Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 08:15
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ligger raderade bilder och meddelanden kvar i nåt moln eller i telefonen nånstanns eller är dom borta för evigt?

Går att återskapa vid en polisutredning.

Det verkar som det inte spelar någon roll just nu.
Allt står ord mot ord.
Vänstern står fortfarande att säger att Hanif ljuger, högern backar Hanif och tar hans sida.

Det har pratats om en polisanmälning dock bakom SvD's betalvägg? Expressen och AB skriver inget om det.
Jag tycker det vore bra om det blir en utredning där det framkommer om Hanif har bett eller inte bett om naken bilder. Så kan man gå vidare.
Citera
2021-09-16, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Jag hatar alla sexförbrytare lika Bali, Soran Virtanen. Till skillnad från dig så gör jag ingen skillnad på vilken politisk hemvist dessa svin har.

Varför i h-e kallar du Bali för ”sexförbrytare”? Är du dum i huvudet?
Citera
2021-09-16, 08:16
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Samma människor som har propagerat för att Ebba Busch måste avgå för förtalet, har nu spridit förtal om Hanif Bali i en veckas tid. Can't make this shit up.

Jovisst är det så, men dessa personer är förmodligen till stora delar troll som är kopplade till socialdemokratin.

Jag menar att om påstående mot HB är fabricerade och det går att knyta personerna bakom denna "minderåriga flicka" till socialdemokratin så är detta är politisk skandal av stor magnitud. Ja, till och med större än om det stämmer att HB har försökt att grooma en minderårig. Sådana skandaler händer ju ibland, men att ett politiskt parti försöker smutskasta på detta sätt en företrädare för ett annat parti, ja då rör det sig om en händelse som man kan förvänta sig i bananrepubliker och inte en nation som Sverige.
Citera
2021-09-16, 08:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweDem2022
H*n skrev: "Jag har sökt på "Ganman" i denna tråd men förvånansvärt nog hittade sökfunktionen", därav frågan om deras "förhållande".

Bara för att man twittrar så måste man väl inte nämna Hanif...
Ja just det, det stämmer. Nej de har väl inget med varann att göra, HB + JG. Tyckte också det lät lite konstigt när jag tänker efter.
Citera
2021-09-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Kan det vara så enkelt att ”samma människor ” tycker illa om förbrytare i förtroendeställning?

🤷‍♂️

Hahaha förbrytare!! Vem försöker du lura? Förstår inte hur ni orkar med er själva
Citera
2021-09-16, 08:18
Medlem
flyer1s avatar
Skickligt försvarstext av HB. Men som man säger ingen rök utan eld. Förmodligen har han frågat om nakenbilder och förmodligen har flickan det kvar meddelanadet i digital form, även om HB själv raderat det. Jag tror inte HB gjort nått olagligt men han förstår detta kan förstöra hans politiska karriär. Eller kanske han bad henne skicka "bilder" och flickan tolkat det som nakenbilder, isåfall no case. HB borde vara så smart.

Han har förmodligen bara SMSat o twittrat med denna tjej med personlighetsstörning , men då det skurit sig mellan dem har han blockat henne och det har fått henne bli förbannad och gjort att hon hämnats genom att berätta för andra. Bordeline personlighet verkar det som. Hade han ej blockat henne hade det förmodligen inte kommit fram. Vilket dilemma, att göra rätt och avsluta kontakten leder till negativ publicitet.
Citera
2021-09-16, 08:19
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonc
Hahaha förbrytare!! Vem försöker du lura? Förstår inte hur ni orkar med er själva
EBT har ju erkänt och Hanif kommer garanterat fällas.

Så ja, förbrytare. Är det ett för svårt ord för dig?

😍
Citera
2021-09-16, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Det blir antagligen så. Men det kan också paradoxalt nog bli tvärtemot, att kvinnor får svårare att ta sig fram därför att män på maktpositioner helt enkelt inte släpper fram kvinnor pga de risker som uppenbarligen finns med kvinnor på arbetsplatser. Jag läste någonstans att detta fenomen nu börjar bre ut sig i USA. Kvinnor får inte längre jobb på attraktiva arbetsplatser. Det anses inte värt besväret och riskerna att anställa dem. Riskerna överväger nu det eventuella mervärdet med en kvinnlig anställd.

Det är en sanning med modifikation. Det handlar om män som inte kan utsättas för frestelser. Det har alltid funnits duktiga kvinnor på alla arbetsplatser under min livstid. Kvinnor män inte kommer på tanken att behandla olämpligt.

Sverige har varit lite för demokratiskt när det kommer till att anställa både män och kvinnor, och i politiken kan man bli en rockstjärna för absolut inget annat än populistisk retorik och talibanskägg.

Vi ser konsekvenserna överallt nu med stora och små skandaler, när man rekryterar folk med bräcklig grund som blåser upp sig själva till en position de inte förstår att sätta in i ett sammanhang.

