Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-10, 20:24
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Om alla inblandade är över 18 har jag inga synpunkter på det.

Så om flickan är 17 år och elva månader och mannen är 25 så har du problem med det?

Om du inte har det, hur gammal ska mannen vara i exakt ålder för att det inte ska kännas rätt för dig i exemplet ovan?
Senast redigerad av barfotalasse 2021-09-10 kl. 20:26.
Citera
2021-09-10, 20:24
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det var ingen fråga.

Vem här inne sitter med kunskap om att han utnyttjat någon?

Gör du?
Nja jag vet inte säkert vem politikern är mer än vad som spekulerats här men enligt informationen i tidningsartiklarna så har denne man bett att få nakenbilder av tjejer som var mellan 15-18 år när det inträffade. Och är det sant så kan det vara straffbart eftersom han som profilerad riksdagsman för M och tjejerna unga I ungdomsförbundet som kan anses vara i beroendeställning.
Vad som hänt och vad som är sant det får väl framtiden utvisa.
Mitt inlägg till dig är att man är förvisso s k byxmyndig när man blir 15 år men underårig tills man blir 18 år. Två vitt skilda saker.
Citera
2021-09-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crokabler
Nej, hon är en av flera pressekreterare för M Stockholm.
https://moderaterna.se/stockholm/presskontakter

Tack. Jag har bara Gunnar Strömmer som pressekreterare. Det räcker bra. Han hanterade Expressem-journalisten Klart och tydligt tidigare idag. Hon försökte lägga ord i munnen på honom vilket han hanterade bra.

Jag har fått uppfattningen att någon i media har velat skapa ett case eller ett slags scoop med en egen agenda. Då kan knappast en 17-åring som inte ens slutat gymnasiet stå upp och hantera sådana svåra händelser som "olämpligt sexuellt beteende."

Vi får se när media lägger ned detta. Eller ska de hålla på till efter valet 1922?
Citera
2021-09-10, 20:26
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Du svävar mellan påhittad moral och verklighet.

Hade en vacker 17-åring med formfulländad kropp och string ställt sig på alla fyra, särat på trosorna och sa ta mig. Så hade 999 av 1000 heterosexuella män gjort det oavsett omständigheterna.

Jag tror att siffran skulle bli mkt lägre. De flesta män har låg sexualdrift, och med åren försvinner den helt. Varje år sedan 1985 har testosteronhalten sjunkit med 1% hos den svenske mannen. Svårt att gissa hur många som skulle kliva på men visst skulle några säkert göra det. Man får också betänka att de flesta män är väldigt fula, otränade, feta, ja rentav äckliga, och med mkt lågt självförtroende. 90% är inte skapade för att ens kunna genomföra en sexakt. Deras fulhet och fetma påverkar också den individuella sexdriften negativt såvida de inte är extremt lågbegåvade på en mongoloids nivå.

Sen kan jag inte orka bry mig särdeles mkt om någon idiot sexchattat med någon annan kåt idiot. Folk får göra vad fan de vill med sina liv. Moralpaniken ligger som en våt filt över landet. Är någon polisanmäld? Har ett brott begåtts? Eller är det det vanliga politiska skräpet med knivhugg i ryggen nonstop?

Det finns inget gott i någon politiker såvitt jag vet. De är alla skräpmänniskor.
Citera
2021-09-10, 20:27
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Japp stämmer. Hur absurt är det inte att försvara en kultur där era egna döttrar serveras på fat till kåta invandrarmän som inte kan hålla tasken i styr. En riktig bordellkarusell alltså.

60-talets sexuella revolution och den efterföljande degenerationen av både familj och konservativa värderingar (kombinerat med invandring) har skapat en situation som är fullständigt ohållbar för varje kvinna och man som har en dotter (som han älskar).

Hanif Bali som babbe med mindervärdeskomplex kan alltså tillfredsställa sina perversa drifter, vars rot är att han blev ratad som ung, med vitsnippor nu när han är i medelåldern. Detta eftersom han vunnit någon form av social status. Och du finner dig att din egen dotter eller någon annans ska vara hans lilla köttbit liksom. En kultur där en medelålders man förnedrar både henne och sig själv genom att tigga nakenbilder.

Wow... du försvarar det . Fantastiskt.

Ja där har vi det, nu kommer folks rätta ansikte fram….

Vi ska alltså implementera sharialagar i Sverige för att hålla koll på våra döttrar.

