Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 08:25
Moderator
Hobbybondes avatar
Nu är jag långt ifrån moderat, ligger snarare vänster om S, och jag har mkt lite till övers för HB som person. MEN, hans intervju i tidningen var bra och han satte fingret på något som är på väg åt helvete i det här landet. Att skuldfrågor i diverse spörsmål avgörs redan hos tidningarna, inte i domstol. Vad ännu värre är att partier, arbetsgivare börjar bli så rädda för detta att det nu för tiden inte ens hinner komma ut till tidningarna innan folk sparkas, förflyttas, kontrakt sägs upp. Av blotta rädslan för att tidningarna ska snoka upp det och kabla ut det.

Det blir ju ett demokratiskt problem.. Man kan använda vad fan för rykte som helst för att sänka en motståndare eftersom "ingen rök utan eld" börjar bli gängse norm för avsättandet av tongivande figurer.

Om HBs skuld i just detta vet jag ingenting. Men så länge det inte blir en rättslig process och bevisas skuld så är han fan oskyldig. Allt annat är att begrava demokratin för gott
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Tyvärr önsketänkande. Får denna händelse fäste nu och något mer kommer är hans karriär över. Närmsta dygnen helt avgörande. Förvånad han ens från börjar ens hamnat i detta. ”hjälpa en femton åring med matten”. Redan där skulle han i sin position förstått. I värsta fall har han tänkt med dicken.

Fast det är inte ovanligt att äldre i MUF hjälper de yngre med matten osv. Många 16-17 åringar som drömmer om att bli civilingenjörer och dylikt som helt plötsligt får en platform där de har möjlighet att bli vänner med 23-30 åringar som antingen läser eller har läst den utbildningen de vill ha.

På "min tid" var det inte ovanligt att Wykman höll en liten mattelektion efter att han hållt sitt tal till vår lokalförening, exempelvis. Och ofta sa man "nä men bara skicka ett mess på facebook om du behöver hjälp" till de yngre, så hände det att en och en annan fråga dök upp någon gång. Sen är det ju alltid "intervjua en politiker" uppgift från högstadiet och gymnasiet och har man då en Riksdagsledamot som rör sig bland dina vänner så blir det ju naturligt.

Med det sagt kan hans förklaring givetvis va bullshit, jag lutade helt åt att han solklart var skyldig fram tills igår. Lutar nog fortfarande åt att han är skyldig faktiskt. Men vi får se, han är givetvis oskyldig tills motsatsen är bevisad.
Citera
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det kan du tycka, men vad hjälper det? Både Soran och Fredrik ångrar nog att dom blev offentliga personer. Risken med dessa sexbrottsanklagelser är att ingen vågar bli politiker eller ens kändisar i framtiden. Vi får en kraftig övervikt av kvinnor i alla framträdande positioner.

Hahaha, grattis till det roligaste inlägget idag iaf.
Citera
2021-09-16, 08:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ja och samma personer som säger att Ebba är en brottsling gör exakt samma sak som Ebba fälldes för utan att fatta det själv.

Exakt. Till och med när han håller käften, exponerar Bali hans meningsmotståndares hyckleri.

Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Kan det vara så enkelt att ”samma människor ” tycker illa om förbrytare i förtroendeställning?

🤷‍♂️

Nä. Dessa människor skiter i rätt/fel, upp/ner, skyldig/oskyldig. De vill se KD under spärren och deras största hatobjekt Hanif Bali brinna i helvetet. Ingenting annat spelar någon roll. De saknar principer, hederlighet och skam i kroppen.

Som Bali brukar säga: "It's ok when we do it". Ändamålen helgar medlen, ingenting annat än seger räknas. Dessa människor ser sig, paradoxalt nog, som de goda krafterna i samhället.

Jag ser dem som mobben som står på torget med högafflar och facklor och kräver en halshuggning, NU. "Oskyldig? Vem bryr sig, vi vill se blodet flyta!"

