Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-23, 23:18
  #1861
Medlem
Att hon kallar folk psykopater, Krösamajor mm, gör hon ju alltid, när det är någon som inte tycker som hon. Dessutom är de avundsjuka också.

Dock kan jag ”köpa” att hon slår bakut, även om hon kunde gjort det snyggare. Hon är kär, har inte haft en karl på 10 år (?) och folk ”snackar skit” om hennes älskade ”C”. Så indirekt är det lönlöst att fortsätta varna henne, för hon kommer inte ta in det.

Däremot ställer jag mig frågande till föräldrarna och syskonen. Visst, hon är 50+, men med tanke på hur hennes tidigare relation/er sett ut, så tror jag definitivt inte - eller jag hoppas i alla fall - att mamma ser, men håller tyst, för att hon är SÅ lycklig. Någon skrev något om detta tidigare..

Men vi vet inte.. De runt omkring kanske faktiskt pratat med henne, men det ska se fint ut utåt - åtminstone tills hon faktiskt begriper..
Citera
2021-08-24, 06:56
  #1862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
P måste vara bra desperat som ligger med honom! En 4 barns mor, borde ha lite mer självbevarelsedrift och inte flamsa runt som hon gör nu. 4 fina barn som säkert skäms för mammas snuskkämt i podden P har med SW!

Jamen, eller hur!!
Citera
2021-08-24, 07:04
  #1863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Starta en egen tråd om "gubben" tycket jag! Börjar bli lite tjatigt om honom!

Nja, det är ju egentligen inte CB som är intressant. Det intressanta är ju hur blåögd PW på allvar verkar vara. Jag gillar WV, programmet gör mig glad men ibland har man ju undrat hur det står till på vissa fronter. Jag har inte velat säga att PW verkar korkad utan jag har tänkt att de alla är otränade när det kommer till språk, kultur och enkel allmänbildning.

Nu vet jag inte längre.

Jag har knappt skrivit en rad här på FB tidigare men den här tråden har blivit högintressant utifrån att skvaller ibland kan stå för sanningen. Jag köper det många skrivit här!

Sedan undrar jag hur PW på allvar tror att hon ska kunna tysta alla människor som har tillgång till blogg och Instagram... Istället för att tiga still och på så sätt låta de sk "osanningarna" passera tar hon strid med osynliga personer som uppenbarligen triggar henne.

Det är någon mer här i tråden som är tystare nu - @hotandsecretsanta - hoppas det beror på jobb och inte hot från någon.
Citera
2021-08-24, 08:46
  #1864
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Nja, det är ju egentligen inte CB som är intressant. Det intressanta är ju hur blåögd PW på allvar verkar vara. Jag gillar WV, programmet gör mig glad men ibland har man ju undrat hur det står till på vissa fronter. Jag har inte velat säga att PW verkar korkad utan jag har tänkt att de alla är otränade när det kommer till språk, kultur och enkel allmänbildning.

Nu vet jag inte längre.

Jag har knappt skrivit en rad här på FB tidigare men den här tråden har blivit högintressant utifrån att skvaller ibland kan stå för sanningen. Jag köper det många skrivit här!

Sedan undrar jag hur PW på allvar tror att hon ska kunna tysta alla människor som har tillgång till blogg och Instagram... Istället för att tiga still och på så sätt låta de sk "osanningarna" passera tar hon strid med osynliga personer som uppenbarligen triggar henne.

Det är någon mer här i tråden som är tystare nu - @hotandsecretsanta - hoppas det beror på jobb och inte hot från någon.

Jag försvann inte.
Skrev igår.
Det P’s inlägg var otroligt korkat. Och kalla hennes följare Psykfall & psykopater…

Innan det hon skrev tyckte jag synd om henne som åter igen träffar en man som har dessa drag.
Citera
2021-08-24, 08:48
  #1865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Jag försvann inte.
Skrev igår.
Det P’s inlägg var otroligt korkat. Och kalla hennes följare Psykfall & psykopater…

Innan det hon skrev tyckte jag synd om henne som åter igen träffar en man som har dessa drag.

Missade det - gott att höra!
Citera
2021-08-24, 13:55
  #1866
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Läste bloggen lite snabbt nu.

Tycker en person där har skrivit så bra- när skitsnack är sant så bemöts det med personliga påhopp från P’s sida.
Annars med sakliga argument.

P har verkligen kallat en hel grupp av människor psykfall och psykopater.

Vi som försöker varna henne gör det troligen i välmening. Inte med illvilja eller att vi är sjuka.

Jag ser det som att hon har blivit hjärntvättad.
Den P som jag följt genom åren finns ej mer.

Visombrytertystnaden
Metoo
Citera
2021-08-24, 14:16
  #1867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Läste bloggen lite snabbt nu.

Tycker en person där har skrivit så bra- när skitsnack är sant så bemöts det med personliga påhopp från P’s sida.
Annars med sakliga argument.

