsägelsefullt. Ser man på alla gamla propagandaaffischer från världskrigen så är det mest de totalitära ideologierna som svingar sina fanor med ett imperialistiskt narrativ.
Citera
2021-08-03, 14:22
Medlem
alfa.beta.omegas avatar
Det är mycket som skaver med denna bild. I forna tiders infanteristrid leddes kompaniet av fanbäraren, och där soldaterna slogs för sin enhet, som ingick i ett regemente, som ingick i ett land. På den aktuella reklambilden så leds den beväpnade truppen av en Pride-fanbärare. Det är alltså inte så att man "försvarar de där hemma", inklusive förstås homosexuella, utan att truppen förefaller gå i strid under Pride-baneret.

Dock har inte Försvarsmakten fått något mandat av folket att föra krig ledda av någon godtycklig ideologi-fana, oavsett vad några aktivistiska PR-människor må tro.
Citera
2021-08-03, 14:47
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bögar och Lesbiska i Europa har ett stort problem. - "Nobody gives a shit" ÖB jagar spöken.
Där är du och jag överens. Den agendan får massmedia ta tillbaka till ritbordet.

Men problemet är att militären använder en Pride-flagga. Den som ser bilden kan få ett intryck att detta är bögarnas fel. Men det är det naturligtvis inte. Detta idiotjippo har säkert skapats av reklamproffs som vill sprida hat mot bögar och militärer.

Militären utför en psy-op-attack mot Sverige. Säkert medvetet som en del i EU-agendan. EU är de enda som vinner på att motsättningar skapas i Sverige där inga större problem längre finns. Finns det några situationer kvar i samhället där bögar missgynnas får man titta på dem specifikt.

Detta diffusa gnällande skapar bara fler motsättningar. Ungefär som knäböjandet eller när Greta går ut och klagar på de svenska skogsägarna utan att säga exakt vad som är fel och ge dem möjlighet att försvara sig.

Militären kunde t.ex gå ut med vettig info vilka krav de har på rekryter och hur de hanterar ev klagomål om jämställdhet

Vi tar emot rekryter oberoende av
Kön
Sexuell läggning
Ålder
Rörelsehinder ...
etc
Senast redigerad av wwr 2021-08-03 kl. 14:50.
Citera
2021-08-03, 14:56
Medlem
stoppsmälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Genom PsyOps har LO som kontrollerar Aftonbladet, kommunisterna i EXPO och Klanen Bonniers lurat försvarsmakten att homosexuella är förföljda och förtryckta i Svea rike. En sk DN-skada. Myndigheten ÖB måste vara helt DN-skadad.

Verkligheten är att allmänheten skiter i bögar och lesbiska. RFSL kontrolleras av narcissister som upprätthåller myten om "förföljelse" i egenyttigt ego-ärende. Inget annat. Att försvarsmakten inte genomskådar denna uppenbara "söndra och splittra" neomarxistiska strategi som pågår i PK-medierna är synnerligen oroväckande. Elitistier och narcissister behöver hot och hat desperat.

DN-läsare får lära sig varje dag att Hitlers ande kommer att återuppstå närsomhelst trots att nazismen aldrig har eller kommer att få någon politisk betydelse. Att ÖB och Försvarsmakten "spelar med" är primitivt och infantilt.

Bögar och Lesbiska i Europa har ett stort problem. - "Nobody gives a shit"
ÖB jagar spöken.

Se denna video i 10 min så bildar du dig en smula.
https://youtu.be/hhCaZLLhls4

Sant. Jag har ett antal bekanta som är homo, ingen tycker att samhället i sig är homofobiskt. Det är enstaka individer som uttrycker sig lite plumpt (jag är skyldig till en del av de uttrycken), men att de skulle vara utsatta pga vem de levde i par med tycker ingen av dom.

Två av dom skulle dessutom aldrig i sitt liv delta i ett PRIDE-tåg då det är så stort fokus på att man får ha sex med vem man vill.

Nu är ju detta endast anekdotiska bevis som jag har, men jag tror att den stora massan hänger med på PRIDE för att inte verka som om de vore homofober.
Citera
2021-08-03, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
Sant. Jag har ett antal bekanta som är homo, ingen tycker att samhället i sig är homofobiskt. Det är enstaka individer som uttrycker sig lite plumpt (jag är skyldig till en del av de uttrycken), men att de skulle vara utsatta pga vem de levde i par med tycker ingen av dom.

