Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-03, 07:18
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
fruktansvärt ju. som jag alltid sagt , det finns ingen gud.

Tack! Ej heller gudstroende tyvärr. Hade kanske kunnat vara en tröst annars.
Citera
2021-09-03, 07:19
Medlem
anomaligns avatar
Jag beklagar. Jag hoppas att tiden du har kvar blir meningsfull.

1. Har du någon tro på högre makter? Religiös, spirituell, agnostisk etc?
2. Har detta förändrats som följd av diagnosen?
Citera
2021-09-03, 07:20
Medlem
är påse på magen försent
Citera
2021-09-03, 07:21
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Har du barn? Hur tar i så fall de vetskapen om att pappa snart är borta?

Tack och lov har jag inga barn! Att leva barnfritt var ett beslut vi (jag och frugan) tog tidigt i livet och det har tjänat oss väl. Inte minst nu! Att behöva göra sina telningar faderslösa måste ju va bland det värsta man kan va med om. Tack gud att jag slipper det!
Citera
2021-09-03, 07:22
Medlem
Ravanas avatar
Fyfan va tungt. Beklagar verkligen.

Förbereder du dig rent mentalt på något speciellt sätt för sista resan?
Vad tror du händer efter döden, och har den tron förändrats något sen du fick beskedet?
Kan du avsluta på egen hand när du känner att tiden är inne och isf ta med dig Annie Lööf?

(Och allt går att bota med DMT) <3
Citera
2021-09-03, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Jag diagnosticerades med tjocktarmscancer just innan julen 2020. Redan då var prognosen för tillfrisknande dålig. Den är trots intensiv cytostatikabehandling nu ännu sämre och med all säkerhet kommer jag vara död inom närmsta månaderna. Jag är annars 40 år gammal och man.

Vore roligt att få svara på era frågor om ni har några!
Har du provat alternativa behandlingsmetoder? Tex naturmediciner eller liknande?

Kika på detta med ketogen kost, kanske kan ge dig mer tid i livet.
https://www.dietdoctor.com/se/nils-k...ara-till-hjalp
Citera
2021-09-03, 07:25
Medlem
Har du inte funderat att åka till något annat land för att se om det går att bota? I all välmening men även om du är nöjd med Sveriges sjukvård är den minst sagt undermålig på det mesta...nu för tiden!
Citera
2021-09-03, 07:27
Medlem
Du verkar relativt lugn i ditt inlägg. Beklagar verkligen.
Har du övervägt ta psykadeliska för att lättare acceptera och ta bort eventuella psykisk ångest?

John Hopkins studie visade att det var väldigt lyckade resultat för individen som familjen.
Senast redigerad av Sodan78 2021-09-03 kl. 07:55.
Citera
2021-09-03, 07:27
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag beklagar. Jag hoppas att tiden du har kvar blir meningsfull.

1. Har du någon tro på högre makter? Religiös, spirituell, agnostisk etc?
2. Har detta förändrats som följd av diagnosen?

1. Egentligen inte. Vilket är synd och något jag närmast ser som en karaktärsbrist eller kanske beklämmande fantasilöshet. Av viss litteratur (typ Peter Nilsson) tycker jag mig ibland kunna skymta en möjlighet till tro på något bortom det uppenbara men allt sånt stannar vid impulser eller fragment. Har nån sorts tro på att tiden är en illusion och att vi kanske kommer leva om våra liv igen när de är över (det är ju annars ett lika stort mysterium var allt förflutet tar vägen - kan det verkligen bara förrintas?).

2. På sätt och vis. Är nog snäppet mer intressead av frågan nu än för ett år sedan åtminstone. Har dock, som sagt, inte lyckats anamma något färdigt ”trospaket”. Tips tas tacksamt emot!
Citera
2021-09-03, 07:29
Medlem
userdogdogs avatar
Citat:
Jag har det inte i mig att skjuta mig själv eller göra nåt så drastiskt. Däremot har hela processen fått mig att gå från vacklande i frågan om assisterad dödshjälp ska vara tillåtet eller ej, till att tycka det borde vara en självklar service på varenda vårdcentral i landet.

Vet heller inte hur mycket lidande det kommer bli. Än så länge är jag ganska försonad. Jag erkänner öppet att det är just lidandet jag fruktar i detta - inte döden i sig. ”Drömmen” är plötsligt måsta åka akut in och sedan ligga i koma några dar (så släkt & vänner kan ta avsked) och sen dö utan att jag knappt märker det själv. A man can always dream

Hoppas du får det du önskar. Tack för svar. Lycka till.
Citera
2021-09-03, 07:29
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
är påse på magen försent

Inte ett alternativ vid denna typ av cancer på gott och ont. Skulle hellre leva med påse än dö, även om det skulle va förnedrande de luxe med påse.
Citera
2021-09-03, 07:31
Medlem
Ravanas avatar
Citat:
Jag känner också sorg över alla universums hemligheter jag hoppats få ta del av men som nu kommer förbli mysterier för mig: finns det lösning på motsättningen mellan allmänna relativitetsteorin och kvantfysiken? Hur kommer VM i Qatar funka? Löser vi växthuskrisen?

Well passage att dö är också ett sjuhelvetes mysterium skulle jag säga.
Låt oss för ett ögonblick tro på reinkarnation-> Va vill du återfödas som? Allt från personer till naturkatastrofer är ok.
Senast redigerad av Ravana 2021-09-03 kl. 07:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in