Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-10, 20:36
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Gud vad du tjatar som sharia-lagar. Oroa dig inte, ingen kommer sno barflickorna från dig. Det här handlar om att inte låta småtjejer förnedras av äldre kåtbockar, i någon förment sexualliberalism.

Så din gräns går vid vilken ålder uppåt för mannen?

Vill ha en exakt ålder. Inte hur de ser ut eller beter sig.
Citera
2021-09-10, 20:37
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Att män från Mellanöstern råder bot på den svenska frigörelsen?

Men ja normala vuxna svenska män dräglar visst över 17-åringar. Annars är de inte normala.

Är det här en slags låtsastråd?!
Ja, det vill säkert männen från mellanöstern.

Menar du att kulturen är sådan i din bekantskapskrets av vuxna män att ni skulle gratulera varandra om någon av er legat med en 17-åring?

I min bekantskapskrets skulle vi se med stor misstänksamhet på en man som har sex med flickor i samma ålder som våra döttrar. Vi skulle antagligen säga upp bekantskapen med en sådan man. Nu är jag själv kristen och värdekonservativ men det är inte flertalet av mina bekanta så avsmaken mot ett sådant beteende är antagligen genetiskt snarare än rent moraliskt.
Citera
2021-09-10, 20:38
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Du svävar mellan påhittad moral och verklighet.

Hade en vacker 17-åring med formfulländad kropp och string ställt sig på alla fyra, särat på trosorna och sa ta mig. Så hade 999 av 1000 heterosexuella män gjort det oavsett omständigheterna.

Men nu var det inte så utan han aktivt försökte sexchatta och eventuellt få bilder (barnporrbrott) av en mindreårig.

Dessutom är jag isåfall den där 1 av 1000 som inte hade gjort det. En 17 åring är för ung för en vuxen man.
Citera
2021-09-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Inte det som är problemet. Om en 35-åring förälskar sig i en 17-åring och de väljer att bli ett par är det deras ensak.

Att en 17-årig tjej är aktiv i en partipolitisk ungdomsförening och där får en 35-årig kåtbock till riksdagspolitiker efter sig, som därtill skryter om sina sexuella erövringar, är inte samma sak. Jag menar, är MUF en politisk förening för ungdomar eller någon jävla bordell liksom?

Kan ju vara bra för föräldrarna att veta.
Jag ser inte problemet. Ska inte folk inom politiska organisationer få inleda relationer med varandra? Ska de inte få göra det om åldersskillnaden är för stor? Hur vet du att den inte var han som fick en 17-årig nymf efter sig. Hade hon ansett att han betett sig opassande så hade hon rimligtvis rapporterat honom.
Citera
2021-09-10, 20:42
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Vänta, vad? Ska jag flytta till Mellanöstern om jag tycker vuxna inte ska ha sex med mindreåriga? Nu tror jag din hjärna gjort ett helt halvt varv och fastnat

Ja det tycker jag. Om du anser att ”minderåriga” 15 åringar inte ska få ha sex. Självklart. Sexåldern i Sverige är 15 år.

Du passar inte in här.
Citera
2021-09-10, 20:42
Medlem
Hade jag blivit anklagad för något hade jag självklart direkt gått ut och dementerat eller erkänt.

Detta måste således vara en väldigt kuvad person utan ryggrad.

Står man inte själv för sina handlingar utan låter ulf och co avgöra hur det skall gå är man inte mycket till man eller kvinna.

Reinfeldt hade inte gullegullat så förbannat. Han förstod vikten av hög moral
Citera
2021-09-10, 20:43
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Ja, det vill säkert männen från mellanöstern.

Menar du att kulturen är sådan i din bekantskapskrets av vuxna män att ni skulle gratulera varandra om någon av er legat med en 17-åring?

I min bekantskapskrets skulle vi se med stor misstänksamhet på en man som har sex med flickor i samma ålder som våra döttrar. Vi skulle antagligen säga upp bekantskapen med en sådan man. Nu är jag själv kristen och värdekonservativ men det är inte flertalet av mina bekanta så avsmaken mot ett sådant beteende är antagligen genetiskt snarare än rent moraliskt.

Ja om de var singlar skulle de få all beröm de var värda.

Nästan så jag skulle köpa en present till den som lyckades med den bedriften.
Citera
2021-09-10, 20:44
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ja det tycker jag. Om du anser att ”minderåriga” 15 åringar inte ska få ha sex. Självklart. Sexåldern i Sverige är 15 år.

Du passar inte in här.

Sexåldern är 15 men ingen frisk vuxen har sex med en 15åring. Lagen är till för att 15-18 ska kunna ligga med varandra utan att straffas.
Citera
2021-09-10, 20:44
Citat:
Men nu var det inte så utan han aktivt försökte sexchatta och eventuellt få bilder (barnporrbrott) av en mindreårig.

Dessutom är jag isåfall den där 1 av 1000 som inte hade gjort det. En 17 åring är för ung för en vuxen man.

Så knulla är ok, men inte sexchatta?

Det finns alltid en av tusen ibland oss. Inget att skämmas för.
Citera
2021-09-10, 20:45
Medlem
Citat:

Du vet inget om detta så sitt inte och sprid massa rykten.
Citera
2021-09-10, 20:47
Citat:
Ja om de var singlar skulle de få all beröm de var värda.

Nästan så jag skulle köpa en present till den som lyckades med den bedriften.
Skulle du gratulera din 17-åriga dotter om hon legat med en 45-åring? Köpt present till dem båda?
Citera
2021-09-10, 20:47
Medlem
OweGbgs avatar
Nu har Ubbhult Ericsson gått ut på Twitter och säger det inte är han som är M-profilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in