Två av dom skulle dessutom aldrig i sitt liv delta i ett PRIDE-tåg då det är så stort fokus på att man får ha sex med vem man vill.

Nu är ju detta endast anekdotiska bevis som jag har, men jag tror att den stora massan hänger med på PRIDE för att inte verka som om de vore homofober.

Det är bara hysteriska vänsterextrema bögar och flator, ofta med psykisk sjukdom osv som är engagerade i pride. Ingen av de homosexuella jag känner skulle kunna tänka sig gå i tåget
Citera
2021-08-03, 15:16
Medlem
Försvarsmakten gör precis tvärtom mot all psykologisk forskning.

All forskning säger att man helt skall bortse från kön, ras, läggning etc och bara anställa efter "den mest lämpade personen för uppgiften" Man skall blunda för allt annat. Svenska försvarsmakten gör precis tvärtom. - Det tyder på ett sekteristiskt beteende orsakad av PsyOps i medierna. Vår försvarsledning är alltså tränade och hjärntvättade. De agerar reflexmässigt likt Pawlovs hundar. Försvarsledninge vet alltså inte ens varför de gör som de gör. - Reflexer.

Sverige är ett roligt land. I Danmark anser regering, psykologer och läkare samt polis att det är araberna i Danmark som är rasisterna. - Det är nämnligen danskarna som rånas, blir våldtagna, får sina bilar uppeldade och dessutom tvingas fyllla på bankomaterna. - Om du läst Stockholmsmedier är verklighetsbilden precis tvärtom. - Det är svenskarna som anses vara rasisterna. - ÖB och svensjk polisledning är tränad till det. = Fel diagnos ger fel behandling. PsyOps. - Allt slutar i Kaos.

PsyOps förklarad tydligt i kort video (8 min) så du vet vad försvarsledningen är påverkad av.

https://youtu.be/WUZDCLKA6Fg
Citera
2021-08-03, 15:21
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hittade denna opinionsartikel på DN av alla platser med lite synpunkter på tilltaget:

Härligt för denna Saga Cavallin på DN att få såna som dig som fans. Det homofoba taliban- och rysstrollet Mullah Arbetet.

Har kollat runt på sociala media och ser ju ännu ingen som arbetar inom FM som uttrycker sig positivt om artikeln. Många har ju skrivit att det är det värsta eller konstigaste de läst. Exakt samma tanke fick jag också. Resonemangen är ju helt flummiga och närmast obegripliga relativt verkligheten.

Själv tycker jag det är mest tragiskt att den här artikeln visar på att kunskapen om vad som är syftet med att vi har en myndighet som sköter försvar förmodligen är otroligt låg. Likaså kunskaper om vilka hotbilder som finns att möta för en sådan myndighet och vad som krävs för att möta dem t.ex respekt för allas lika värde och mänskliga rättigheter. För det är vad Saga Cavallin och DN-kultur ju ytterst ifrågasätter även om hon flummar ut och försöker få det att se ut som hon på något sätt diskuterar sådant som PR-strategier och personalförsörjning.

Helt jävla sjuk text. Säkert dyr också för Saga Cavallins tankar är ju inte gratis enligt hennes bio på twitter. Eminenta Saga Cavallin är minsann inget Flashback dit man kan komma och sno.

Kritiken från Arpi och liknande var åtminstone sakligt formulerad även om jag inte håller med. Det här var bara flum som förmodligen blottlägger en djupare problematik: Bristande samhällskunskap och mängder med fördomar.
Senast redigerad av Yayoi 2021-08-03 kl. 15:45.
Citera
2021-08-03, 15:59
Medlem
alfa.beta.omegas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Likaså kunskaper om vilka hotbilder som finns att möta för en sådan myndighet och vad som krävs för att möta dem t.ex respekt för allas lika värde och mänskliga rättigheter.

Hur fungerar "allas lika värde" med en verksamhet vars syfte är att vid behov lemlästa och döda andra människor?
Citera
2021-08-03, 16:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Härligt för denna Saga Cavallin på DN att få såna som dig som fans. Det homofoba taliban- och rysstrollet Mullah Arbetet.

