2021-09-19, 22:44
Han kan bara erkänna, hon var trång och skön och nu skiter jag i er, hon var ju tillräcklig gammal och vig i fittan så vad är problemet.
Istället grävs det och grävs och nya gravar grävs upp där andra faller ner.
Bättre är att bara säga bye bye
Citera
2021-09-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Fast du har ju fel. Eller så ljuger du. Vi sitter i denna tråd för att Hanif är anmäld för att ha BETT om bilder, det ä DET hon anmält honom för. Inte att han gjort sexuella närmanden. Finns inget i polisanmälan kring det.

Vänstern klarar verkligen inte av att hålla två saker i huvudet samtligt?

Jag är inte nödvändigtvis här pga polisanmälan, jag började läsa tråden innan dess då det gällde en anmälan om opassande sexuellt beteende till partiledningen. I intervjun med sydsvenskan har hon däremot sagt att han betett sig olämpligt.

Värt att nämna är att jag inte går med på att kölhala varken HB eller flickan utan faktiska bevis. Om jag är vänster eller inte är ovidkommande.
Citera
2021-09-19, 22:50
Medlem
Den här tråden är verkligen rolig. Först hävdar balis anhängare med näbbar och klor tvärs emot all uppsjö med bevis som skulle dugit i 99% av alla andra trådar att det minsann inte rör sig om Bali som är pervot som duckat frågor i en vecka.
En del börjar därefter gardera sig och hävda att kvinnan förmodligen är psykiskt sjuk/en hora som försökt attackera bali i maskopi med SSU genom att först infiltrera MUF. När flodvallarna öppnas och Bali går ut med en extremt tveksam förklaring om läxhjälp och venusfällor från 15-åriga fresterskor vill Balis anhängare betrakta fallet som avslutat.
Tjejen går in och svarar i media med en total knockout av Jared Fogel-kopian Bali och hans anhängare går över till att rationalisera att ”alla män vill väl knulla teens”. Snälla Balifans, sluta aldrig kämpa med det ni gör utan fortsätt, det är underbart underhållande att se er slåss in i döden!😂

Påminner väldigt mycket om Littorins teen-bravader och försvarare 😂
Citera
2021-09-19, 22:51
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Tror inte det handlar om att kvinnor ligger i ett juridiskt underläge, det är snarare så att de är utsatta för sådana saker mycket oftare än män.
Hade män varit utsatta av dessa saker i mycket högre utsträckning hade resultatet varit detsamma, om inte värre.

Jag upplever faktiskt att kvinnor i Sverige har bra mycket mer stöd rent juridiskt än män. Räcket tex att en kvinna anmäler sin man för trakasserier bara för att han vill diskutera en eventuell otrohet, för att denne ska få kontaktförbud och förlora vårdnaden av sina egna barn.

Samma sak vid separation/skillsmässa, kvinnan har ett otroligt stort övertag där med.

Viktigt att skilja på päron och äpplen.

Du har en poäng. Män som väldtas ligger också i juridiskt underlägen
Men den absoluta majoriteten av sexuella övergrepp begås mot kvinnor och om vi talar om våldtäkter mot män så är förövaren oftast , just det, en man

Om du ser till hela spektret av sexuell brottslighet så handlar det nästan bara om män. Titta på övrig våldsbrottslighet, samma sak där, män som misshandlar kvinnor och andra män

Hur ofta tror du en kvinna vinner en rättsak om sexuella trakasserier? Vid våldtäkter ligger siffran på 5% och den lär knappast ligga högre när det handlar om ofredande och liknande. Det ger också en hint om möjligheterna för flickan att vinna rättsligt mot Hanif

Så det är magstarkt när du hävdar att män , som i princip kan göra vad de vill mot kvinnor utan påföljd, skulle vara missgynnade av systemet.

Eller är det så att kvinnor sätter i system att ljuga om övergrepp? Är det så du tänker?
Citera
2021-09-19, 23:00
Medlem
chuckprinces avatar
Lifvendahl om sex inom politiken:

”Vid ett antal tillfällen flirtade jag och gjorde närmanden i den miljö där en stor del av min tid tillbringades under många år. Aldrig har jag bett om ursäkt för mitt beteende. Som kvinna behöver man som regel inte tänka på det. Budskapet till unga tjejer är att ”ta för sig”, ”tänk som en man” och ”bejaka din lust”. Hade jag däremot varit man hade jag sannolikt behövt vara förberedd på att någon ur det förflutna plötsligt hade trätt fram och berättat att jag hade gjort ett närmande som vid den tidpunkten upplevdes ovälkommet.

