2021-09-15, 13:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Det är kanske inte olagligt men är det passande att en riksdagsledamot försöker få nakenbilder av en 15 åring?

Han förnekar att han frågat efter nakenbilder på henne:

Citat:
"Jag har på inga sätt bett om några opassande bilder eller gjort något annat olämpligt."

https://www.facebook.com/hanif.bali/...58569956150686
Citera
2021-09-15, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuren11
Hon söker konflikter och har någon form av borderline.

Och det baserar du på vad?
HB är ju en känd pedofil. Det har jag läst på flashback…
Han har ju även visat upp psykopatiska drag och är troligen även seriemördare.
Sen tillhör han även en terror-cell med motiv att spränga hela riksdagen och sig själv i småbitar.

Tänk så lätt det är att skapa sin egen sanning.

Pajas!
Citera
2021-09-15, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Definiera "gå fri"

Han kan gå fri på gator och torg. I alla fall efter mörkrets inbrott.
Han kan gå utanför dörren utan journalister om ett par månader.
Men fri i folks medvetande kommer han aldrig att gå efter detta

Kommer det inga bevis är det bara vänstertroll som med dårars envishet kommer att hävda hans skuld.

Kommer det fram konkreta bevis blir det något annat.
Nu behöver Ario eller tjejen agera om de har något att komma med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Kan ju ha velat avvakta tills M+muf gjort sin "utredning" om vad allt handlade om och inväntar tills alla kort är lagda på bordet eller liknande.
Jo, det skulle kunna vara en förklaring. Politiker kanske är drillade att blåneka initialt typ "inga kommentarer" tills de förberett sig.

Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Någon ljuger...och någon är djävligt dum.. Klart som fan sanningen visar sig, meddelanden och bilder måste ju finnas sparade på någon sida iaf..
Tvivlar på att sanningen kommer visa sig faktiskt.
Det är för starka krafter i omlopp här, om inga bevis kommer fram är saken lätt att både använda mot bali, men samtidigt är det lika enkelt att få det att rinna ut i sanden också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Victoriano
Varför skulle han lägga ut bevis till allmänheten om det eventuellt skulle bli en rättssak av det hela? Folk tänker inte så långt, smh.

Vrf skulle det bli ett domstolsärende om han har bevis redan vid förundersökningen?
Citera
Medlem
ETA2824-2s avatar
Ett försök till en honey trap av politiska fiender alltså. Sjukt bara att fällan inte ens behöver lyckas för att det i Sverige ska få konsekvenser för den drabbade. En psykiskt störd muf-medlem utan bevis eller en riksdagsman, vem är mest trovärdig?
Citera
2021-09-15, 13:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
Om du jämför antalet gånger politiker gjort bort sig med antalet gånger tonåringstjejer gjort bort sig så känns det nog lite mer stabilare i denna båten det måste du ändå hålla med om

Ja eftersom det finns några miljoner fler tonårstjejer än politiker är kanske inte det så konstigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Det är möjligt att du har rätt, framtiden får utvisa det, särskilt om det nu stämmer att det är flera minderåriga mufare som har kommit med anklagelser. Bali är dock verkligen inte gubbe även om han ser mycket äldre ut än vad han är. Inte för att jag har mycket till övers för just Hanif Bali, men sanningen lär väl komma fram för eller senare. Det som talar för att Bali talar sanning är den där överklassiraniern från Göteborg som har spridit rökridåer om Bali på twitter i flera månader, i inlägg som nu har tagits bort (som någon länkade till tidigare i tråden).

Och till alla vänstermuppar som skriver i den här tråden. Var fan var ni när 50 procent av alla offentliga vänstermän och feminister "förvann" spårlöst från offentligheten i samband med me too? Är ni lättade att det för en gångs skull inte är en uttalad vänsterfeminististk man som anklagas för den här typen av beteende?

Sanningen kommer nog aldrig komma fram men det är ju värst för Hanif Bali i så fall, han kommer alltid få leva med misstankarna då. Han gör nog bäst i att presentera sina bevis med eller utan polisanmälan om han vill bli rentvådd.

Skadeglädjen över Bali handlar nog varken om att man tror att vänstermän är bättre eller högermän sämre än någon annan. Det är bara trevligt att Sveriges vidrigaste politiker får käka sin egen medicin för en gångs skull. Sättet han gick på kring Federley - som själv inte gjort någonting - ser ju ganska osmakligt ut i ljuset av de här anklagelserna t ex.
Citera
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Jag säger bara att det är tre fall där man alla drar precis samma historia som försvar - att man är utsatt för en komplott av politiska motståndare.

Det Bali säger i sitt uttalande är därför poänglöst. Det betyder ingenting för det är bara ett standardsvar som alla politiker över hela världen kör med så fort de blir anklagade. De vet att det kommer så tillräckligt mycket tvivel kring anklagelserna för att de ska klara sig.
Det är inte samma försvar eftersom HB inte påstår sig blivit hackad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Lugna ner dig. Jag har aldrig sagt något om hans eventuella skuld. Du får gärna gå igenom mina poster i tråden om du inte tror mig. Det jag menar är att om han nu har bevis för sin oskuld så kan han göra processen kort genom att använda dem i en förtalsrättegång. Det hade jag gjort i hans ställe om jag var oskyldig.

Lugna ner mig? Du förstår ju inte ens vidden. Vad fan är relevansen för att han kan anmäla någon för förtal när skadan redan är gjord. Vad fan kommer 25000 kr från en liten 18-årig tjej göra för honom när han rykte redan är i soptunnan? När han inte ens har en plats i riksdagen längre?

Allt detta bara för att tidningar helt enkelt inte kan ha en ordentlig standard. För tidningar som t.ex. Expressen och Aftonbladet vore det enda rätta att dra in deras utgivningsbevis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Och det baserar du på vad?
HB är ju en känd pedofil. Det har jag läst på flashback…
Han har ju även visat upp psykopatiska drag och är troligen även seriemördare.
Sen tillhör han även en terror-cell med motiv att spränga hela riksdagen och sig själv i småbitar.

Tänk så lätt det är att skapa sin egen sanning.

Pajas!

Känner hennes psykolog. Du får krypa tillbaka till SSU.
Citera
2021-09-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Victoriano
Varför skulle han lägga ut bevis till allmänheten om det eventuellt skulle bli en rättssak av det hela? Folk tänker inte så långt, smh.

Varför inte..?
Det är ju inte så att bevisen ”förbrukas” eller att han skulle bryta mot någon förundersökningssekretess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in