Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-15, 20:35
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Har vi sett några bevis alls ännu? Eller är allt bara anklagelser?

Jag är mest road av att Bali anser sig kunna bevisa att han är oskyldig. Han är verkligen fantastisk.

Nu är det inte jag som är anklagad men jag hade inte kunnat bevisa att jag är oskyldig ändå så kanske är det jag som ”läst läxor” med tjejen?
Citera
2021-09-15, 20:36
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Är det ingen som reagerar mer på det här påståendet om en nedräkningskampanj. Den skulle alltså ha pågått sedan någon gång under 2020. Det betyder ju att dessa personer har suttit på dessa uppgifter men väntat med att vända sig till partiledningen eller polis för sin egen vinnings skull. Där kan man snacka om undermänniskor som definitivt inte bryr sig om flickan ifråga, oberoende av om uppgifterna är sanna eller falska. Där kan vi snacka riktiga jävla vidriga människor, häng ut dem!

Detta! Om historien skulle vara sann är det faktiskt ännu mer vidrigt!
Citera
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Vilka "källor" pratar du om? Existerar de ens? Hur vet du som är så lugn att dina källor stämmer?
Ok, detta blir det sista svaret till dig, då du uppenbarligen är mer intresserad av att tjafsa online och slösa både din och min tid.

Du börjar med att fråga om ett citat, vilket jag ger dig. Då börjar du säga att jag ska hala fram bevis utöver indicier. När jag sen frågar dig om vilka källor du skulle acceptera som legitima så börjar du ifrågasätta om källor ens finns.

Jag ger dig världens guldchans att bestämma exakt vilka källor du vill att jag ska komma med, men du sumpar den. Hoppas för din skull att du tramsar för höga nöjets skull, annars så är jag väldigt bekymrad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
https://www.expressen.se/nyheter/han...e-bett-om-sex/

Ny intervju med Bali. Han verkar skärrad. Inte för denna tjej så här utifrån verkar trovärdig så känns det som det är något som tynger Bali utöver att bli anklagad.. Skulle inte förvåna mig om det är något i deras konversation som kan bli problematisk för honom om det kommer ut.

Men det mesta just nu säger nog att han är oskyldig. Vi får se vad som kommer fram mer senare..

Leker med tanken att allt är som HB säger…jag får rysningar!! Fy satan försatt behöva genomgå detta…

Det som talar för honom är att hans sambo bekräftar att han berättat om denna tjej och visat konversationer mm… betyder ju inte att han visat allt för henne så klart, men ger honom och hans version mer tyngd.

Alltså, HB är en av de mer skärpta personerna i detta land. Hur tusan skulle han kunna fallera så grovt och skicka sexinviter mm på sociala medier, sms mm? Det faller på sin egna orimlighet. Det skulle han aldrig göra. Aldrig! Ni som följt honom förstår vad jag pratar om. Detta är ingen snubbe som saknar närvaro kring allt han gör el säger. Han har stenkoll.
Citera
2021-09-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Innan det här är över förväntar jag mig att få se åtminstone ett reportage där man intervjuat flera av de tjejer och kvinnor som HB har försökt tjata/mobba till sig nudes från. Extremt klantigt av AE att vara så barnsligt uppenbar angående sin inblandning. Tror inte den första tjejen hade identifierats så snabbt om det inte hade varit för hans behov av uppmärksamhet. Ska man hjälpa en utsatt tjej får man fasen se till att det inte börjar handla mer om ens egna behov och fantasier.

Hoppas Ario Ebrahimpurs liv ruineras. Fyfan vilket äckel.
Citera
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuren11
Läs i länkarna. Mönstret och hatet. Dessutom har HB sina chattar kvar och där kommer hon torska. Att hon tror att för att hon raderat att de har försvunnit är endast på hennes egna enheter.
Tidigare falskanmälningar och utbrott "offret" gjort mot oskyldiga.
https://twitter.com/thereseverdun/st...17467369377794
https://twitter.com/miraaksoys/statu...07841945120772

Därför att hon har issues och ett hat mot HB efter att han "dissat" henne. Läs länkarna och kommentarerna från de som känner henne på djupet. Hon är även torsk på att HB tjänar "67 lök genom att bara trycka på knappar" som hon sagt på Twitter.

Haha klassisk psykopat brud
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Nu har jag studerat Hanif Bali's inlägg på fb och den senaste intervjun i Expressen och jag har lite tankar.

Självklart har han gjort stora misstag som han ångrar mycket. Följande citat tyder på det:

"
Hanif Bali berättar att han först träffade flickan för två år sedan när hon var 15 år. Men att relationen ”eskalerade” för ett år sen.
– Det skedde samtidigt som jag hade träffat Linnea och dejtade henne och då förklarade jag direkt för Linnea hur läget var, att det var en tjej som hörde av sig mycket och att jag inte visste hur jag skulle hantera situationen.
"

Redan då visste han att det fanns ett stort problem och han kämpade intensivt för att reparera skadan gissar jag. Ett steg i det var att berätta för sin tjej om den galna tjejen som var efter honom etc. Exakt vad som hänt kan vi ju bara gissa.