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jovisst är det så, men dessa personer är förmodligen till stora delar troll som är kopplade till socialdemokratin.

Jag menar att om påstående mot HB är fabricerade och det går att knyta personerna bakom denna "minderåriga flicka" till socialdemokratin så är detta är politisk skandal av stor magnitud. Ja, till och med större än om det stämmer att HB har försökt att grooma en minderårig. Sådana skandaler händer ju ibland, men att ett politiskt parti försöker smutskasta på detta sätt en företrädare för ett annat parti, ja då rör det sig om en händelse som man kan förvänta sig i bananrepubliker och inte en nation som Sverige.

Jag har svårt att se att Sveavägen 68 är involverade här. Tror mer på kombinationen ung flicka med lite psykiska bekymmer (mår inte så bra), blir rejectad av man hon ser upp till, vill ge igen - samtidigt som Hanif Balis interna fiender i M är med på ett hörn vad gäller tajming.

Skulle det finnas spår av inblandning från S här vore det med rätta en enorm politisk skandal. Men jag kan inte se att de skulle exponera sig på det viset, "bara" för att bli av med Hanif Bali (som kommer straffa ut sig själv förr eller senare ändå).
Citera
2021-09-16, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är en sanning med modifikation. Det handlar om män som inte kan utsättas för frestelser. Det har alltid funnits duktiga kvinnor på alla arbetsplatser under min livstid. Kvinnor män inte kommer på tanken att behandla olämpligt.

Sverige har varit lite för demokratiskt när det kommer till att anställa både män och kvinnor, och i politiken kan man bli en rockstjärna för absolut inget annat än populistisk retorik och talibanskägg.

Vi ser konsekvenserna överallt nu med stora och små skandaler, när man rekryterar folk med bräcklig grund som blåser upp sig själva till en position de inte förstår att sätta in i ett sammanhang.

Det jag tycker är intressant är attacken på offren, som modus perandii. Män som väljer utsatta unga kvinnor som offer för sin sexualitet. Det är flickor som saknar social förankring och söker något diffust, kanske bekräftelse när de söker sig till äldre män.

Unga kvinnor från borgerliga hem, där föräldrarna röstar på Moderaterna behöver inte en skäggig gubbe för att få hjälp med läxorna. Hjälp finns i hemmet och med betald läxhjälp. När de är i MUF är de med jämnåriga och träffar äldre inom partiet när de ska hålla ett fördrag. Oftast är det i samband med valrörelser.

Det finns likheter i dessa fall med äldre män som missbrukar kvinnor som kommer dem nära som Hanif Bali och Lambertz. De ger sig på kvinnor som är utsatta, haft tidigare liknande dåliga erfarenheter av män, en omständighet som ger dessa äckel till män klartecken att här kommer vi undan.

När man diskuterar vad detta med Hanif Bali handlar om, måste man beakta alla de män som inte är gränsöverskridande när de möter unga kvinnor. Det handlar om, att som vuxen man kunna hantera folk, kunna hantera unga kvinnor och inte ens komma på tanken att det finns något sexuellt från dessa kvinnor som har med dem själva att göra.

Moderterna har en partiledare som är familjefar med döttrar. Andra moderata politiker som aldrig skulle komma på tanken att umgås med en ung kvinna eller tonåring så som Hanif Bali gjort. Deras egna döttrar hamnar inte i situationer är de söker äldre män för mentorer och läxhjälp, med konsekvenser som svek och skandal.

Jag bryr mig inte om hur skyldig eller oskyldig, Hanif Bali är eller graden av snusk och olämplighet. Varje man ska själv veta var gränsen går. Unga kvinnor kan vara mycket utmanande och flirtiga, en sak en mogen man tar för vad det är.

Bra inlägg. Om anklagelserna faktiskt stämmer så är det ganska ointressant vem tjejen är, hon kan vara dödsknarkarnazist, Putin-agent eller 100% galen. Det är fortfarande jävligt illa att en riksdagsledamot inte kan hantera den situationen, och om man tycker att en sådan person passar för att leda ett land borde man nog tänka till en gång extra.
Citera
2021-09-16, 08:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Både DN och SvD har artiklar om Hanif…
Nu, ja!