Kanske hade jag blivit offentlig paria, anmäld och utredd för sexuellt ofredande – trots att brottsmisstankar saknades. Det är kvinnans privilegium att välja den vägen. Den man finns inte som skulle polisanmäla att han fått en kvinnas hand på sitt knä. (Jag ser nog att det dras på munnen. Det är min poäng.)”

///

” Tro inte på de partiföreträdare som säger att de ”chockerats” eller ”reagerade direkt när det plötsligt stod klart” att någon betett sig olämpligt, såtillvida det inte var en personlighetsstridig engångsföreteelse. Partier är levande informationsvarelser; alla vet vem som alltid dricker för mycket, vem som lägger sina tassar var, och vem som hoppar i säng med vem.
Många har känt varandra sedan unga år och är väl medvetna om varandras grundkaraktärer och personliga utveckling. Politiken är en utpräglad maktsfär. Information är makt. Och valda portioner av sådan information, serverad på silverfat för medial exponering, är makten att avsätta politiska konkurrenter i eget eller annans parti.”
Citera
2021-09-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Regel 0.10. säger något helt annat, man ska vara försiktig med personuppgifter och inte efterfråga eller propagera för dom.

Personuppgifter som riskerar att utsätta någon för andras missaktning kräver ett beaktansvärt allmänintresse samt att spridningen sker i ett granskande syfte och att uppgifterna är av central betydelse. Om uppgiften är en gissning, spekulation eller ett antagande ska det framgå. När icke offentlig person diskuteras ska personuppgifter, när så är lämpligt, helt eller delvis maskeras. Om en moderator anser att de publicerade personuppgifterna utgör ett omotiverat stort intrång i den personliga integriteten kan inlägget komma att raderas eller redigeras.
https://www.flashback.org/regler
Precis, den regeln är till för att skydda flickan, inte Hanif.
Citera
2021-09-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Ah okej, då var det var det som ryktena gällde!

Går det att få det bekräftat att Bali raggar på gymnasiet som 25årig politiker?
Det vore väldigt bra för tråden tror jag.

Hans ex var aktiv inom MUF när han med var det, så de träffades.
Citera
2021-09-19, 23:24
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Förnamnet börjar på S och efternamnet på A.

Det stämmer inte riktigt. Förnamnet börjar på A, mellannamnet på S och efternamnet på M...
Citera
2021-09-19, 23:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det är naturligt att utgå från att alla där är 18+ då det är deras gräns
Och like:a gör man genom snabba swipeningar där tror jag så det går av bara farten. Jag har gjort det av misstag på badoo tidigare, inget konstigt alls. Men det är inte direkt så att man på en bild kan avgöra om personen är 16 eller 18, de individuella skillnaderna är stora.
Dom gånger jag använder nån app, så spelar jag the numbers game, jag tummar alltså upp på alla. Något jag vet att andra också gör. Det finns rätt stor chans att jag har tummat upp nån 16-årig snärta som ljugit om sin ålder.
Citera
2021-09-19, 23:33
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom gånger jag använder nån app, så spelar jag the numbers game, jag tummar alltså upp på alla. Något jag vet att andra också gör. Det finns rätt stor chans att jag har tummat upp nån 16-årig snärta som ljugit om sin ålder.

Här är det frågan om en stor risk, inte chans som i dina drömmar.
Citera
2021-09-19, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Vilket case du har här.
HB uttalade sig inte direkt så då måste han vara skyldig. Så måste det vara! Det kan omöjligt vara andra skäl som gör att han väntade. Med såna som dig behöver vi inget rättsväsende, fallet är redan klappat och klart.

Med tanke på hur mycket han skriver och uttalar sig kontroversiellt annars så är det märkligt. Men vi får väl se om hon har något smaskigt bevis eller om han bara hjälpt en ung okänd tjej med matteläxan. 😂🤔
Senast redigerad av Anonym555 2021-09-19 kl. 23:37.
Citera
2021-09-19, 23:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Här är det frågan om en stor risk, inte chans som i dina drömmar.
Du menar att jag drömmer om att matcha med en minderårig på Tinder?
Jag menar att du som bäst projicerar och som sämst har otur när du tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in