Citat:
Ursprungligen postat av
Yayoi
Härligt för denna Saga Cavallin på DN att få såna som dig som fans. Det homofoba taliban- och rysstrollet Mullah Arbetet.
Har kollat runt på sociala media och ser ju ännu ingen som arbetar inom FM som uttrycker sig positivt om artikeln. Många har ju skrivit att det är det värsta eller konstigaste de läst. Exakt samma tanke fick jag också. Resonemangen är ju helt flummiga och närmast obegripliga relativt verkligheten.
Själv tycker jag det är mest tragiskt att den här artikeln visar på att kunskapen om vad som är syftet med att vi har en myndighet som sköter försvar förmodligen är otroligt låg. Likaså kunskaper om vilka hotbilder som finns att möta för en sådan myndighet och vad som krävs för att möta dem t.ex respekt för allas lika värde och mänskliga rättigheter. För det är vad Saga Cavallin och DN-kultur ju ytterst ifrågasätter även om hon flummar ut och försöker få det att se ut som hon på något sätt diskuterar sådant som PR-strategier och personalförsörjning.
Helt jävla sjuk text. Säkert dyr också för Saga Cavallins tankar är ju inte gratis enligt hennes bio på twitter. Eminenta Saga Cavallin är minsann inget Flashback dit man kan komma och sno.
Kritiken från Arpi och liknande var åtminstone sakligt formulerad även om jag inte håller med. Det här var bara flum som förmodligen blottlägger en djupare problematik: Bristande samhällskunskap och mängder med fördomar.
Nu får du fan i mig ta och lägga av! Sluta omedelbart att kalla mig homofob. Jag har varit "HBTQ:are" innan du ens var påtänkt. D.v.s. jag har aldrig varit intresserad av andras sexliv. Jag har aldrig haft problem med bögar och flator brukar bli mina bästa vänner (gemensamma intressen kanske
). Jag har heller inga problem med människor som uppfattas lite underliga av andra. Jag har däremot, kanske inte problem med, men finner alla dess PK-riktiga, klimatsmarta hipstermänniskor jobbiga i den inskränkta bubbla de oftast lever i som infantila och ignoranta fånar. De talar ofta om tolerans men de är inte sällan de mest intoleranta människor som finns.
Saga Cavallin talar om Försvarets marknadsföring och jag kan inte annat än hålla med henne. Och det handlar sannerligen inte om att jag är en inskränkt homofob. De riktar sig till fel målgrupp helt enkelt och försöker tvätta bort en stämpel de aldrig har haft.
Försök att förstå att Försvarsmakten aldrig kan bli en avdelning under SIDA typ. Det handlar ytterst om att försvara vårt land med dödligt våld. Mina minnen från min egen tjänstgöring vilket är några år sedan är att det utgjorde en unik uppfostran av det svenska manliga släktet där man samlades i logement avskalade från klassattribut och annat och där sammanhållningen var det primära.
Så för mig hade militären två uppgifter: att försvara vårt land och att forma den svenska mannen som jag utan att tveka kallar för den mest jämställda och toleranta förebilden i hela världen.
Att ens tro att viftandet med Pride-flaggan skulle leda till något gott är en direkt villfarelse. Livet funkar inte så.