Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-20, 15:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Om vi vänder på det, colombianindiska miljöpartist kille knivhögg en vit lärare efter han fick höra att läraren röstar på SD.

VAR nånstans, tex i läraren facebook profil hittar du något som pekat på SD eller högerintresse?
Dvs källa?

Jag ser bara inlägg om miljö, hälsa, natur, djur, ekologi, sport.

Och samtliga hans gillamarkeringar, musik, film, böcker etc berättar samma sak som ovan.

Verkar enligt flera vittnesmål som att grabbben gett sig på första bästa lärare.

Finns absolut INGET i desses socla medier som pekar på ”SD”…tvärtom.

Så lite skeptism mot ogrundade, dvs ingen källa” inlägg är rätt klädsamt (och man slipper dessutom framstå som godtrogen i sin posthistorik, typ eftertankens kranka blekhet)
Citera
2021-08-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Problemet är att vi fortfarande inte vet om GM är samma elev som stängdes av från skolan i mars. Helt osannolikt är det förstås inte men eftersom ingen kunnat bekräfta den saken stannar det vid en gissning. Sedan är det förstås en viss skillnad på att bråka, hota och att faktiskt knivhugga någon.

Och jo, visst finns det hjärnskador eller personlighetsstörningar som kan påverka konsekvenstänkande, impulskontroll, empati, etc. men åtminstone än så länge vet vi lite för lite om GM för att kunna göra några djupare (hobby)analyser av honom. Risken i det här fallet är för övrigt att vi inte kommer att få veta så mycket alls på grund av GM:s låga ålder.
Hoten mot både lärare och elever skulle enligt artikeln ha utövats med kniv. Så, om det är samma person, är gårdagens knivhuggning en eskalering av tidigare händelser. Det är väl lite symptomatiskt för vissa störda personer, att de går från värre till värst för att uppnå någon form av kick, ångestreduktion och/eller tillfredsställelse.
Citera
2021-08-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
VAR nånstans, tex i läraren facebook profil hittar du något som pekat på SD eller högerintresse?
Dvs källa?

Jag ser bara inlägg om miljö, hälsa, natur, djur, ekologi, sport.

Och samtliga hans gillamarkeringar, musik, film, böcker etc berättar samma sak som ovan.

Verkar enligt flera vittnesmål som att grabbben gett sig på första bästa lärare.

Finns absolut INGET i desses socla medier som pekar på ”SD”…tvärtom.

Så lite skeptism mot ogrundade, dvs ingen källa” inlägg är rätt klädsamt (och man slipper dessutom framstå som godtrogen i sin posthistorik, typ eftertankens kranka blekhet)

Den jag citerade kom med spekulationer, jag svarade med fler spekulationer.
Citera
2021-08-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Fadern har uppenbara drag av antisocial personlighetsstörning. Det är inte så konstigt, då det inte brukar vara kvalitetsbarn som adopteras bort utan avkomman till mentalpatienter, horor och knarkare. Enda undantaget jag kan komma på är Sydkorea, där medel och överklass adopterar bort barn av direkt kälkborgaraktiga skäl.

Bra poänger, verkar vara psyk-bryt:

"– Han var svartklädd och hade massa knivar på sig och en kamera på huvudet. Första läraren han såg gick han till attack mot, men han gick bara förbi oss elever, har hon tidigare berättat. "
Citera
2021-08-20, 15:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
Men herregud! Detta var ingen impulsiv handling! Han hade dödskallehjälm på och skyddsväst, (tydligen "vanligt"att 14-åringar har sådana hemma), och en massa knivar med sig. Vet man VEM??? gärningspojken är?

Ja. Hugo J#ckson

#=a
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Ingen som riktigt vet än, men lutar åt att båda föräldrarna är adopterade.

Enda som vi vet är:
Bild på MGM, möjlig BO, MGM var utklädd, polisen öppnade varningseld, MGM gripen. MGM Häktad, skolan hade rutiner för något liknande och låste in eleverna i klassrummen med lärare.

Rykten: MGM hade skyddsväst på sig, hade en kamera på hjälmen, MGM spelade musik, MGM spelade vitmakt musik, MGM spelade DAF, MGM hade haft en konflikt med läraren förra året.

Fakta, Modsen har tappat kontroll över tråden

Bra sammanfattning!

Stort tack till alla i tråden som hjälper till att rapportera off topic.

Hoppas polisen kommer med något mer matnyttigt snart, så det kan bli lite mindre spekulationer. Tvivlar dock på att de kommer släppa något den närmsta tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Du kom med spekulationer, jag svarade med spekulationer. Ser du det nu?

Citat:

Skillnaden är ju att mina spekulationer har en grund, medan dina bara är fritt påhittade som mot-spekulationer.
Citera
2021-08-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Citat:
Ursprungligen postat av giftpaddan
Våldsamt korkad man måste vara för att tro att han inte kan vara nasse bara för att hans föräldrar är miljöpartister. Politiska åsikter ärvs inte via generna era nötter.

Om uppgifterna om svensk flagga på jackan och nasse-musik stämmer så är det här helt garanterat ett dåd influerat av rasism.

Tåls ju att tänka på att SD fick 26% senaste valet i Eslöv.
Hört talas om socialt arv någon gång?
Ja, faktum är att jag till och med känner till det så väl att jag vet att det fungerar inte så att man inte kan vara nasse för att ens föräldrar är miljöpartister.
Citera
Medlem
Är minde sannolikt att GM hade en specifik lärare i åtanke och att just den här läraren skulle vara ute i korridoren just då. Jag tror inte GM hade någon speciell plan alls. Mindervärdeskomplex blandat med ilska och frustration över något/någon på skolan. Hade han ett specifikt mål var BO bara ett hinder på vägen. BO tog tag i GM och vägrade släppa honom och då slog det slint för GM. Efteråt inser GM vad han gjort och går ut där han stöter på patrull bokstavligen talat.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
Men herregud! Detta var ingen impulsiv handling! Han hade dödskallehjälm på och skyddsväst, (tydligen "vanligt"att 14-åringar har sådana hemma), och en massa knivar med sig. Vet man VEM??? gärningspojken är?

Var har jag påstått att det skulle vara en impulsiv handling? Att något är planerat innebär inte per automatik att den som planerat det hela är helt på det klara över de faktiska konsekvenserna. Om GM var det eller inte kan vi egentligen bara spekulera om i det här läget.

Och ja, tråden är full med uppgifter om vem GM är.
Citera
2021-08-20, 15:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Jag förstod det. Men svarade egentligen bara allmänt. Alltför många läsare härinne tar oktiiskt alla skitinlägg (dvs de som vägrar presentera nån ynka form av källa) på allvar och fortsätter likt papegojor att upprepa dessa påståenden = trådsanningar.
Citera
2021-08-20, 15:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Vänta… Har jag förstått det här rätt nu?

En neger med utländska föräldrar sticker ner en lärare på sin skola. En random unge tycker sig höra ”vit makt-musik” ur gärningsmannens hörlurar. Aftonbladet slår upp detta som ett högerextremt nazistdåd med kopplingar till SD?
Ungefär så. Fast "neger" kan ge intrycket av afrikan. Men detta var någon slags miljöpartistisk lankes-hybrid.

Man kan riktigt höra hur Aftonbladet-hjonen agerade. -"Kan det ha varit vit-makt-musik? Nämndes Hitler i den där musiken som GM spelade i sina AirPods?"-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in