Tack för klargörandet.
Citera
2021-09-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det kanske hände när hon var 17 år gammal alltså då 16 år sedan!!! Då kan mannen som ska hållas ansvarig vara vem som helst. T ex Ulf Kristersson. Hans ögon skvallrar om lusta i bagaget. (Ser ni? Ser ni hur lätt jag gjorde det? Svingade med trollspöt fram en anledning till att det kan vara UK? SER NI? Så här lätt är det!)

Det är inte lätt med ironi och satir på nätet
Citera
Medlem
Hur kommer det nu gå med podden God Ton som han kör med Per Lindgren?

Ser att dom la ut ett nytt avsnitt idag 10/9 https://poddtoppen.se/podcast/1372019059/god-ton
Citera
Medlem
Spader-Horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Så är det. Vad är problemet med att en tonårstjej och en medelålders man ligger med varandra? Det finns givetvis inget problem med det. Det är bara bittra människor som själva inte vågar bryta mot normer som störs sig på detta, människor som anser att om de själva inte ska få leva ut så ska inte andra heller få det.

Inte det som är problemet. Om en 35-åring förälskar sig i en 17-åring och de väljer att bli ett par är det deras ensak.

Att en 17-årig tjej är aktiv i en partipolitisk ungdomsförening och där får en 35-årig kåtbock till riksdagspolitiker efter sig, som därtill skryter om sina sexuella erövringar, är inte samma sak. Jag menar, är MUF en politisk förening för ungdomar eller någon jävla bordell liksom?

Kan ju vara bra för föräldrarna att veta.
Citera
2021-09-10, 20:30
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Vilken fråga? Om normala vuxna svenska män dräglar över 17-åringar? Då är svaret nej.

Att män från Mellanöstern råder bot på den svenska frigörelsen?

Men ja normala vuxna svenska män dräglar visst över 17-åringar. Annars är de inte normala.

Är det här en slags låtsastråd?!
Citera
2021-09-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Inte det som är problemet. Om en 35-åring förälskar sig i en 17-åring och de väljer att bli ett par är det deras ensak.

Att en 17-årig tjej är aktiv i en partipolitisk ungdomsförening och där får en 35-årig kåtbock till riksdagspolitiker efter sig, som därtill skryter om sina sexuella erövringar, är inte samma sak. Jag menar, är MUF en politisk förening för ungdomar eller någon jävla bordell liksom?

Kan ju vara bra för föräldrarna att veta.

Nästan så att hon kan räknas vara i beroendeställning till honom. Känns kanske inte helt bra.
Citera
2021-09-10, 20:33
Medlem
Spader-Horans avatar
Citat:
Ja där har vi det, nu kommer folks rätta ansikte fram….

Vi ska alltså implementera sharialagar i Sverige för att hålla koll på våra döttrar.

Tack för klargörandet.

Gud vad du tjatar som sharia-lagar. Oroa dig inte, ingen kommer sno barflickorna från dig. Det här handlar om att inte låta småtjejer förnedras av äldre kåtbockar, i någon förment sexualliberalism.
Citera
2021-09-10, 20:33
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Jag tror att siffran skulle bli mkt lägre. De flesta män har låg sexualdrift, och med åren försvinner den helt. Varje år sedan 1985 har testosteronhalten sjunkit med 1% hos den svenske mannen. Svårt att gissa hur många som skulle kliva på men visst skulle några säkert göra det. Man får också betänka att de flesta män är väldigt fula, otränade, feta, ja rentav äckliga, och med mkt lågt självförtroende. 90% är inte skapade för att ens kunna genomföra en sexakt. Deras fulhet och fetma påverkar också den individuella sexdriften negativt såvida de inte är extremt lågbegåvade på en mongoloids nivå.

Sen kan jag inte orka bry mig särdeles mkt om någon idiot sexchattat med någon annan kåt idiot. Folk får göra vad fan de vill med sina liv. Moralpaniken ligger som en våt filt över landet. Är någon polisanmäld? Har ett brott begåtts? Eller är det det vanliga politiska skräpet med knivhugg i ryggen nonstop?

Det finns inget gott i någon politiker såvitt jag vet. De är alla skräpmänniskor.

Så att siffran eventuellt skulle bli lägre är alltså pga mäns rubbade hormonbalanser?

Det köper jag som argument.

Jag kan sträcka mig till 995 av 1000 då. Men där går fanimej gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in