Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-15, 14:55
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Här verkar det mest handla en en partipolitiskt engagerad tjej som tagit illa vid sig av en politikers beteende och velat uppmärksamma dennes chefer om detta. Varken mer eller mindre.

Vad det verkar som är högst personliga reflektioner där människor som hatar högern ser det som en sanning att alla moderater är sprungna från Mordor och utövar könsmaktsordning i parti och minut och direkt vet att Hanif betett sig som en dödsknarkarnazist.

Är man tokhöger så tycker man det verkar som att tjejen är borderlinepsyk. Case closed.

Jag är inte radikal åt något håll men känner att HB som systemutvecklare och kodare vet ungefär hur det här med information sparas på some och även om han helt klart trampar snett ibland i sina tweets så tror jag ändå att han uppnår normalbegåvning och har ett utvecklat steg-två tänk där han inte skulle försöka få till att bonka bäver med en 17-årig muffare via meddelanden på some.
Citera
Bannlyst
Riksdagsledamoten Hanif Bali (M) förnekar alla anklagelser mot honom om olämpligt sexuellt beteende. I ett Facebook-inlägg skriver han nu själv att han är den M-ledamot som har pekats ut under de senaste dagarna, och ger sin egen version kring det som har hänt.

Enligt uppgifter till Aftonbladet och Expressen anklagas Bali bland annat för att ha uppmanat en flicka under 18 år i Moderata ungdomsförbundet att skicka bilder av sexuell karaktär. Hanif Bali skriver att han agerade läxhjälp och mentor åt henne, men att han själv valde att avbryta kontakten när “personen i fråga ville ha en annan relation.”

”Jag har gott om bevis som visar att jag är oskyldig till det jag anklagats för och att detta snarare rör sig om en komplott av meningsmotståndare där en ung person fått agera som bricka i spelet”, skriver hanf.

Anklagelser har framkommit under de senaste dagarna. M-profilen uppmanar personen som riktar anklagelserna mot honom att polisanmäla, så att Bali får möjlighet att rentvå sig.

”Jag har på inga sätt bett om några opassande bilder eller gjort något annat olämpligt”, skriver han.

Bali meddelar också att han inte kommer avgå ”på grund av grundlösa påståenden”.

Källa - omni

Hahahaha, jag gillar att han inte avgår, dags att nån sätter dom smutsiga jantelags-svennarna och feministerna på Grispressen och Aftongrisen på plats.

Han har inte gjort detta, och det fattar vem som helst. Han ber till och med offret att polisanmäla. Ingen rädsla, bara all in mannen.

Han är ingen jag gillar, men som dom säger - the enemy of my enemy is my friend.
Citera
Medlem
Hanif Bali tillbakavisar anklagelserna: Rör sig om en komplott

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...om-en-komplott
Citera
Medlem
Känns väl hyfsat säkert att anklagelserna är falska. Hanif Bali välkomnar en polisanmälan. Om anklagelserna vore sanna skulle Bali vara säker på att det finns bevisning i form av skärmdumpar från mobilkonversationer och då skulle han inte uttala sig som han gjorde. För flickan blir det inga konsekvenser alls, gör hon ingen polisanmälan gör hon sig inte skyldig till mened, och Balis politiska meningsmotståndare vet att anklagelsen i sig räcker för att avsluta Balis politiska karriär, och hennes egen politiska karriär har bara börjat. Bali skulle väl möjligen kunna göra en polisanmälan om förtal, men oavsett fakta så ser det illa ut om en vuxen manlig politiker anmäler en ung flicka för förtal.

Det man kan skuldbelägga Bali för är att han överhuvudtaget erbjöd läxhjälp till en flicka i yngre tonåren. Han borde ha insett riskerna det skulle kunna medföra.
Citera
2021-09-15, 14:56
Medlem
https://i.imgur.com/r2h9X2G.png
Verkar ju åtminstone ha kontakt med honom väldigt nyligen också (Sep 7)
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Känns väl hyfsat säkert att anklagelserna är falska. Hanif Bali välkomnar en polisanmälan. Om anklagelserna vore sanna skulle Bali vara säker på att det finns bevisning i form av skärmdumpar från mobilkonversationer och då skulle han inte uttala sig som han gjorde. För flickan blir det inga konsekvenser alls, gör hon ingen polisanmälan gör hon sig inte skyldig till mened, och Balis politiska meningsmotståndare vet att anklagelsen i sig räcker för att avsluta Balis politiska karriär, och hennes egen politiska karriär har bara börjat. Bali skulle väl möjligen kunna göra en polisanmälan om förtal, men oavsett fakta så ser det illa ut om en vuxen manlig politiker anmäler en ung flicka för förtal.

