Citat:
Ursprungligen postat av
Natalz2
Det blir antagligen så. Men det kan också paradoxalt nog bli tvärtemot, att kvinnor får svårare att ta sig fram därför att män på maktpositioner helt enkelt inte släpper fram kvinnor pga de risker som uppenbarligen finns med kvinnor på arbetsplatser. Jag läste någonstans att detta fenomen nu börjar bre ut sig i USA. Kvinnor får inte längre jobb på attraktiva arbetsplatser. Det anses inte värt besväret och riskerna att anställa dem. Riskerna överväger nu det eventuella mervärdet med en kvinnlig anställd.
Det är en sanning med modifikation. Det handlar om män som inte kan utsättas för frestelser. Det har alltid funnits duktiga kvinnor på alla arbetsplatser under min livstid. Kvinnor män inte kommer på tanken att behandla olämpligt.
Sverige har varit lite för demokratiskt när det kommer till att anställa både män och kvinnor, och i politiken kan man bli en rockstjärna för absolut inget annat än populistisk retorik och talibanskägg.
Vi ser konsekvenserna överallt nu med stora och små skandaler, när man rekryterar folk med bräcklig grund som blåser upp sig själva till en position de inte förstår att sätta in i ett sammanhang.
Det jag tycker är intressant är attacken på offren, som modus perandii. Män som väljer utsatta unga kvinnor som offer för sin sexualitet. Det är flickor som saknar social förankring och söker något diffust, kanske bekräftelse när de söker sig till äldre män.
Unga kvinnor från borgerliga hem, där föräldrarna röstar på Moderaterna behöver inte en skäggig gubbe för att få hjälp med läxorna. Hjälp finns i hemmet och med betald läxhjälp. När de är i MUF är de med jämnåriga och träffar äldre inom partiet när de ska hålla ett fördrag. Oftast är det i samband med valrörelser.
Det finns likheter i dessa fall med äldre män som missbrukar kvinnor som kommer dem nära som Hanif Bali och Lambertz. De ger sig på kvinnor som är utsatta, haft tidigare liknande dåliga erfarenheter av män, en omständighet som ger dessa äckel till män klartecken att här kommer vi undan.
När man diskuterar vad detta med Hanif Bali handlar om, måste man beakta alla de män som inte är gränsöverskridande när de möter unga kvinnor. Det handlar om, att som vuxen man kunna hantera folk, kunna hantera unga kvinnor och inte ens komma på tanken att det finns något sexuellt från dessa kvinnor som har med dem själva att göra.
Moderterna har en partiledare som är familjefar med döttrar. Andra moderata politiker som aldrig skulle komma på tanken att umgås med en ung kvinna eller tonåring så som Hanif Bali gjort. Deras egna döttrar hamnar inte i situationer är de söker äldre män för mentorer och läxhjälp, med konsekvenser som svek och skandal.
Jag bryr mig inte om hur skyldig eller oskyldig, Hanif Bali är eller graden av snusk och olämplighet. Varje man ska själv veta var gränsen går. Unga kvinnor kan vara mycket utmanande och flirtiga, en sak en mogen man tar för vad det är.