Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-15, 20:40
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Nice. Du verkar vara säker på din sak.

Kan jag få se dina otvetydiga bevis?

Nej det finns överhuvudtaget inga bevis på att jag är oskyldig.
Citera
2021-09-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
- Nej nej, du är jättefin och snygg och hade jag bara varit yngre så bla bla bla".

Det där är en äckligt creepy sak för en gubbe att säga till ett barn. Fy helvete.
Citera
2021-09-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
https://www.expressen.se/nyheter/han...e-bett-om-sex/

Ny intervju med Bali. Han verkar skärrad. Inte för denna tjej så här utifrån verkar trovärdig så känns det som det är något som tynger Bali utöver att bli anklagad.. Skulle inte förvåna mig om det är något i deras konversation som kan bli problematisk för honom om det kommer ut.
"Jag hjälpte henne med matten"... Man kan notera att AS tycks ha svårt för matte enligt följande tweets...
Citat:
AS: Min mattebok är blöt av tårar nu lmfao, snälla asså jag hatar detta så mkt
AS: Riskerar inte att Få F men mina föräldrar kmr döda mig om jag inte får minst C
Citera
2021-09-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jj299792458
Vet inte om det är Anastasia eller inte, men hennes sociala media försvann den dagen som anklagelserna gjort offentligt, hon är inte längre på mrkoll https://mrkoll.se/resultat?n=Anastas...a&c=Sollentuna, tydligen har hon många att dölja.

Om Anastasia är den tjejen som anklagar HB, då stor sannolikt att det är honey trap, speciellt att det var hon som kontaktade HB.

Sen, tror inte att en det finns en riksdagsledamot så dum i huvudet till punkten att fråga om nakna bilder på en minderårig på ett skriftligt meddelande.

Hur tar man bort sig från mrkoll?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbobuss
Ok, detta blir det sista svaret till dig, då du uppenbarligen är mer intresserad av att tjafsa online och slösa både din och min tid.

Du börjar med att fråga om ett citat, vilket jag ger dig. Då börjar du säga att jag ska hala fram bevis utöver indicier. När jag sen frågar dig om vilka källor du skulle acceptera som legitima så börjar du ifrågasätta om källor ens finns.

Jag ger dig världens guldchans att bestämma exakt vilka källor du vill att jag ska komma med, men du sumpar den. Hoppas för din skull att du tramsar för höga nöjets skull, annars så är jag väldigt bekymrad.

Du verkar helt sakna förståelsen för hur man avgör om påståenden är rimliga eller ej.

Du fortsätter prata om vad DU tror. Du verkar sakna den intellektuella förmågan att bedöma om något kan anses vara trovärdigt eller indicier.

Men visst. I din efterblivna värld är du kung!
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Bonusfråga: Varför envisas folk med att försöka dra in vänstern i denna tillsynes himmelsblåa historia?

Kanske därför att AE och AN, två personer som gjorde insinuanta tweets om HB redan innan affären briserade, båda har vänsterkopplingar?
Citera
2021-09-15, 20:43
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Får man verkligen ut tillräcklig information från det du säger för att säga han är skyldig till något?

Jag ser bara hur HB förklarar sin syn på saken och där verkar det inte förekomma några tvivelaktigheter direkt? Om han sen ljuger har jag ingen aning om!

Vad är det du ser som otvetydigt för att anse honom skyldig?

Det är onödigt vagt på sina ställen. Jag tror inte att han gjort något brottsligt (OSKYLDIG) men är säker på att han har gjort saker som han skäms över rejält och som man inte föväntar sig av någon i riksdagen. Annars tror jag han hade vart tydligare i sina bekännelser.
Citera
2021-09-15, 20:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
https://www.expressen.se/nyheter/han...e-bett-om-sex/

Ny intervju med Bali. Han verkar skärrad. Inte för denna tjej så här utifrån verkar trovärdig så känns det som det är något som tynger Bali utöver att bli anklagad.. Skulle inte förvåna mig om det är något i deras konversation som kan bli problematisk för honom om det kommer ut.

Men det mesta just nu säger nog att han är oskyldig. Vi får se vad som kommer fram mer senare..

En intressant sak som kommer fram i intervjun är att hans flickvän/sambo Linnea Lundgren säger sig ha sett Hanif Balis konversationer med flickan då när det skedde:

Citat:
Linnea Lundgren, som sitter bredvid Hanif under intervjun, bryter in:

– Jag läste konversationerna och var med när han pratade med henne.

– Han sa att han inte visste hur han skulle agera då det var en Muf-medlem som behövde hjälp. Och han ville ge den hjälp som han själv fått för att kunna vara där han är i dag. Han sa att han tyckte det kändes tråkigt att inte kunna göra det bara för att det handlar om en kvinna. Och så är det ju, jag tror att det kommer bli svårt för en man att hjälpa en kvinna inom politiken efter detta.

Det känns inte riktigt som något som skulle vara möjligt om man planerar att ha sex med eller frågar efter nakenbilder på en flicka i 16-års åldern. Då borde Hanif Bali ha hemlighållit konversationen.

Sambon berättar vidare:

Citat:
Varför väljer du att stå kvar i detta?
– För att jag vet att han inte har gjort det. Jag har varit med, jag har sett allting. Jag har sett alla konversationer och hur han har avvisat henne. Jag vet att han inte har gjort det.
Citera
2021-09-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Nej det finns överhuvudtaget inga bevis på att jag är oskyldig.

Är det så det funkar?

Jag vet att du gillar att gå på badhuset och kolla på nakna småpojkar! Bevisa mig fel!
Citera
2021-09-15, 20:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Det visar att hon varit den sexuellt kontaktsökande. Och att han ej var intresserad.

Hon kan mycket väl varit sexuellt kontaktsökande, samtidigt som han efterfrågat bilder. Det kan rent av vara så att han avvisat henne och som hämnd så rapporterar hon honom till partiet.
Citera
2021-09-15, 20:45
Medlem
Snubchurps avatar
Svårt att se att det finns nån substans i detta eller att det för den delen blir nått av detta när det gäller en person och ett fall där ord förmodligen står mot ord.

Annat var det med Soran där det fanns flera utsatta och vittnen samt bevis. Det räckte givetvis inte, särskilt inte i media där Soran alltid varit en gullegris och tillhör rätt sida.
Citera
2021-09-15, 20:45
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Du verkar helt sakna förståelsen för hur man avgör om påståenden är rimliga eller ej.

Du fortsätter prata om vad DU tror. Du verkar sakna den intellektuella förmågan att bedöma om något kan anses vara trovärdigt eller indicier.

Men visst. I din efterblivna värld är du kung!

Indicier är ju trovärdiga. Och man kan dömas på indicier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in