Det man kan skuldbelägga Bali för är att han överhuvudtaget erbjöd läxhjälp till en flicka i yngre tonåren. Han borde ha insett riskerna det skulle kunna medföra.

Vilket brott är det du menar att Bali isåfall ska ha begått?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soberhalfling
men som vuxen borde Hanif inte svarat henne överhuvudtaget. Han borde ha vetat bättre.

Början var ju helt legitim. Hon som var inom MUF ville prata politik med Hanif. Vilket är säkert helt normalt och vanligt. Sedan ville hon ha studiehjälp. Vilket återigen är ganska normalt. Det är först därefter som hon ville mera, och Hanif började backa ur... Iaf enligt egen version.

Typiskt av Aftonbladet mfl att hamra att det började som läxhjälp och hamra in siffran 15. Då antyder man att hon är nästan i beroendeställning, bla bla.... Medan det framgår att vad som än hände så hände det senare än så.
Och något som är helt lagligt om en en smula olämpligt blir plötsligt till något väldigt illasedd, ja i princip olagligt...

(Jag menar, hon är tydligen över 15 år, så ÄVEN om något hade faktiskt hänt, så var det inom lagens råmärken. Om än mindre lämpligt. Speciellt för en riksdagsman)
Citera
2021-09-15, 14:57
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Och där sket sig väl hans önskan att bli advokat.

Kanske, kanske inte. Det är väl upp till Advokatsamfundet att avgöra om någon är lämplig eller inte och jag skulle inte tro att ett strafföreläggande för ringa narkotikabrott ligger någon i fatet så särdeles länge.
Citera
2021-09-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Igen, begriper du ens varför vi inte har omvänd bevisföring i rätten?

Hanif Bali är inte i rätten. NU handlar det ju om att rentvå sitt namn. Man kan ju tycka vad man vill om att man ska behöva göra det, men faktum är ju att han måste det om han vill ha någon form av karriär kvar.

Så då är det väl bara att göra det. Du kan inte säga "jag kan lätt bevisa att anklagelserna mot mig är falska" och sedan inte visa dem. Då kommer ju majoriteten av alla människor tänka "han har inga bevis, han bluffar bara" snarare än "vilken principfast och klok kille".

Personligen skiter jag i vilket, men det torde ju vara i Balis egenintresse att rentvå sitt namn.
Citera
2021-09-15, 15:00
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
Början var ju helt legitim. Hon som var inom MUF ville prata politik med Hanif. Vilket är säkert helt normalt och vanligt. Sedan ville hon ha studiehjälp. Vilket återigen är ganska normalt. Det är först därefter som hon ville mera, och Hanif började backa ur... Iaf enligt egen version.

Typiskt av Aftonbladet mfl att hamra att det började som läxhjälp och hamra in siffran 15. Då antyder man att hon är nästan i beroendeställning, bla bla.... Medan det framgår att vad som än hände så hände det senare än så.
Och något som är helt lagligt om en en smula olämpligt blir plötsligt till något väldigt illasedd, ja i princip olagligt...

(Jag menar, hon är tydligen över 15 år, så ÄVEN om något hade faktiskt hänt, så var det inom lagens råmärken. Om än mindre lämpligt. Speciellt för en riksdagsman)

Inte för att jag ger mycket för svensk kvällspress men det finns väl även en möjlighet att deras anonyma källor var samma personer som kom med anklagelserna och att artiklarna färgades av det.
Citera
2021-09-15, 15:00
Medlem
Haha Ario Ebrahimpur är en riktig horunge. Jag längtar efter dagen han misshandlas grovt. Äckligare självgod jävel får man leta efter.
Citera
2021-09-15, 15:02
Medlem
Att Bali väljer att försvara sig och lägga fram alla bevis han kan är helt förväntat i den situation han är.

Oavsett om han är skyldig eller inte.

Men vad vi nu väntar på är bevisen på att han är skyldig. Det blir en häxjakt annars utifrån vad en person säger och påstår.

Vilket kan hända vem som helst. Ska de fälla moderatledaren på samma sätt lagom till valet 2022.

Alla förstår nog allvaret i det här och att det är jätteviktigt att agera utifrån bevis.

Så jag och väldigt många med mig förväntar oss nog nu att se hela samtalshistoriken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in