Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Ja det anser jag. Jag tycker moralpredikan i dag börjar bli lite scary. Vem fan bryr sig om en känd person tex har knullat en 17 åring?! Det vill ju alla i den åldern göra och skulle förmodligen gjort om tillfälle gavs. Det är väl knappast konstigt?

Då får de väl välja någon annan om de anser att det är olämpligt. Vilket jag tror de flesta inte gör egentligen.

Alla låtsats. Det är liksom den nya eran av fejkmoral.

Du verkar ha missat att det inte är en "känd" person utan en politiker. Politiker väljs till sina poster och med det kommer ett förtroende.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Svaret på din fråga är ja, det är en olaglig gärning som faller under brottet utnyttjande av barn för sexuell posering (6 kap. 8 § Brottsbalken). Enligt bestämmelsen döms den, som främjar eller utnyttjar att ett barn under femton år utför eller medverkar i sexuell posering, döms för utnyttjande av barn för sexuell posering till böter eller fängelse i högst två år (6 kap. 8 § första stycket BrB). Detsamma gäller om barnet är mellan 15-18 år, om poseringen är ägnad att skada barnets hälsa eller utveckling (6 kap. 8 § andra stycket BrB). Är gärningen att bedömas som grovt döms gärningsmannen till fängelse i lägst sex månader och högst sex år (6 kap. 8 §

En åklagare som kommenterade detta hävdar dock att ribban är hög för åldern 15-18 år:

Det är även min uppfattning att om någon över 15 år frivilligt skickar bilder är det svårt att övertyga rätten att det skadar vederbörandes hälsa/utveckling, likaså om den sexuella poseringen är lite oklar.

Vanligtvis är detta ett brott som främst berör de under 15 år.

https://twitter.com/FixerRide/status...20085602414597
Citera
Medlem
Macron var 16 år när han träffade den betydligt äldre kvinnan som senare skulle bli hans fru.
Senast redigerad av B-a-c-k-f-l-a-s-h 2021-09-10 kl. 20:22.
Citera
2021-09-10, 20:19
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Nej så är det inte, men denna förklaringsmodell är väldigt populär både bland konstiga feminister och korkade män utan impulskontroll och konsekvenstänk.

Jag är fortfarande mest nyfiken på vad som utgör ett "olämpligt sexuellt beteende" mellan någon 35+ och säg en 16-åring. Samt ännu mer om förtydligandet "olämpligt" är med för att skilja det från ett lämpligt dito. Som jag isåfall är ännu mer nyfiken på hur DET ser ut...

Jo så är det.
Citera
2021-09-10, 20:20
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag vet att detta är flashback så detta kanske är en nyhet för dig men vi har normer i Sverige.

Att vuxna människor stöter/chattar/försöker få nakenbilder av omyndiga tjejer bryter mot dom normerna. Det finns inget vettig vuxen som tycker att det är okej att en exempelvis 30 åring beter sig på det här sättet. Om personen i fråga var 17-20 vid tillfället så fine men sen stiger graden av olämplighet exponitiellt efter det ju äldre personen är.

I det vardagliga livet kommer den här mannen anses vara lite av ett äckel av de flesta milt uttryck. När personen i fråga även är en folkvald politiker så kompliceras detta ytterligare då hans beteende kan även skada förtroendet och anseendet för det parti han företräder. Det är inget konstigt och det är märkligt att detta måste förklaras för dig.

Ok var går gränsen då? Vill ha en exakt ålder.

Inget jidder, en exakt ålder.
Citera
2021-09-10, 20:21
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ok var går gränsen då? Vill ha en exakt ålder.

Inget jidder, en exakt ålder.

Om alla inblandade är över 18 har jag inga synpunkter på det.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Du verkar ha missat att det inte är en "känd" person utan en politiker. Politiker väljs till sina poster och med det kommer ett förtroende.

Är personen inte känd menar du?
Citera
Medlem
Spader-Horans avatar
Citat:
Ska jag vara glad om män från Mellanöstern råder bot på den svenska sexuella frigörelsen som pågått sedan 60-talet?! Vadå med sharia.

Är det korrekt uppfattat. Och du kallar mig knäppgök?

Japp stämmer. Hur absurt är det inte att försvara en kultur där era egna döttrar serveras på fat till kåta invandrarmän som inte kan hålla tasken i styr. En riktig bordellkarusell alltså.

60-talets sexuella revolution och den efterföljande degenerationen av både familj och konservativa värderingar (kombinerat med invandring) har skapat en situation som är fullständigt ohållbar för varje kvinna och man som har en dotter (som han älskar).

Hanif Bali som babbe med mindervärdeskomplex kan alltså tillfredsställa sina perversa drifter, vars rot är att han blev ratad som ung, med vitsnippor nu när han är i medelåldern. Detta eftersom han vunnit någon form av social status. Och du finner dig att din egen dotter eller någon annans ska vara hans lilla köttbit liksom. En kultur där en medelålders man förnedrar både henne och sig själv genom att tigga nakenbilder.

Wow... du försvarar det . Fantastiskt.
Senast redigerad av Spader-Horan 2021-09-10 kl. 20:25.
Citera
2021-09-10, 20:22
Citat:
Det är irrelevant.

Svara på frågan.
Vilken fråga? Om normala vuxna svenska män dräglar över 17-åringar? Då är svaret nej.
Citera
2021-09-10, 20:23
Medlem
Citat:
Precis.

På 60-talet blev Sverige världskänt för sin sexuella frisläppthet. Kvinnor har badat topless sedan dess utan några som helst problem. Vi kämpade hårt för att komma dit.

Tyvärr finns det mörka krafter som motverkar detta. Idag ska folk minsann vara anständiga och verkar längta tillbaka till ett superkristet samhälle eller rentav vilja ha sharialagar.

Att en 35+are lyckas få ihop det med en 17 åring är en bedrift som snarare borde hyllas. Grattis. Kul för honom. Chansen att bli bättre behandlad av en äldre och erfaren man är nog större än en överkåt jämgammal som enbart knullat termosar.

Alla avundsjuka med påtvingad falsk moral får skrika sig hesa bäst de vill.
Så är det. Vad är problemet med att en tonårstjej och en medelålders man ligger med varandra? Det finns givetvis inget problem med det. Det är bara bittra människor som själva inte vågar bryta mot normer som störs sig på detta, människor som anser att om de själva inte ska få leva ut så ska inte andra heller få det.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Tack för klargörandet, för jag lyssnade på Strömmer som intervjuades tidigare idag. Och så stod det här i ett inlägga att den som anmält är 17 år samt i ett annat inlägg att hon är pressekreterare åt moderaterna.
Det kanske hände när hon var 17 år gammal alltså då 16 år sedan!!! Då kan mannen som ska hållas ansvarig vara vem som helst. T ex Ulf Kristersson. Hans ögon skvallrar om lusta i bagaget. (Ser ni? Ser ni hur lätt jag gjorde det? Svingade med trollspöt fram en anledning till att det kan vara UK? SER NI? Så här lätt är det!)
Citera
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Av ren nyfikenhet stämmer det om Federley? Jag har helt missat det. Finns det kvar eller är det raderat?
Rester av det finns på Twitter. Vet inte om blogginläggen finns att hitta.
https://twitter.com/PlainviewLegacy/...06153310105601
Senast redigerad av Xelious 2021-09-10 kl. 20:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in