Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-20, 09:15
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...som-en-militar

Polisen sköt ihjäl Anton Lundin Pettersson efter mordet på skolan Kronan i Trollhättan
Polisen i Eslöv var inte lika bra på att skjuta av nån anledning...

Då gick Aftonbladet ut med namn efter knappt en dag och konstaterade hatbrott "ljus hy och den mördade hade mörk hy"

Så vi kan väl såklart räkna med att vi får reda på namn och hudfärg på gärningsmannen och offret lika snabbt denna gång...
Citera
2021-08-20, 09:16
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Hatar dubbelmoralen. När en adopterad gör något så är han svensk och han är uppfostrad på svensk vis och bla bla bla och när nu en har gjort något så säljer ni honom trots han har svenska värderingar och uppfostrad på svensk macka. Jävla hyckleri

vet inte vad fan du yrar om. det är mainstreammedia som sedan några minuter efter dådet trummat fram narrativet om en ljushyad svensknationell gärningsman, påhejad av sossarnas trollarmé härinne. syskon till klasskamrater, eslövsbor som bevittnat husrannsakan har dementerat detta narrativ.

själv har jag aldrig påstått att en adopterad inte är svensk i bemärkelsen svensk nationalitet.
Citera
2021-08-20, 09:20
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulken44
Troll. Finns ingen annan källa till vitmaktkoppling än ett 14 årigt vittne som inte kändes trovärdig i tv intervjun.

Din historia går helt enkelt inte ihop med omständigheterna som finns, känns mer som ditt önsketänkande för det ska passa din agenda…

Finns dessutom inget rykte här i Eslöv om att det har med högerdåd att göra..

Citat från intervju i Sydsvenskan: Han hade svarta kläder, och en väst med Sveriges flagga på. Han hade en mask med skelett för munnen och en cykelhjälm, och det såg ut som att han hade en kamera på den.

Flaggan behöver inte betyda något men kan vara en dålig Anton P-L kopia.
Citera
2021-08-20, 09:26
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwixTwix
Personen som begick brottet går i samma parallellklass som min lillebror. Han och hans vänner såg GM när han var på väg in till byggnaden men trodde först att det var frågan om något "prank" när dom ser GM i sin utstyrsel så dom tänkte inte mer på det. Lite efter det hör dom skrik och ser folk hoppa ut ur fönstret. Fy helvete bara!

tack för ditt inlägg. har du mer information om MGM? mobbad? konflikt med aktuell lärare?
Citera
2021-08-20, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Det har påpekats innan. Vita är helt legitimt för polisen att skjuta/slå ner. Mörka är no-no och ska behandlas med silkesvantar.

Media följer samma agenda, vita ska hängas ut, mörka ska gömmas under mattan.
Anton rörde sig mot poliserna utan att hörsamma deras befallning att stanna. Det var alltså befogat att skjuta i nödvärn.

I detta fallet gissar jag på att pojken inte gjort samma sak.
Citera
2021-08-20, 09:39
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
– Jag skulle lämna in min Ipad till en lärare. Då kom en kille med svarta militärkläder på sig och en hjälm. Det var ett skelett på hjälmen. Det såg ut som han hade en kamera på hjälmen, säger 14-årige Mohammad.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...l-skolattacken

Låter som en tok-anton för mig.
Citera
2021-08-20, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Anton rörde sig mot poliserna utan att hörsamma deras befallning att stanna. Det var alltså befogat att skjuta i nödvärn.

I detta fallet gissar jag på att pojken inte gjort samma sak.
Det ska bli intressant att se om vi får reda på hur gripandet gick till, iom att det sköts varningsskott. Mot Anton Lundin sköts inga varningsskott utan verkanseld direkt.

När sköt polisen verkanseld mot en icke svensk senast?
Citera
2021-08-20, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbagron
Ouff, du fick mig där! Well spotted.

Ja, de flesta påstår att han åtminstone har kopplingar till ColO(!)mbia.

Kollar man hans (gissningsvis) syster på facebook som även bor på samma adress som polisen sökt på - så är hon mörk iallafall. Troligen gäller det även för H*go så vidare de har samma föräldrar.

https://www.facebook.com/id*.j*ckson.73 (* = a)

Id* J*ackson vars Facebook du hänvisar till står inte skriven på den aktuella adressen, vart får du det ifrån??
Citera
2021-08-20, 09:50
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...som-en-militar

Polisen sköt ihjäl Anton Lundin Pettersson efter mordet på skolan Kronan i Trollhättan
Polisen i Eslöv var inte lika bra på att skjuta av nån anledning...

Då gick Aftonbladet ut med namn efter knappt en dag och konstaterade hatbrott "ljus hy och den mördade hade mörk hy"

Så vi kan väl såklart räkna med att vi får reda på namn och hudfärg på gärningsmannen och offret lika snabbt denna gång...

Så man skall hänga ut en 15-åring på samma sätt som en vuxen man tycker du?
Citera
2021-08-20, 09:50
Medlem
Darentekappes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Om det stämmer att GM pappa är Miljöpartist så har han skämt ut inte bara partiet utan hela Eslöv med att lägga fram en motion och efteråt säga att det var menat som satir.
Han klev av posten som gruppledare och året var 2018.

Här kan du läsa om det: https://www.expressen.se/kvallsposte...-tvingas-avga/
Pappan verkar vara riktigt störd. Miljö och gener kan räcka som orsaker till pojkens bristande verklighetsuppfattning, hat och dåd.
Citera
2021-08-20, 09:52
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
Gärningsmän är en benämning. Du säger väl inte gärningkille? Gärningspojk? Gärningsbarn? Finns inte ens i ordlistan.

Hon betonade ordet "män". Hon kunde ha använt det neutrala ordet "gärningsperson", vilket media har gjort i några år nu.
Citera
2021-08-20, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Svårt att skjuta en person i benet?
Ja, en rörlig angripare kan vara svår att skjuta i benet. Kommer någon med kniv emot dig så vill du hellre få en säker träff och därför siktar man på överkropp.

Sedan kan jag såklart bara uttala mig generellt, jag var inte närvarande vid något av tillfällena. Men att polisens tillvägagångssätt skiljer sig mellan olika situationer är normalt.

Däremot kan jag tro att man är extra försiktig nuförtiden i förorter m.m. för man har sett hur många där går bananas ifall polisen brukar våld. Så det är ju lite deppigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in