Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men jag skulle inte tycka det vore OK om min tonårsdotter kontaktade en vuxen man om läxhjälp och som riksdagsledamot borde han den insikten och hört sig för innan han inledde det hela.
Om din tonårsdotter är så initiativrik så att hon kontaktar riksdagsmän för att göra läxor i samhällskunskap borde du vara stolt. Och nej riksdagsmän behöver inte be föräldrar om lov för att svara på mail från barn.Sedan är det ju till syvende och sist innehållet i mailet som avgör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Enligt Aktuellt Fokus har det nu gjorts en polisanmälan:

Hanif Bali polisanmäld för utnyttjande av barn för sexuell posering

En av de minderåriga flickor som anklagat Hanif Bali för olämpligt sexuellt beteende har nu polisanmält riksdagsledamoten. Anmälan gäller utnyttjande av barn för sexuell posering, ett brott som kan ge sex års fängelse om det bedöms som grovt. Polisanmälan lämnades in hos Sollentunapolisen runt 17-tiden under onsdagen.

https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-...uell-posering/

En av flickorna? Har jag missat något eller finns det uppgifter att det kan vara flera stycken?
Citera
Är Bali utsatt för en konspiration av vänstern ?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Bra! Nu verkar det som att Bali skitit i det blå skåpet. Han försökte köra full on konspirationsteorier. Nu blir det en rättsfråga. Hur som helst, vad som än händer, så är det klart att han har haft olämpliga kontakter med en 15-årig flicka om det eskalerat på detta sätt.

Det kan ju också bero på att man tror att moderaternas utredning kommer att fria HB och de som ligger bakom anmälan försöker föregripa detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Eller så är det inga nya bevis utan ett försök till att försöka "rentvå" sitt namn samtidigt som man gör ett sista försök att sätta dit honom. Blir spännande att se vad som händer iaf.
Ja, antingen tror man på Hanif Bali som har varit inne och härjat i incel-kulturen och alt-right estetik inom gamingvärlden och haft långvariga kontakter med småflickor på högstadiet eller så tror man på flickorna som nu polisanmält honom.
Citera
Medlem
ScorchPipes avatar
Citat:
Hanif Bali är nu polisanmäld om du missat det? Och nya bevis har lämnats till polisen som flickorna inte presenterade för partistyrelsen.

Såg det samtidigt som jag postade typ. Skulle va spännande att se vad det var för bevisning som las fram
Citera
2021-09-15, 19:35
Medlem
guderis avatar
Citat:
Verkar som att nya bevis nu lagts fram i samband med att han har blivit polisanmäld idag!

https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-...uell-posering/

Den person som gjort denna anmälan är ju dock inte riktigt lika trovärdig som den anonyma 15 åringen skulle varit.
Denna person har ju satt i system att driva ärenden som kanske inte är helt juridiskt godtagbara.
Citera
2021-09-15, 19:36
Medlem
sneervs avatar
Om allt denna tjej har är sitt ord så tror jag inte det är en chans att Bali faller. Om hon däremot har sparat någon konversation där han kan ha uppfattas som olämpligt så kan det bli svettigt för honom.

Men det lär säkert komma ut mer snart om vad som hänt.. Kan tänka mig att alla medier försöker få kommentarer av tjejen just nu och kanske hon vill ge sin version av detta nu efter Bali har kommenterat sin.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Ni är tramspellar som hakat upp er på ett ord. Det är såklart inte så att de suttit hemma i flickrummet böjd över matteboken och den skäggige farbrorn sedan förhör den oskyldiga flicksnärtan på franskaglosorna.

Gör man ett skolarbete som handlar om politik är det väl helt rimligt att kontakta en politiker. Särskilt om man är med i MUF där Hanif säkert har lite av en idolstatus. En snabb okulärbesiktning av twitter visar också att mannen uppenbarligen har en jävligt mycket fritid och därmed kan svara på frågor från ungdomar som undrar över saker till sitt skolarbete. Vore ju jättelarvigt om han skulle luska rätt på hennes föräldrar för att informera om att deras dotter ställer frågor och vill ha feedback på en samhällskunskapsuppgift (eller vad det nu rör sig om).

Sedan kan han såklart vara en ful fisk ändå men detta är ingen indikator på det.

Av hans egna redogör kan man utläsa att relationen är mer än bara enstaka kontakter
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Så du skulle uppskatta om en vuxen man ger din 15åriga dotter läxhjälp bakom ryggen på dig?

Skippa den där diskussionen om ”läxhjälp”. Det behöver inte vara något annat än att hon intervjuat honom i egenskap av politiker. I sig inget anmärkningsvärt.

Men sedan, när han fortsatte att agera hennes ”mentor”, ja då är det ju något annat.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
En av flickorna? Har jag missat något eller finns det uppgifter att det kan vara flera stycken?

Moderaterna utreder ett fall men SVT har skvallrat om fler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Det hela handlar ju om flera flickor som kommit fram om olämpliga kontakter. Han försöker smutskasta bara en av flickorna verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in