2021-08-03, 12:37
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Köpte en grej av en person förra helgen och har fortfarande inte fått det jag köpte. Det skickas i vanligt kuvert så jag borde ha fått det för längesen. Säljaren har ganska många omdömen, bara positiva, så jag tog inget köpskydd och det handlar bara om några hundralappar.

Skrev till han för några dagar sedan men har inte fått något svar. Såg på Mr.koll att han är tidigare dömd för något vilket får mig att anta att jag blivit blåst. I så fall är det andra gången jag blir blåst inom loppet av två veckor. Förra gången tog jag köpskydd så jag borde få tillbaka pengarna där men vafan är det med folk?

Ska sms honom, får jag inget svar så lägger jag ut hans namn, adress och nummer.
Citera
2021-08-03, 12:38
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbeponken50
Idag, flera år senare håller dessa jävlar på ännu.
Lin*a-Mar*a Valek är nu skriven på en adress i Laxå, där även det lilla fettot Ji*my Sven*son är skriven.
Tjärbrännarstigen 14
695 32 Laxå
Tel/swish: 0*35-663942 till personen Valek
Tel: 0*2-9319261 till det lilla fettot. (Idag kallade han sig för Mats Närman)

Jag blev fanimej duperad av det lilla flintskalliga svinet och körde ända från Göteborg till Laxå tur/retur då han uppgav sig för att vara en seglare med grundstött och skrotad båt där seglen var kvar (svarade såklart belevat och fint på min annons/blocket under köpes och just sådana segel som jag ville ha.
Efter ett flertal samtal skulle jag betala in ca hälften av summan på kvällen för att därefter köra upp och möta denna ”trevliga seglare” på den uppgivna adressen, (jag satte bara in 1000 kr istället för en större summa då något nånstans i magtrakten började kännas fel, anyway, jag körde upp och konstaterade att jag blivit blåst, historien är mycket längre än så här, men det är oväsentligt.
Huvudsaken är att han nu kommer att få stryk, och det kommer han att få, ej av mig men…
Skitskallar ska ha på måpå, enkelt som så.

Vem bryr sig och vem betalar i förskott till någon på blocket?
Citera
2021-08-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Vem bryr sig och vem betalar i förskott till någon på blocket?

Men det är gött å lägga ut svinet här på flashback, blev nästan värt besväret, internet glömmer aldrig, dessutom visade det sig att jag har några polare i trakten som känner för att hälsa på svinet, hahaha, skitkul, helt ok att betala för det nöjet!
Citera
2021-08-04, 11:35
Medlem
stod som målvakt för några veckor sedan och blåste ganska många och fick 30k totalt.
Har kollat igenom tråden här och det är ingen som ensn nämt mig eller annonsen jag gjorde.

Detta får mig att tro att det måste finnas betydligt större fiskar än mig.
Citera
2021-08-04, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbeponken50
Men det är gött å lägga ut svinet här på flashback, blev nästan värt besväret, internet glömmer aldrig, dessutom visade det sig att jag har några polare i trakten som känner för att hälsa på svinet, hahaha, skitkul, helt ok att betala för det nöjet!

Du åker dit rätt rejält för det om du eller någon annan du känner gör något
Citera
2021-08-10, 16:30
Medlem
Herreminskapares avatar
Får man hänga ut bedragare i denna tråd? Har blivit blåst på några hundra, hans namn och adress finns ju på tradera så jag förstår inte hur man då vågar blåsa folk. Får jag skriva ut hans namn och adress eller finns en annan tråd för det?
Senast redigerad av Herreminskapare 2021-08-10 kl. 16:32.
Citera
2021-08-20, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
stod som målvakt för några veckor sedan och blåste ganska många och fick 30k totalt.
Har kollat igenom tråden här och det är ingen som ensn nämt mig eller annonsen jag gjorde.

ganska off topic detta, men fan vad lack jag blir att man tappat bort sitt lösen till flashback på det konto man iaf kunde skicka privata meddelanden till andra användare....suck asså, skulle gärna vilja prata lite med dig om det skulle gå an )
Citera
2021-08-20, 01:31
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant

Så du låter varor och pengar komma till konto och tror att ingenting kommer hända dig sen har du mage att skriva om det?
Citera
2021-08-20, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Så du låter varor och pengar komma till konto och tror att ingenting kommer hända dig sen har du mage att skriva om det?
va?
Citera
2021-08-20, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengbengskeet
ganska off topic detta, men fan vad lack jag blir att man tappat bort sitt lösen till flashback på det konto man iaf kunde skicka privata meddelanden till andra användare....suck asså, skulle gärna vilja prata lite med dig om det skulle gå an )

skriv 50 inlägg sen kan du skicka meddelande till mig
Citera
2021-08-25, 19:14
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exxoritas
jaha, fan nu har man blivit blåst på 3124:- suger riktigt hårt men men, dum som man är så kör man via förskottsbetalning.
var via tradera, köpte en sony laptop och en nokia N95 för 3000:- lät billigt och bra, han hade ju iofs 2 positiva omdömen..
någon mer som har blivit lurad på blocket / tradera som kan dra sin historia här?
ska anmäla detta till polisen på måndag, men förmodligen lär det inte hända något....

Om personen bara hade 2 positiva omdömen så är det ingen jag skulle köpt av. Du ska även kontakta Tradera om du inte har gjort det?
Har köpt flera gånger på Tradera utan några problem. Kollar på omdömen från köpare innan samt hur länge dom har varit medlem på Tradera.
Citera
2021-09-10, 18:49
Medlem
UoyGnillortis avatar
Ville testa säljaren å se om säljaren var ärlig å uppger att dom vita PS3 kontrollerna är fake Sony kontroller å han svarar att dom är äkta Sony kontroller.
Du kan se att dom är fejk på:
*Sony logan fram är inte centrerad.
*Bakre info klister märkningen har ingen FC eller CE märkning.
*Sony skriver aldrig "Bluetooth DualshockIII" på bakre info klister märkningen.

När jag konfronterar honom om detta blir han våldsam å aggresiv tydligen så drog han taggarna ut när han blev ertappad med fingrarna i syltburken lol

Fan vad jag hatar bedragare, gå in å anmäl annonsen då Tradea verkar skita i detta!
https://www.tradera.com/item/302560/...n-3-kontroller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in