Citat:
Ursprungligen postat av
Ravana
Fyfan va tungt. Beklagar verkligen.
Förbereder du dig rent mentalt på något speciellt sätt för sista resan?
Vad tror du händer efter döden, och har den tron förändrats något sen du fick beskedet?
Kan du avsluta på egen hand när du känner att tiden är inne och isf ta med dig Annie Lööf?
(Och allt går att bota med DMT) <3
Har inga planer på att spendera evigheten i sällskap med Annie Lööf, så henne lämnar jag nog på jorden när det är dags för avfärd. Inga planer att skynda på förloppet via självmord heller - ej byggd för sån dramatik.
Har ingen utvecklad spirituell tro men utesluter inte att ”något” ändå händer efter döden. Om tid endast är den känsla som uppstår när en biologisk hjärna processar information (vilket jag tror det är) så bör förfluten tid inte förintas, bara vara otillgängligt för oss så länge ”programmet” körs, dvs så länge vi lever. Kanske börjar en ny körning när den gamla är klar? I så fall är man väl dömd att leva och leva om sitt liv - dock ej i himlen utan här på jorden. Detta är något som jag nästan kan tro på.
Min tro har inte direkt förändrats sen beskedet men givetvis har jag tänkt mer på dessa frågor under halvåret som gått. De har fått högre prio i min hjärna.
På frågan om jag förbereder mig mentalt på nåt speciellt sätt är svaret nej. Åtminstone inte än så länge. Eller: jag har bokat in besök på diverse lyxkrogar, uppat champagnekontot och lite så, men tror inte det är vad du var ute efter?