Har kollat runt på sociala media och ser ju ännu ingen som arbetar inom FM som uttrycker sig positivt om artikeln. Många har ju skrivit att det är det värsta eller konstigaste de läst. Exakt samma tanke fick jag också. Resonemangen är ju helt flummiga och närmast obegripliga relativt verkligheten.

Själv tycker jag det är mest tragiskt att den här artikeln visar på att kunskapen om vad som är syftet med att vi har en myndighet som sköter försvar förmodligen är otroligt låg. Likaså kunskaper om vilka hotbilder som finns att möta för en sådan myndighet och vad som krävs för att möta dem t.ex respekt för allas lika värde och mänskliga rättigheter. För det är vad Saga Cavallin och DN-kultur ju ytterst ifrågasätter även om hon flummar ut och försöker få det att se ut som hon på något sätt diskuterar sådant som PR-strategier och personalförsörjning.

Helt jävla sjuk text. Säkert dyr också för Saga Cavallins tankar är ju inte gratis enligt hennes bio på twitter. Eminenta Saga Cavallin är minsann inget Flashback dit man kan komma och sno.

Kritiken från Arpi och liknande var åtminstone sakligt formulerad även om jag inte håller med. Det här var bara flum som förmodligen blottlägger en djupare problematik: Bristande samhällskunskap och mängder med fördomar.
Nu får du fan i mig ta och lägga av! Sluta omedelbart att kalla mig homofob. Jag har varit "HBTQ:are" innan du ens var påtänkt. D.v.s. jag har aldrig varit intresserad av andras sexliv. Jag har aldrig haft problem med bögar och flator brukar bli mina bästa vänner (gemensamma intressen kanske ). Jag har heller inga problem med människor som uppfattas lite underliga av andra. Jag har däremot, kanske inte problem med, men finner alla dess PK-riktiga, klimatsmarta hipstermänniskor jobbiga i den inskränkta bubbla de oftast lever i som infantila och ignoranta fånar. De talar ofta om tolerans men de är inte sällan de mest intoleranta människor som finns.

Saga Cavallin talar om Försvarets marknadsföring och jag kan inte annat än hålla med henne. Och det handlar sannerligen inte om att jag är en inskränkt homofob. De riktar sig till fel målgrupp helt enkelt och försöker tvätta bort en stämpel de aldrig har haft.

Försök att förstå att Försvarsmakten aldrig kan bli en avdelning under SIDA typ. Det handlar ytterst om att försvara vårt land med dödligt våld. Mina minnen från min egen tjänstgöring vilket är några år sedan är att det utgjorde en unik uppfostran av det svenska manliga släktet där man samlades i logement avskalade från klassattribut och annat och där sammanhållningen var det primära.

Så för mig hade militären två uppgifter: att försvara vårt land och att forma den svenska mannen som jag utan att tveka kallar för den mest jämställda och toleranta förebilden i hela världen.

Att ens tro att viftandet med Pride-flaggan skulle leda till något gott är en direkt villfarelse. Livet funkar inte så.
Citera
2021-08-03, 16:16
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfa.beta.omega
Hur fungerar "allas lika värde" med en verksamhet vars syfte är att vid behov lemlästa och döda andra människor?

Ehhhh….den som respekterar mänskliga rättigheter slår ju inte mot civila mål så som t.ex talibanerna, IS, skurkstater och statsterrorister gör.

De som respekterar mänskliga rättigheter brukar ju snarare slå mot militära mål t.ex sånt som motståndares vapensystem. Men allt det där vet du nog egentligen, eller hur? Det är en ganska basic skillnad hur man beter sig.

Men att accepterar allas lika värde och mänskliga rättigheter är ju dessutom grundläggande för att en organisation och verksamhet ska fungera utifrån de målsättningar man har i Sverige eftersom Sverige inte är en skurkstat.
Citera
2021-08-03, 16:22
Medlem
alfa.beta.omegas avatar
Citat:
De som respekterar mänskliga rättigheter brukar ju snarare slå mot militära mål t.ex sånt som motståndares vapensystem. Men allt det där vet du nog egentligen, eller hur? Det är en ganska basic skillnad hur man beter sig.

Frågan gällde inte några mänskiliga rättigheter, utan mantat "allas lika värde". I detta begrepp ingår ju till exempel att man inte får säga dumma saker till varandra, men det ÄR alltså okej att lemlästa och döda andra, lika värda, människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in