Ett annat citat son jag tycker är lite lurigt är:

"
När det framkom att personen i fråga ville ha en annan relation borde jag avslutat konversationen direkt. När påstötningarna blev mer explicita gjorde jag det däremot klart att något annat än en vänskapsrelation där jag agerat som mentor inte kunde bli aktuell.
"
Detta är tillräckligt vagt för att det finns rejält med utrymme för att skit har inträffat.

Hans försvar går ut på att han bettar hårt på att han inte gjort något brottsligt och om det skulle polisanmälas, då skall han lägga fram sina "bevis". Det må vara bevis för att inget brottsligt skett men samtidigt något som är jävligt jobbigt och pinsamt om det kommer ut.

Oavsett tror jag honom VERKLIGEN när han beskriver att han haft en riktig mardrömsvecka.

Bonusfråga: Varför envisas folk med att försöka dra in vänstern i denna tillsynes himmelsblåa historia?

Får man verkligen ut tillräcklig information från det du säger för att säga han är skyldig till något?

Jag ser bara hur HB förklarar sin syn på saken och där verkar det inte förekomma några tvivelaktigheter direkt? Om han sen ljuger har jag ingen aning om!

Vad är det du ser som otvetydigt för att anse honom skyldig?
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Talas mycket i tråden om att folk inom M vill sänka HB. Men hur mycket ligger det i dessa påståenden? Har HB dragit på sig fiender i partiet som är beredda att gå så här långt? Att förstöra någons rykte och karriär för all framtid, dra in barn i taskspelet och dessutom riskera att dra partiet i smutsen. Detta gör man inte utan vidare. Om detta är sant så måste HB ha fiender i partiet som verkligen hatar honom. Vilka och varför? Kända konflikter? Har HB offentligt trampat något partikollega ordentligt på tårna?

Dels lär det finnas fallanger inom partiet baserat på ideologisk grund där Bali står vääääldigt långt ifrån socialliberalerna från Reinfeldt-eran. Samtidigt handlar det garanterat om makt. Man få ha i åtanke att det garanterat positionera inför nästa generations partiledning. Vilken fallang ska ta över? Vem kommer få makt etc. Säkert en del som tycker det är väldigt passande att bli av med honom. Dock behöver det inte betyda att det är (vuxna) politiker som drar i trådarna.

Mest troligt har flickan tolkat det hela väldigt dramatiskt (som tonårsflickor tenderar att göra), lättat sitt hjärta för andra ungdomspolitiker (MUF-väninnor och från andra partier) som eldat på henne. Jag menar, i den åldern kan ju en blinksmiley till fel person ge upphov till storskaligt drama. Vem vet, han kanske har försökt nobba henne lite snyggt. En hjärtsmily eller komplimang när hon skickat någon bild och typ: - "Tycker du jag är ful?!!! - Nej nej, du är jättefin och snygg och hade jag bara varit yngre så bla bla bla". Hans sambo, som tydligen var med och läste konversationerna, förstod ju dock att det enda som funkar i ett sådant läge är att sätta ner foten. *

* Man får ju dock lägga in en brasklapp att spekulationer grundar sig på om det Bali säger faktiskt stämmer.
Senast redigerad av Don.C 2021-09-15 kl. 20:55.
Citera
2021-09-15, 20:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Det är polisanmält nu så då får vi se om polisen (Särskilda åklagaren eller vad det nu heter) lägger ned det eller om det leder till åtal. Men sedan har ju M sin interna bedömning av det hela.

Undrar vilka det är som ligger bakom denna komplott enligt Bali? Är det partikamrater?
Citera
2021-09-15, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Jag är mest road av att Bali anser sig kunna bevisa att han är oskyldig. Han är verkligen fantastisk.

Nu är det inte jag som är anklagad men jag hade inte kunnat bevisa att jag är oskyldig ändå så kanske är det jag som ”läst läxor” med tjejen?

Nice. Du verkar vara säker på din sak.

Kan jag få se dina otvetydiga bevis?
Citera
2021-09-15, 20:39
Medlem
Denne tjej är en mullvad inom MUF anlitad av vänstern att jailbaita oppositionsledamöter för att sabba deras image inför valåret.
Citera
2021-09-15, 20:39
Medlem
Det här ska ju vara en helt tokig flicka som förut i år på Twitter anklagade Therese Verdun för nån typ av sexuellt nätövergrepp. Den blivande juristen är ett svenskhatande äckel som jag blockade för länge sedan, nu har han låst konto.

Detta är en hatkampanj mot HB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in