Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om han hade efterfrågat bilder. Tror du inte att dessa chattloggar hade bifogats anmälan?

Först gör man en anmälan, sen blir du eventuellt kontaktad av någon som efterfrågar bevis....... Om du sedan lämnar in en bild på en rosa elefant spelar ingen roll förens en åklagar bedömer fallet.

Jag kan anmäla dig för att ha tre ögon, polisen måste ta upp anmälan.
Citera
2021-09-15, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonyTlair
Hoppas A*rio E*brahimpurs liv ruineras. Fyfan vilket äckel.

Killen är muslim va? Klassisk variant som dessutom avskyr det svenska. Jag kan tänka mig personliga motiv om han står bakom. Detta med tanke på Hanifs profil.
Citera
2021-09-15, 20:53
Medlem
Anktalares avatar
Känns som att Hanif Balis "väntar på anmälan" bara är ett passivt hot från honom om att sätta dit sitt offer för falsk tillvitelse.
Citera
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Är det så det funkar?

Jag vet att du gillar att gå på badhuset och kolla på nakna småpojkar! Bevisa mig fel!

Kan jag inte. Det är det som är så underhållande med Balis påståenden om bevis på att han är oskyldig.
Som tur är i Sverige måste den som anklagar någon bevisa anklagelsen. Märkligt att Bali inte känner till detta som riksdagsledamot.

I de länder Bali har sin härkomst från (han är någonslags nationslös bergsturk va? ) är rättsystemet kanske mer baserat på att man bevisar sig oskyldig. Men det har nog mer med heder än rättvisa att göra.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Så vem är denne Ario som suttit på scoopet? Eller är det en komplott som han ligger bakom?
Vad vet vi om denna skuggfigur? Han förtjänar en egen tråd.
Citera
2021-09-15, 20:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om han hade efterfrågat bilder. Tror du inte att dessa chattloggar hade bifogats anmälan?

1) Inte nödvändigtvis. Man kan också tänka sig att man låter polisen kalla en till förhör, och begär då vad de vill ha.

2) Vad som bifogas en anmälan - offentliggörs det verkligen? Alltså, hur vet du att några sådana loggar inte bifogats?

3) Vet vi att det är tjejen ifråga som gjort anmälan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jo men du skriver ju ”indicier eller trovärdigt” som om dom är motsatser. Det behöver dom ju inte vara.

Ok!

Låt mig rätta mig själv!

De indicier som presenterats hittills är för mig icke tillräckliga för en fällande dom!

Dock vet jag att flickan som anmälde är väldigt psykiskt sjuk! Så inget av det hon säger stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Han är bättre än Paolo Roberto i sin intevju. Men varför tar han upp sin uppväxt att han blev sönderslagen av sina fosterföräldrar? Känns som han jagar sympati från PK. Det har väl inte tjänat hans karriär tidigare att utmåla sig som offer men hans PR konsulter tycker nog att det rimmar väl med denna story. Känns torftigt att försvaret bygger på offerkofta och snack om komplott.

https://www.expressen.se/nyheter/han...e-bett-om-sex/
Ja, hans fosterföräldrar har inte med saken att göra. Märkligt att han tar upp dem i detta sammanhang. Han kommer också lite sent med sin förklaring, alltså precis när han förstår att hans namn kommer att publiceras i media. Lite som att han hade kniven på strupen, att han insåg att detta inte skulle försvinna utan att han måste hitta på en förklaring. Flickan som han han ska bett om underlivsbilder, om det skett digitalt, har antagligen bevis på att han gjort så. Sedan ska det även finnas andra flickor/ kvinnor som han utsatt för ovälkomna närmanden av liknade slag. Men antagligen kommer M att betala för dem för att de ska släppa det hela och hålla tyst. M vill ju slippa skandal. Bali är ändå en röstmagnet för M och han är inte misstänkt något brott. Det handlar enbart om misstankar om olämpligt beteende.
Citera
2021-09-15, 20:55
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Jag säger inte att du TROR fel. Jag har själv ingen aning. Inget som sagts hittills är mer än indicier för mig.

Men vad menar du med att han borde varit rakare i sina bekännelser?

Ytterligare ett exempel:

Fråga: Det finns uppgifter om att du bett henne om avklädda bilder. Har det hänt?
Hanif: Som jag tidigare sa, jag tillbaka visar verkligen alla de här viskningslekarna och påståendena som görs.

Han svarar altså inte nej, utan ger ett politikersvar.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Det här ska ju vara en helt tokig flicka som förut i år på Twitter anklagade Therese Verdun för nån typ av sexuellt nätövergrepp. Den blivande juristen är ett svenskhatande äckel som jag blockade för länge sedan, nu har han låst konto.

Detta är en hatkampanj mot HB.
Ja, detta är en hatkampanj mot HB. Den här spillran av en människa skickade bilder på sig själv i kortkort till Verdun och undrade om den var för kort? När Verdun inte nappade på kroken så har - enligt sägnen - AS POLISANMÄLT Verdun för grooming.

Alltså, det här tar ju alla priser. Det här är ju en ny lägstanivå. Free Hanif!
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Varför skulle någon vilja ha Hanif som mattementor? Varför skulle han ens vilja ställa upp = 3 plus 3 är s e x …

Hanif Bali var kanske hennes idol?

Citat:
En gång när jag var på ett evenemang och talade 2019. Det var en talarkväll. Hon var där och kom fram och ville ta bild och utbyta några ord, och berätta att hon var ett stort fan.

Blev du smickrad av den kontakten?

– Det är en kontakt som sker ofta. Jag la ingen vikt vid den. Jag blir kontaktad av tusentals personer, vissa vill ha mer hjälp och vissa vill bara skicka hejarop på massor av olika plattformar där jag finns.

https://www.expressen.se/nyheter/han...e-bett-om-sex/
Citera
2021-09-15, 20:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Enligt Bali var det inte så han besvarade hennes kontaktsökande. Han får visa partiet chatthistoriken. Att han bemötte hennes kontaktsökande avvisande och ej genom att efterfråga bilder.

Är anmälan en hämnd från henne för att han avvisade henne så är det hon som agerat sexuellt olämpligt och ej velat respektera gränser.

Det första: De loggar han eventuellt gett partiet kan svårligen bevisa hans oskuld.

Det andra: En anmälan av hämndbegär gör inte att anmälan är falsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in