Citat:
Ursprungligen postat av
Natalz2
Talas mycket i tråden om att folk inom M vill sänka HB. Men hur mycket ligger det i dessa påståenden? Har HB dragit på sig fiender i partiet som är beredda att gå så här långt? Att förstöra någons rykte och karriär för all framtid, dra in barn i taskspelet och dessutom riskera att dra partiet i smutsen. Detta gör man inte utan vidare. Om detta är sant så måste HB ha fiender i partiet som verkligen hatar honom. Vilka och varför? Kända konflikter? Har HB offentligt trampat något partikollega ordentligt på tårna?
Dels lär det finnas fallanger inom partiet baserat på ideologisk grund där Bali står vääääldigt långt ifrån socialliberalerna från Reinfeldt-eran. Samtidigt handlar det garanterat om makt. Man få ha i åtanke att det garanterat positionera inför nästa generations partiledning. Vilken fallang ska ta över? Vem kommer få makt etc. Säkert en del som tycker det är väldigt passande att bli av med honom. Dock behöver det inte betyda att det är (vuxna) politiker som drar i trådarna.
Mest troligt har flickan tolkat det hela väldigt dramatiskt (som tonårsflickor tenderar att göra), lättat sitt hjärta för andra ungdomspolitiker (MUF-väninnor och från andra partier) som eldat på henne. Jag menar, i den åldern kan ju en blinksmiley till fel person ge upphov till storskaligt drama. Vem vet, han kanske har försökt nobba henne lite snyggt. En hjärtsmily eller komplimang när hon skickat någon bild och typ: -
"Tycker du jag är ful?!!! - Nej nej, du är jättefin och snygg och hade jag bara varit yngre så bla bla bla". Hans sambo, som tydligen var med och läste konversationerna, förstod ju dock att det enda som funkar i ett sådant läge är att sätta ner foten. *
* Man får ju dock lägga in en brasklapp att spekulationer grundar sig på om det Bali säger faktiskt stämmer.