Det jag tycker är intressant är attacken på offren, som modus perandii. Män som väljer utsatta unga kvinnor som offer för sin sexualitet. Det är flickor som saknar social förankring och söker något diffust, kanske bekräftelse när de söker sig till äldre män.

Unga kvinnor från borgerliga hem, där föräldrarna röstar på Moderaterna behöver inte en skäggig gubbe för att få hjälp med läxorna. Hjälp finns i hemmet och med betald läxhjälp. När de är i MUF är de med jämnåriga och träffar äldre inom partiet när de ska hålla ett fördrag. Oftast är det i samband med valrörelser.

Det finns likheter i dessa fall med äldre män som missbrukar kvinnor som kommer dem nära som Hanif Bali och Lambertz. De ger sig på kvinnor som är utsatta, haft tidigare liknande dåliga erfarenheter av män, en omständighet som ger dessa äckel till män klartecken att här kommer vi undan.

När man diskuterar vad detta med Hanif Bali handlar om, måste man beakta alla de män som inte är gränsöverskridande när de möter unga kvinnor. Det handlar om, att som vuxen man kunna hantera folk, kunna hantera unga kvinnor och inte ens komma på tanken att det finns något sexuellt från dessa kvinnor som har med dem själva att göra.

Moderterna har en partiledare som är familjefar med döttrar. Andra moderata politiker som aldrig skulle komma på tanken att umgås med en ung kvinna eller tonåring så som Hanif Bali gjort. Deras egna döttrar hamnar inte i situationer är de söker äldre män för mentorer och läxhjälp, med konsekvenser som svek och skandal.

Jag bryr mig inte om hur skyldig eller oskyldig, Hanif Bali är eller graden av snusk och olämplighet. Varje man ska själv veta var gränsen går. Unga kvinnor kan vara mycket utmanande och flirtiga, en sak en mogen man tar för vad det är.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Skickligt försvarstext av HB. Men som man säger ingen rök utan eld. Förmodligen har han frågat om nakenbilder och förmodligen har flickan det kvar meddelanadet i digital form, även om HB själv raderat det. Jag tror inte HB gjort nått olagligt men han förstår detta kan förstöra hans politiska karriär. Eller kanske han bad henne skicka "bilder" och flickan tolkat det som nakenbilder, isåfall no case. HB borde vara så smart.

Han har förmodligen bara SMSat o twittrat med denna tjej med personlighetsstörning , men då det skurit sig mellan dem har han blockat henne och det har fått henne bli förbannad och gjort att hon hämnats genom att berätta för andra. Bordeline personlighet verkar det som. Hade han ej blockat henne hade det förmodligen inte kommit fram. Vilket dilemma, att göra rätt och avsluta kontakten leder till negativ publicitet.

Ingen rök utan eld, trams. Det skall bli väldigt roligt det här när de inte lyckas producera bevis.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ligger raderade bilder och meddelanden kvar i nåt moln eller i telefonen nånstanns eller är dom borta för evigt?
Jag förstår varför du undrar. Flickans båda (hänglåsta) twitter-konton är raderade.

För så gör man ju när man har rent mjöl i påsen, eller hur?
Citera
2021-09-16, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
EBT har ju erkänt och Hanif kommer garanterat fällas.

Så ja, förbrytare. Är det ett för svårt ord för dig?

😍

Återigen, vem försöker du lura? Sitter du liksom och önsketänker så hårt att du lurar dig själv eller vad är det frågan om?
Citera
2021-09-16, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Låt oss säga att Hanifs berättelse är sann. Alltså att det var hon som oombett skickade sexuella inviter och kanske tom nakenfoton till honom. Vidare att det krävdes åtskilligt innan hon ville acceptera att han inte var intresserad.

Hon är bara femton år, ett barn. Vad är ett rimligt agerande från en vuxen i ett sådan läge?

Givetvis kontaktar man hennes föräldrar eftersom det är uppenbart att det handlar om ett barn som inte mår bra och har ett självskadebeteende. Har Hanif verkligen gjort detta?
Eftersom det rör sig om något som inträffat i kontakter inom ett politiskt parti meddelas även detta om det som hänt. Har Hanif gjort detta? Isåfall måste partiledningen eller andra ansvariga inom partiet känt till detta och redan gjort utredning.

Jag tror inte att Hanif gjort något av ovanstående och därmed betett sig extremt klandervärt även om hans snyfthistoria skulle vara sann. Som förälder skulle jag bli vansinnig om mitt barn hade ett känt självskadebeteende och ingen berättade det för mig.

Men den troliga sanningen är nog att Hanif inte varit så passiv i kontakterna med barnet som han låter påskina.
Precis!
Även om allt har gått till såsom Hanif har sagt så är han en olämplig riksdagen som inte direkt tar upp en sådan här sak internt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in