Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-20, 12:07
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Både du och jag vet att vänstermedia intervjuat vittnen och vänner till GM, hade det passat deras agenda (pursvensk nasse) så hade det så klart kommit ut. Nu skyddas det istället, eftersom killen är mörkhyad. Det är inget nytt med detta, det vet du också fittan
Gissar att du med ”vänstermedia” menar menar de nyhetsmedier som följer de journalistiska etiska reglerna. De medier som därför är försiktiga med att namnge misstänkta, och att du därför fått för dig att det finns en konspiration som undanhåller medborgarna information om att det finns brottslingar med invandrarbakgrund. Du följer säkert virrpannor som sprider falska och filtrerade nyheter och konspirationer om att den vita mannen är oförmögen att begå brott och att alla invandrare är tidsinställda mördare som förr eller senare kommer våldta, råna och mörda.

Polisen är mkt förtegen om fakta om knivattacken av flera skäl, där den främsta är att GM är mkt ung. Det handlar överhuvudtaget inte om vilken etnicitet han har.
Citera
2021-08-20, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskopp123
Jag håller med, läraren är en riktig hjälte!

Är det olycklig kärlek? Har tjejen gjort något?

Har också hört att han hatade bögar. Och visst var det en artikel om Eslöv förra veckan om att elever inte skulle ha med sig pride-flagga till skolan och att HBTQ+ personer hotas på skola i Eslöv. Men det kanske inte var samma skola? Minns inte, ska kolla

Det var samma skola!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-skola-i-eslov
Citera
2021-08-20, 12:09
Medlem
Citat:
Fast vad jag har hört från de på skolan så hade läraren försökt stoppa GM.

GM var på jakt efter en viss tjej.

Läraren agerade i enlighet med PDV-plan. Såg till att alla elever var i säkerhet och sen försökte läraren stoppa GM och blev då BO.

Så jag tror att läraren är ett "olyckligt" offer i hela historien.

Frågan är, vem var det GM var ute efter?

Vet du varför GM skulle vara ute efter den specifika flickan?
Citera
2021-08-20, 12:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Förstår att du vill tro annat men det kommer nog fram i utredningen ska du se. Denna gång sköts ju inte nazisten ihjäl.
Jag vill inte tro något speciellt, jag bara undrar hur man kan höra musiktyp & sångtexter genom läckande hörlurar i en stressad situation. Eller så hade han någon slags högtalare & isåfall blir det lite mer trovärdigt.

Men mest av allt vill jag givetvis veta vilken musik denna lankesiska miljöpartist lyssnade på.
Citera
2021-08-20, 12:15
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av startrooper
Någon som vet vilken adress man gjorde husrannsakan på?

Trehäradssvägen 14 Eslöv här
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Vet du varför GM skulle vara ute efter den specifika flickan?

Nej tyvärr inte. 15-åringa pojkar är inte så talföra 😂 Killen vet bara att "han var ute efter någon tjej"
Citera
Medlem
Citat:
Det var samma skola!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-skola-i-eslov

Om det finns någon koppling mellan att han ogillade HBTQ-rörelsen och skulle ha varit ute efter en specifik flicka på skolan finns onekligen en del potentiellt intressanta namn i artikeln du länkade till.
Citera
2021-08-20, 12:18
Medlem
Gärningsmannen är ett klockrent psykfall!
Citera
2021-08-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Om det finns någon koppling mellan att han ogillade HBTQ-rörelsen och skulle ha varit ute efter en specifik flicka på skolan finns onekligen en del potentiellt intressanta namn i artikeln du länkade till.

Precis!

Allmänt känt är att GM "hatar bögar", men informationen om att han var ute efter en tjej verkar inte vara HBTQ+ relaterat.
Citera
2021-08-20, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimekko74
Gärningsmannen är ett klockrent psykfall!
Utveckla
Citera
2021-08-20, 12:21
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan det vara GM som har streamat?

Möjligen, men med tanke på hur många småttingar som har mobiltelefoner, så är det inte omöjligt att någon av alla ungdomarna på skolan filmade Hugo när han skalade svennebananmagistern.
Citera
2021-08-20, 12:22
Medlem
Vad innebär det att vara 'djupt ångerfull'..?

https://www.svd.se/advokaten-om-skol...jupt-angerfull
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in