Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-19, 19:46
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Båda föräldrarna är mp.

https://data.val.se/val/val2018/vals...ar.html#id0055

Pappan ser inte svensk ut.

Citat:
Eslöv Miljöpartiets ordförande i Eslöv Lars Ahlfors hamnade ordentligt i hetluften på torsdagen sedan han lanserat ett alternativt budgetförslag för Eslöv 2019 som innehöll ett antal uppseendeväckande radikala förslag till stöd för ett mångkulturellt samhälle. Lars Ahlfors ångrar ingenting men har nu avgått som ordförande.

Hans budgetförslag gick bland annat ut på att införa nya ordningsregler i Eslöv så att motståndare till mångkultur skulle kunna gripas av polis och att de skulle uppmuntras att flytta från kommunen, samtidigt som jullovet och andra högtider med kristen bakgrund skulle förbjudas.

https://nsk.stage.ew.skd.infomaker.i...oranden-avgar/
Citera
2021-08-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Det var min gissning också. Var läraren idrottslärare? De är ju notoriskt kända för att vara creep och pedofiler.
Hade också stuckit kniven i läraren om jag vart utsatt för centerpartistiskt omhändertagande..

Men skärpning nu. Det är ett brottsoffer du skriver om. Killen är en reko, engagerad trebarnspappa som blivit utsatt för mordförsök på sin arbetsplats.
Citera
2021-08-19, 19:55
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Vad fan håller ni på med i denna jevla skit tråden.
Det mesta är ju OT. (Off Topic)

Politik, Religion, Hudfärg och så vidare. BULLSHIT!!!

Kan ni hålla er till ämnet!: "En gripen efter stor polisinsats på skola, Eslöv, 2021-08-19".

Det jag skulle veta är detta:

1: Vem är gärningsmannen
2: Vad heter han
3: Var bor han
4: Hur ser han ut
5: Gick han i denna skolan
6: Vad var uppsåtet?
7: Skulle han attackera fler?

Gärna lite mer spekulationer, teorier och uppsåt.

Inte all denna skit som är OT!

Kan någon här inne sätta fram en sammanställning och en eventuell tidslinje?

Jag kan inte tillföra något alls, tyvärr.
Förutom att Eslöv är Sveriges är tråkigaste stad för några år sedan.

Off Topic här:
Min granne Östen, i Skanör, sjöng om Eslöv för 100 år sedan
https://www.youtube.com/watch?v=k31k7x2IsDk

Det är så mycket OT redan, Ju...
Svårt att veta med så lite info. Vad vittnen säger får man ta lite med en nypa salt. Men jag tror det var personligt och riktat mot läraren. Annars skulle han inte flytt så fort uran försökt "få tag" på fler rycka i dörrar aven om dem var inlåsta. Han har känt sig förorättad på något sätt. Eller möjligen en kille med tvångssyndrom som tog första bästa. Tror inte detta är något politiskt alls.
Citera
2021-08-19, 19:56
Medlem
Någon antydde att även modern var miljöpartist. Är han adopterad eller är det deras barn?
Citera
2021-08-19, 19:56
Medlem
Erik Östs avatar
Polisen lägger locket på om 15-åringen – motivet oklart.

https://omni.se/polisen-lagger-locke...klart/a/eEzgEO

Ok då vet vi att det inte var en riktig svensk!
Citera
2021-08-19, 19:59
Medlem
Ger mig på en liten sammanfattning då det inte verkar ha kommit fram så mycket de senaste timmarna i tråden. Formulerar det som påståenden men det är fritt fram att rätta mig om jag har fel.

Det man vet om gärningsmannen är 15 år och möjligen heter Hugo med föräldrar som är aktiva inom miljöpartiet.

Man vet inte vem eller vilka som var måltavla. Man vet inte om han ens hade någon måltavla eller endast hade som uppstått att skrämmas.

GM är häktad.

BO är allvarligt skadad men lever.
Citera
2021-08-19, 20:01
Medlem
Koettbullens avatar
Inte konstigt att många på Flashback verkar hysa agg mot idrottslärare då merparten här är feta puckon som kuggade idrotten.

Visa lite respekt åt att en person som ägnar sitt liv åt att hjälpa och lära ungdomar har blivit utsatt för ett mordförsök.

Att spekulera vilt om pedofili är dels ett tecken på låg intelligens, dels osmakligt.

