Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 14:39
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Begåvningsreserv syftar på begåvade människor vars potential inte tillvaratas, vanligen pga bristande utbildning eller språkhinder.

Det har tagits upp i Språket i P1. Begreppet "tillhör begåvningsreserven" ska undvikas, eftersom det är oklart huruvida det är positivt eller negativt, precis uttrycket "som lök på laxen"
Citera
2021-09-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Måste ju vara första gången i världshistorien som Flashbacks användare står bakom en misstänkt tafsande arab istället för att stå på det misstänkta offrets sida. Är det för att han kritiserar islam som han har fått fri lejd att våldta vem han vill eller?
Så nu har Bali våldtagit hela MUF Stockholm,är han frihetsberövad?
Citera
2021-09-16, 14:42
Medlem
Ograsts avatar
Väldigt modigt av den anonyme anmälaren att skicka en kopia av artikel i expressen till polisen. Mycket modigt.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Nej jag hänvisade till Aftonbladets artikel.

Fast i Aftonbladet står det att det var Expressens artikel som låg till grund för anmälan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du får väl styrka dina påståenden själv, men det kan du uppenbarligen inte.

Jag kommer hävda att Bali inte hade kontakt med föräldrarna tills dess jag är överbevisa om motsatsen. Varför skulle han annars inte nämna detta i sin egen utsaga? Det skulle tala starkt till hans fördel, om inte kontakten gick ut på att han ville köra en mor och dotter trekant.
Citera
2021-09-16, 14:43
Medlem
Något som inte nämnts tidigare i tråden är att HB blev ihop med sin tidigare flickvän Al*xis H*kmatfar (* = e) år 2012. Hon var då 17 år gammal och gick i tvåan på gymnasiet, medan han var 25 år och riksdagsledamot.

Även om han inte direkt var dubbelt så gammal som henne så är det ändå en iögonfallande åldersskillnad. Hur många psykiskt stabila 25-åringar dejtar gymnasietjejer?
Citera
2021-09-16, 14:44
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Måste ju vara första gången i världshistorien som Flashbacks användare står bakom en misstänkt tafsande arab istället för att stå på det misstänkta offrets sida. Är det för att han kritiserar islam som han har fått fri lejd att våldta vem han vill eller?
FB användare är i första hand anti-feminister och i andra hand rasister.
Citera
2021-09-16, 14:45
Medlem
Har inte orkat läsa alla svar, men vet någon vem tjejen är?

För övrigt verkar inte Hanif vara en riktig kvinno magnet? Vet att jag hörde detta på något annat håll också att tjejer flockas till honom när han är på tex gym etc. Vad ser de hos honom? Visst han ser ju bra ut och är lite känd, men ändå lite märkligt med tanke på taliban skägget och hans 168 cm?

Hade blivit mindre förvånad om detta var fallet med tex Jan Emanuel som också är känd + stenrik ser allmänt matcho och muskelbound ut. Har ingen aning om hur fallet är där dock och han kanske också har många tjejer runt sig.

Men Hanif, är det de pillemariska ögonen som gör det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Tråkigt när det inte finns en fader i hemmet som kan hjälpa till med mattetal. Tjejen har troligen daddy issues (med tanke på tidigare tweets om 40+) och är uppenbarligen mer än lovligt labil. Lägg till uppmärksamhetsbehov och tillgång till en smartphone och ett gäng twitterkonton.. en dödlig kombo och lätt för människor som Ario att utnyttja.

Såg en tweet om att Ario och den unga kvinnan är i ett förhållande. Råkade scrolla ifrån tweeten och hittar den inte längre. Någon som vet om det stämmer?
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Jag kommer hävda att Bali inte hade kontakt med föräldrarna tills dess jag är överbevisa om motsatsen. Varför skulle han annars inte nämna detta i sin egen utsaga? Det skulle tala starkt till hans fördel, om inte kontakten gick ut på att han ville köra en mor och dotter trekant.

Så du utgår från att allt som inte är motbevisat är sant, fin omvänd bevisbörda där.
Då antar jag att du utgår från att tjejen har spridit dessa lögner för att falskeligen sätta dit Bali också.
Citera
2021-09-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Har du nån uppgift om att hanif snackat med föräldrarna innan han blev extralärare?

Tror folk i tråden hänger upp sig lite för mycket på att Hanif hävdat att han hjälpt henne med något mattetal här och där.

Det händer inom i MUF/SSU osv att de äldre, som tex är ingenjörer, jurister, ekonomer etc, hjälper yngre gymnasieelever med läxor osv ibland.
Citera
2021-09-16, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Så du utgår från att allt som inte är motbevisat är sant, fin omvänd bevisbörda där.
Då antar jag att du utgår från att tjejen har spridit dessa lögner för att falskeligen sätta dit Bali också.

Det senare vet jag inget om, men jag är säker på att Bali hade tagit upp en kontakt med föräldrarna i sitt försvarstal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in