Men DN hakade inte på från början och man tar inte upp det på Nyheterna TV4 tycks det. Det är det jag menar. Det finns ingen "kampanj" förutom i Aktuellt Fokus då. Ja, hos emobruden Irena Pozar också kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det jag tycker är intressant är attacken på offren, som modus perandii. Män som väljer utsatta unga kvinnor som offer för sin sexualitet. Det är flickor som saknar social förankring och söker något diffust, kanske bekräftelse när de söker sig till äldre män.
För många män är det den enda chansen de har att för en gångs skull slippa känna sig underlägsna.

Därför går man på barn, kvinnor med låg självkänsla, kvinnor som kommer från en annan kultur, inte kan språket (thaifru/öststatsfru) osv.
Det är t.ex det hela "köpefru"-problematiken bottnar i, en slags dominans, ett maktspel.
Självständiga kvinnor med egen vilja, sexualitet och makt ses som något "fel".

Det bottnar ju i extrem osäkerhet från början, inte sällan grundat i kukstorlek eller kroppslängd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ligger raderade bilder och meddelanden kvar i nåt moln eller i telefonen nånstanns eller är dom borta för evigt?

Inget är borta för evigt inom IT. Facebook och telefonoperatörer kan få tillbaka raderad data om polisen begär ut det (alltså om de misstänker att bevis finns där)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag förstår varför du undrar. Flickans båda (hänglåsta) twitter-konton är raderade.

För så gör man ju när man har rent mjöl i påsen, eller hur?

Just därför måste hennes fullständiga identitet ut i det offentliga. Man ska inte kunna komma undan med så pass allvarliga anklagelser och sen springa och gömma sig. Fria Tiders grävgrupp håller på att undersöka Ario Ebrahimpur, och det är väldigt välkommet. Rekommenderar folk som vet nåt om denna tjommen att kontakta Fria Tider.
Citera
2021-09-16, 08:31
Medlem
Månsans avatar
Som väntat alltså. Hela caset var en iscensatt komplott. Uruselt av Expressen att inte kolla upp att tjejen tidigare framfört liknande grundlösa anklagelser mot andra med nedlagda polisanmälningar som resultat. Borde vara ett minimikrav innan men publicerar?
Citera
2021-09-16, 08:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Tyvärr önsketänkande. Får denna händelse fäste nu och något mer kommer är hans karriär över. Närmsta dygnen helt avgörande. Förvånad han ens från börjar ens hamnat i detta. ”hjälpa en femton åring med matten”. Redan där skulle han i sin position förstått. I värsta fall har han tänkt med dicken.
Har du hört talas om "pave it forward"?
Han har blivit hjälpt av moderater i början av karriären, och han ville hjälpa andra i snarlik situation. Men jag tror som andra skrivit, att hon från början ville något annat, och låg på som en igel. Sanningen kommer alltid fram!
Flickans konton är raderade av henne själv och nu är det upp till Hanif hur mycket han vill visa.

Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Nu sitter äntligen skäggtalibanen med riven i brödrosten..
Rasism är fina saker så länge de kommer från rätt, rött håll, right?
Citera
2021-09-16, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Just därför måste hennes fullständiga identitet ut i det offentliga. Man ska inte kunna komma undan med så pass allvarliga anklagelser och sen springa och gömma sig. Fria Tiders grävgrupp håller på att undersöka Ario Ebrahimpur, och det är väldigt välkommet. Rekommenderar folk som vet nåt om denna tjommen att kontakta Fria Tider.
Hennes identitet är redan ute i det offentliga.

Men är det inte bättre att utreda vad som hänt INNAN man ger sig på det potentiella offret?
För hittills vet vi bara vad Hanif har sagt och han har ju en ganska bra anledning att ljuga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in