OnT:

Eftersom personen bar en outfit till skolan (döskallemask, väst, hjälm) verkar det som någon form av statement, alternativt att personen behövde bli någon annan, en karaktär, för att klara utföra dådet.

Inte helt ovanligt att terrorister smyckar ut sig för att se och känna sig ballare/modigare än vad de är.
Citera
2021-08-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
Håller nog med Nakkvarr där...överrepresenterade för att vara creepy och peddos..Även rätt hårda och auktoritära vill de utge sig att vara. Ja jag blev närmad av idrottslärare i plugget, han kom dock inte så långt då jag "hängde ut han"bland kompisarna, hehe . Däremot finns det flertalet lärare som gillar att mobba om man inte är duktig på något eller om de bara gett sig fan på det. Hade en hona i skolan på musiken som var totalt agg på mig, skickade ut mig från lektionerna stup i kvarten. Lussefirandet gick åt helvete när ragatan talade om att jag inte skulle sjunga med i tåget då jag sjöng falskt. Inte fan knivade jag kärringen men däremot satt jag igång skumsläckaren utanför musiksalens dörr så kärringen fick skumma sig ut, och ja jag blev inkallad till rektorn, men klarade mig! Så visst finns det as till lärare, genom alla tider. Inte helt osannolikt som jag tidigare nämnt i tråden att något liknande hänt, och MGM ville hämnas, dock lite väl saftig hämnd kan jag tycka.
En elev knivhugger knappast en lärare på grund av att han är creepy eller har pedotendenser. Har svårt att tro att en sån ung person blir så jävla triggad av det. Verkar mer troligt att läraren fick GM att känna sig mobbad som du är inne på.
Citera
2021-08-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det var ett fall, jag tror i stockholmstrakten, på 70-80 talet där en lärare (vet ej i vilket ämne, dock!) knivhöggs till döds av en elev.

Jag minns det därför att alla elever i alla landets skolor på fastställt klockslag tvingades stå i givakt och hålla en tyst minut för denne..!

Citerar från Göteborgs Posten, nej det är inte jag som stavat fel sköt, det är någon på GP:
"Tidigare skolattacker i Sverige

22 oktober, 2015: Skolan Kronan i Trollhättan. Tre personer miste livet i den blodigaste skolattacken i Sverige. Gärningsmannen själv, Anton Lundin Pettersson, dog också efter att ha blivit skjuten av polis. Attacken var ett hatbrott med rasistiska motiv.

25 oktober, 2001: Två gymnasieelever knivskars på Västermalms skola i Sundsvall. En av dem, en ung kvinna, dog senare av sina skador. En 16-årig man var gärningsmannen.

18 januari, 2001: En 19-åring skjöt ihjäl en 16 år gammal pojke på Bromma gymnasium i Stockholm.

13 december, 1979: En 39-årig lärare knivhöggs till döds på Svartedalsskolan i Göteborg. Gärningmannen, en 15-åring som skulle avvisas från skolan.

4 mars, 1961: En 17-årig man skjöt ihjäl en person och skadade sex när han öppnade eld under en skoldans."
Citera
2021-08-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Det var ett fruktansvärt trams om politik i tråden, dumheter! Här är det en 15 åring som har attackerat en lärare som nu vårdas på sjukhus. Vad som gjort att 15 åringen attackerat en lärare har inte någon bakgrund i någon politik såklart!
Är det samma pojke som slog till två lärare i våras och blev avstängd, handlar det nog snarare om psykisk sjukdom/neuropsykiatrisk problematik.
Citera
2021-08-19, 20:04
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Inte konstigt att många på Flashback verkar hysa agg mot idrottslärare då merparten här är feta puckon som kuggade idrotten.

Visa lite respekt åt att en person som ägnar sitt liv åt att hjälpa och lära ungdomar har blivit utsatt för ett mordförsök.

Att spekulera vilt om pedofili är dels ett tecken på låg intelligens, dels osmakligt.

OnT:

Eftersom personen bar en outfit till skolan (döskallemask, väst, hjälm) verkar det som någon form av statement, alternativt att personen behövde bli någon annan, en karaktär, för att klara utföra dådet.

Inte helt ovanligt att terrorister smyckar ut sig för att se och känna sig ballare/modigare än vad de är.

Autism. Kom i håg var du läste det först.
Citera
2021-08-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Pappan ser inte svensk ut.

Mörk som Jimmie Åkesson, skulle nog kallat honom för svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in