Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-15, 19:36
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Den person som gjort denna anmälan är ju dock inte riktigt lika trovärdig som den anonyma 15 åringen skulle varit.
Denna person har ju satt i system att driva ärenden som kanske inte är helt juridiskt godtagbara.

Fast, vet vi verkligen vem som gjort en anmälan?
Citera
2021-09-15, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScorchPipe
HB verkar ju tämligen säker på sin sak, välkomnar polisanmälan, säger sig ha bevis och berättar att han hela tiden varit öppen med tjejens agerande för vänner och partner. Det talar ju för honom.
Sen om det stämmer att det är samma tjej som tidigare anklagat andra så talar det ju emot henne.

Vore fegt av M om de gör sig av med honom baserat på det ovan. Sköter de detta rätt så kan de nog till och med tjäna på att stå på sig.

Ja det känns ju inte otroligt att folk från vänsterfalangen av partiet att försöka smutskasta honom....
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Undervisa? Han hade ju hjälpt med läxuppgifter online, det behöver man knappast fråga föräldrar om lov för. Om du visste hur många gånger jag i egenskap av ingenjör och anställd på ett universitet har fått förfrågan om att hjälpa ungdomar med matteläxor, tror du jag ringer runt till alla deras föräldrar för att ge dem lite snabb mattehjälp?

"Anställd på universitet" har ändå något med skolvärlden att göra. Bali har inte det, dessutom fortsatte han trots att 15 åringen enligt han själv ville ha en "annan relation"
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Japp och det verkar ha varit denna Ari0 som drog i trådarna för polisanmälan mot denna Th3rese som An4stasia gjorde. Dom verkar vara ett team dom två. https://webcache.googleusercontent.c...nt=firefox-b-d
Är Ario en överdriven White Knight eller har deta kopplingar till Sveavägen 68?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Det hela handlar ju om flera flickor som kommit fram om olämpliga kontakter. Han försöker smutskasta bara en av flickorna verkar det som.

Källa/bevis?
Citera
2021-09-15, 19:38
Avstängd
Hanif är polisanmäld enligt aktuellfokus. Nu har han chansen att rentvå sig själv som han sa. Vi får se hur länge denna såpa håller på.
Citera
2021-09-15, 19:39
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Skippa den där diskussionen om ”läxhjälp”. Det behöver inte vara något annat än att hon intervjuat honom i egenskap av politiker. I sig inget anmärkningsvärt.

Men sedan, när han fortsatte att agera hennes ”mentor”, ja då är det ju något annat.

Måste man anta att detta "mentorskap" skulle bero på sexuellt intresse från HB:s sida, kan det aldrig vara så att man har en vilja att hjälpa människor man tycker verkar vara bra?
Citera
2021-09-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Det ju Hanif som ska kontakta föräldrarna och fråga om det är okej han undervisar deras dotter
Nej!
Citera
Medlem
Citat:
"Anställd på universitet" har ändå något med skolvärlden att göra. Bali har inte det, dessutom fortsatte han trots att 15 åringen enligt han själv ville ha en "annan relation"

Jasså? När sade han det? Vad jag förstod sade han NEJ när tjejen sökte en annan relation?
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Låter överdrivet. Om min dotter var 15 år och alltså gick i 9an eller första året i gymnasiet, var med i ett politiskt ungdomsförbund och bad om och fick hjälp i samhällskunskapen av en riksdagsledamot så skulle jag inte bli särskilt orolig över det, eller nödvändigtvis behöva bli tillfrågad om det.

Däremot, om hon skulle börja svärma för honom och uttrycka att hon var kär och ville ha ett förhållande av något slag - då skulle jag förvänta mig att han omedelbart slutade ha kontakt med henne. Bali tycks inte ha gjort det, utan fortsatt ända tills det blev ”mer explicit”.
Det hade gått bra om kontaktade mig först så jag fick inblick
Citera
2021-09-15, 19:41
Medlem
guderis avatar
Citat:

Nej jag har absolut ingenting med skolvärlden att göra, ett universitet är mycket mer än en skola och min arbetsuppgift har ingenting med studenter att göra.
En riksdagsman är ju en perfekt mentor för exempelvis uppgifter i samhällskunskap. Inget konstigt med det.
Citera
2021-09-15, 19:41
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Du skulle alltså inte anse att det var okej om din tonårsdotter, som medlem i ett ungdomsförbund, kontaktade någon i moderpartiet med frågor om något skolarbete och du skulle i sådana fall vilja att den tillfrågade hörde av sig till dig som förälder innan den svarade på din dotters frågor?
Jo om man kontaktade mig först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in