Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-15, 21:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
1) Inte nödvändigtvis. Man kan också tänka sig att man låter polisen kalla en till förhör, och begär då vad de vill ha.

2) Vad som bifogas en anmälan - offentliggörs det verkligen? Alltså, hur vet du att några sådana loggar inte bifogats?

3) Vet vi att det är tjejen ifråga som gjort anmälan?
Som sagt. Jag avser den "anmälan" som skickats in till Moderaterna partiledning. Se mitt svar ovan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faquile781
Men är det ens möjligt att en så ung tjej skulle stöta på honom?????

Klart det är möjligt, om det är troligt är en annan sak
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Ytterligare ett exempel:

Fråga: Det finns uppgifter om att du bett henne om avklädda bilder. Har det hänt?
Hanif: Som jag tidigare sa, jag tillbaka visar verkligen alla de här viskningslekarna och påståendena som görs.

Han svarar altså inte nej, utan ger ett politikersvar.

Kan vara så. Eller så vill han inte ge sig in i en djupare diskussion med en reporter som ska tolka vad han säger? Han anser diskussionen vara avslutad.

Är det du säger inspelat eller muntligt?
Citera
2021-09-15, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Killen är muslim va? Klassisk variant som dessutom avskyr det svenska. Jag kan tänka mig personliga motiv om han står bakom. Detta med tanke på Hanifs profil.

Nej, tror inte han är muslim. Hans kusin är ju tydligen Dana Pourkomeylian och hon är kristen. En horunge är något han definitivt är. Han verkar vurma starkt för muslimer för att reta upp den konservativa högern. Han är definitivt anti-polis. Han är ett äckel som leker självgod. Han spelar defintivt efter sin helt egna agenda. Han verkar aspirera efter att bli en iranieversion av Viktor Banke. Snubben hatar alla högerblattar som är anti Sveriges migrationspolitik och gillar att kalla de för husblattar.
Citera
2021-09-15, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Att det undet en veckas tid pågått en utredning ledd av landets skarpaste moderater.

"Moderater" kan knappast begära in telefoner/chatloggar osv?
Citera
2021-09-15, 21:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Oavsett vilket, det är kört för honom! Skadan har redan skett.

Märkligast av allt är att Moderaterna inte polisanmälde det. Interna utredningar har vi sett i massor på andra ställen. Men det räcker inte.

Dumt att man inte polisanmälde. M som förespråkar lag och ordning kör med egna lagar, lite klan style. Vi löser det inom familjen.
Varför skulle M polisanmäla Bali om dom inte hittat ett enda belägg som stödjer att något olämpligt har inträffat?

Skall man springa & polisanmäla sina medlemmar bara för att psykfall & rättshaverister hittar på fantasihistorier?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som sagt. Jag avser den "anmälan" som skickats in till Moderaterna partiledning. Se mitt svar ovan.

Ok. Ja mitt svar kvarstår, även om du menade partiledningen.
Citera
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Hrmm

Om Hanif påstår att han har X bevis för sin oskuld (tex chatloggar) så kan polisen åberopa dessa om de bedöms trovärdiga?

Fast de blir bara intressant om ”offret” påstår att det är i just dessa som Bali ber om sex. Hon kan hävda att detta skedde i ett telefonsamtal. Om nu inte hon eller Bali spelat in alla samtal så finns inga bevis för att han är oskyldig ( inga bevis för att han är skyldig heller)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur vet du det? Och varför skulle Hanif vilja blanda in sig med en psyksjuk?

Han visste självklart inte vid tillfället att hon var psyksjuk.... Det framkom efter hennes lögnaktiga påståenden!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Oavsett vilket, det är kört för honom! Skadan har redan skett.

Märkligast av allt är att Moderaterna inte polisanmälde det. Interna utredningar har vi sett i massor på andra ställen. Men det räcker inte.

Dumt att man inte polisanmälde. M som förespråkar lag och ordning kör med egna lagar, lite klan style. Vi löser det inom familjen.
Den som ska polisanmäla är givetvis den som kommer med anklagelsen. Inte det parti som personen är medlem i.
Att polisanmäla någon som man vet är oskyldig är dock straffbart så det är betydligt mer safe att tipsa arbetsgivaren i typisk metoo anda.
Citera
2021-09-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Kan jag inte. Det är det som är så underhållande med Balis påståenden om bevis på att han är oskyldig.
Som tur är i Sverige måste den som anklagar någon bevisa anklagelsen. Märkligt att Bali inte känner till detta som riksdagsledamot.

I de länder Bali har sin härkomst från (han är någonslags nationslös bergsturk va? ) är rättsystemet kanske mer baserat på att man bevisar sig oskyldig. Men det har nog mer med heder än rättvisa att göra.

Han kan ju hänvisa till det händelseförlopp och den bevisning som eventuellt lagts fram i internutredningen. Dvs han har information som visar på att det som lagts fram inte stämmer..
Citera
2021-09-15, 21:04
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Leker med tanken att allt är som HB säger…jag får rysningar!! Fy satan försatt behöva genomgå detta…

Det som talar för honom är att hans sambo bekräftar att han berättat om denna tjej och visat konversationer mm… betyder ju inte att han visat allt för henne så klart, men ger honom och hans version mer tyngd.

Alltså, HB är en av de mer skärpta personerna i detta land. Hur tusan skulle han kunna fallera så grovt och skicka sexinviter mm på sociala medier, sms mm? Det faller på sin egna orimlighet. Det skulle han aldrig göra. Aldrig! Ni som följt honom förstår vad jag pratar om. Detta är ingen snubbe som saknar närvaro kring allt han gör el säger. Han har stenkoll.

Nä tror inte ett skit på att detta skulle vara så allvarligt att polisen skall in och straff utdelas. Han har säkert sparat alla chatloggar och meddelanden. Det råder inte brist på psykon som anmäler kändisar nu precis. Senast var det Don V och Kinnaman som fick försvara sig via sociala medier. Borde vara direkt i fängelse på sådana anmälningar för att få clout på sociala medier och starta drev
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in