P har verkligen kallat en hel grupp av människor psykfall och psykopater.

Vi som försöker varna henne gör det troligen i välmening. Inte med illvilja eller att vi är sjuka.

Jag ser det som att hon har blivit hjärntvättad.
Den P som jag följt genom åren finns ej mer.

Visombrytertystnaden
Metoo

Ja, i mina ögon kallar hon alla som inte tycker exakt som henne för psykopater och krösamajor. Men det är klart, att erkänna att det inte är helt hundra mellan dem vore ett nederlag inför stor publik.
Citera
2021-08-24, 15:41
  #1868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
Ja, i mina ögon kallar hon alla som inte tycker exakt som henne för psykopater och krösamajor. Men det är klart, att erkänna att det inte är helt hundra mellan dem vore ett nederlag inför stor publik.
Jag har aldrig förstått det här gullegullandet med henne, att hon verkar vara en så fin person som verkligen förtjänar kärlek. Jag tycker hon verkar vara en vidrig person, Bianca fick inte yttra det minsta missnöje med sin dysfunktionella uppväxt för då skällde P ut henne efter noter…..nej P är inte en bra person.
Citera
2021-08-24, 16:05
  #1869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Att hon kallar folk psykopater, Krösamajor mm, gör hon ju alltid, när det är någon som inte tycker som hon. Dessutom är de avundsjuka också.

Dock kan jag ”köpa” att hon slår bakut, även om hon kunde gjort det snyggare. Hon är kär, har inte haft en karl på 10 år (?) och folk ”snackar skit” om hennes älskade ”C”. Så indirekt är det lönlöst att fortsätta varna henne, för hon kommer inte ta in det.

Däremot ställer jag mig frågande till föräldrarna och syskonen. Visst, hon är 50+, men med tanke på hur hennes tidigare relation/er sett ut, så tror jag definitivt inte - eller jag hoppas i alla fall - att mamma ser, men håller tyst, för att hon är SÅ lycklig. Någon skrev något om detta tidigare..

Men vi vet inte.. De runt omkring kanske faktiskt pratat med henne, men det ska se fint ut utåt - åtminstone tills hon faktiskt begriper..

Ja hennes utfall på bloggen var väl lite extremt även om hon är arg och frustrerad. Jag upplever inte som att folk här försöker jävlas utan att man ändå velat henne väl. Jag känner ingen av de inblandade så kan endast spekulera men något skaver när det kommer fram så mycket negativt om denna man. Det hon borde göra, som någon tidigare kommenterat, är att följa upp vissa av dessa rykten som ex relationen till barnen och vissa arbetsgivare. Jag skulle inte heller bli förvånad om några som haft relationer med honom också har kontaktat P privat.

Jag skulle gissa att hon nog är alldeles för förälskad för tillfället för att kunna ta in något av det här, vilket syns väldigt tydligt på hennes videor på Instagram. Jag unnar henne verkligen att få träffa kärleken igen men hon känns en smula naiv och…barnslig. Jag har svårt att ta 50-plussare på allvar som pratar/ skriver ”tjäjär” och ”men snälla”. Hon känns otroligt flamsig av det lilla jag sett av henne i WV och verkar mest skratta bort sånt som är jobbigt. Hon har ju valt att bjuda in sina följare i sitt liv och delat med sig frikostigt av gudagåvan CB. Då måste hon kunna ta att folk har åsikter också (och då menar jag ju naturligtvis inte att man ska ljuga ihop skit).
Jag hoppas för hennes skull att han är så perfekt som hon framstår honom som men jag hoppas också att hennes nära och kära håller koll ifall det förändras senare med tiden så att de finns där för henne.
Citera
2021-08-24, 16:11
  #1870
Medlem
Någon mer än mig som såg en kommentar på hennes blogg från en organisation som var så arga på hennes uttalande, som sa att de aldrig mer kommer följa henne. Osäker på om det var RSMH eller NSPH. Hittar inte igen kommentaren så den är nog borttagen.
Tyckte den var bra och rätt skriven. Hon har satt sig på tvären med många genom att agera så oprofessionellt.
Citera
2021-08-24, 16:17
  #1871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Someone1
Någon mer än mig som såg en kommentar på hennes blogg från en organisation som var så arga på hennes uttalande, som sa att de aldrig mer kommer följa henne. Osäker på om det var RSMH eller NSPH. Hittar inte igen kommentaren så den är nog borttagen.
Tyckte den var bra och rätt skriven. Hon har satt sig på tvären med många genom att agera så oprofessionellt.

Yes, jag såg den. RSMH var det. Verkligen oproffsigt. Hon verkar stressad.
Citera
2021-08-24, 16:48
  #1872
Medlem
Skurhinkens avatar
Någon som såg klippet på Nyhetsmorgon om två kvinnor som blivit utsatta för en psykopat? De har startat en pod rörande ämnet. Är medveten om att det med största sannolikhet finns flertalet psykopater i Stockholm men ändå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in