2021-09-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Är precis det jag försökt understryka men av någon konstig anledning har det passerat obemärkt.

Hanif ska i en sådan situation kunna parera eventuella negativa konsekvenser av det hela. Speciellt med tanke på att hans roll som politiker syftar oftast till att föregå med gott exempel för samhället.

Han ska kunna göra en konsekvensanalys pga:

1. Att det är han som är den vuxna av de 2
2. Hans roll som politiker, där gott omdöme är ett krav.

En politiker som fallerar på just denna vitala del är således inte lämplig. Det kan ha likaväl handlat om rikets säkerhet där han istället kunnat äventyra känslig information om Sverige.

Nä. Han måste bort. Han svärtar ner Moderaterna.

Är man en politiker så kan måste man förvänta sig att folk kommer försöka sätta dit en.. Om hon nu har något smaskigt eller om han bara hjälpt en okänd tjej med matteläxan får vi väl se. 😌
Citera
2021-09-19, 23:42
Medlem
Har lyssnat lite på hans debatter för att få uppfattning om vem han är, han verkar stå för något som är motsatsen till vad han anklagas för. Men som med allt, bara för att man är god betyder det inte att man inte kan göra tvärtom. Och som offentlig person inom politiken borde man leva som man propagerar för och emot annars blir det inte så trovärdigt.
Om han inte kommer kunna motbevisa hennes story så är det olämpligt det som hänt.
Det är
åldersskillnaden/mognaden/erfarenheten som gör ett sånt här närmande ojämlikt och olämpligt.
Även om hon är byxmyndig i laglig mening är hon i underläge i att göra rimliga bedömningar av sexuella inviter och övertramp.
Blev själv raggad på som 15-16 åring vid besök på riksdagen med klassen av en farfar, nu säkert död, men tyckte det var roligt och okej för han utsrålade vara nån viktig i sin kostym, för jag visste inte bättre. Det är inte ok och bara att bita i sura äpplet och acceptera att bli raggad på som någon tidigare skrev.
Tycker den här flickan gör klokt i att anmäla, hon har goda skäl, synd bara att det blivit så offentligt och han dömts av folket innan han lagligen fällts.
Citera
2021-09-19, 23:44
Medlem
Är det imorgon åklagaren kommer lägga ner förundersökningen?
Citera
2021-09-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Borde finnas ett rätt svar?

Ja det gör det. Tänk logiskt.
Citera
2021-09-19, 23:50
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom gånger jag använder nån app, så spelar jag the numbers game, jag tummar alltså upp på alla. Något jag vet att andra också gör. Det finns rätt stor chans att jag har tummat upp nån 16-årig snärta som ljugit om sin ålder.

Så gjorde jag en gång på badoo men det blev pinsamt då jag råkade gilla en fet kollega. Blev tvungen att undvika henne på jobbet efter det
Citera
2021-09-19, 23:50
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku

Vad är det för mening att fortsätta med den om folkdomstolen ändå redan har förkunnat dom?
Citera
2021-09-19, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Vi vet inte vad som skett och sagts. Får åklagaren ut chattar från facebookägda Instagram (där väl kommunikationen skett) som styrker hennes tes höjs temperaturen. Jag skulle som det ligger nu allting hävda vi ändå är med ena benet på väg in i domstol. Hon och vårdnadshavare med trolig juridisk rådgivning (dessutom i kontakt med M ledningen) hade aldrig polisanmält annars. Bara att det skrivs om uppmaning att radera chattar ger viss indikation här. Med hans svansföring kan man inte "hjälpa en 15 åring" med läxor. Det gör en släktning eller en jämnårig kompis. Detta är klassikern hon känner sig utnyttjad av Hanif, han får kalla kårar försvinner och hon lackar ur och anmäler.

Jag kan slå vad om att det ganska snabbt kommer att läggas ned.

Men vad spelar det för roll? Han är ju redan borta från politiken oavsett
Citera
2021-09-19, 23:54
Träffade min fru när hon var 14 för övrigt. Själv var jag över 30. Inget konstigt. Vi är inte syskon kan tilläggas även vi skulle kunna dela DNA rent teknisk (vi är båda implanterade).

Man kan ju fråga sig varför alla skriker skandal när vi alla vet vilket mörker som de flesta i riksdagen bär med sig.

Märta Stenevi sägs ju var mörkrets furste och har på meritlistan att ha sårat belsebubs känslor genom att dumpa honom för en miljöcertifierad hållbarhetskommunikatör.

Ju mer man gräver, desto mer skit hittar man.

Är din byk ren?
Citera
2021-09-19, 23:54
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Nej det tror jag inte, åklagarna är woke så de gillar säkert inte Bali och vill därför vänta så länge som möjligt med det.
Citera
2021-09-19, 23:56
Medlem
Mvks avatar
Sveriges lagar

15 år = Du får börja pöka, men inte med vem du själv vill utan med person som samhället/media menar är OK.
Åldersskillnaden får inte vara för stor för då får man pöbeln efter sig

18 år = Du anses vuxen får ta B-körkort och får framföra en bil på 2 ton i 100km/h.
Du får rösta om vilka som ska styra landet Sverige och hur miljarder i skattepengar ska spenderas men vill du köpa en flaska vin till maten får du vända i dörren till systemet.
På krogen är det dock fritt fram att att dricka sig redlös

20 år = Flaska vin till maten ok på systemet
Citera
2021-09-19, 23:57
Medlem
auruns avatar
Citat:
Orkar inte läsa hela tråden. Var är han anmäld för?
Citera
2021-09-20, 00:00
Medlem
Citat:

Alla parter och vittnen måste höras. Förhörsprotokoll hanteras. Beslut fattas, FUP skrivas ut. Det tar säkert ett par veckor. Själva beslutet går fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in